Nuvit Daily Defender SPF50+ Mosturizing Sunscreen

Monday 24 July 2023


Sejak cuaca makin panas ni memang senang sangat kulit jadi kering, dekat pejabat pula duduk dalam air-cond. Makin cepat lah kulit jadi kering. Bila sunscreen lama dah habis, saja nak try produk yang lain pula. Belek dekat Watson jumpa Nuvit Daily Defender SPF50+ Mosturizing Sunscreen. Menarik lah produk ni sebab hybrid, gabungan sunscreen dan mosturizer. 

Broad spectrum UVA & UVB SPF50+ dah cun untuk jadi pelindung kepada kulit sebab SPF50+ halang 98% peratus UVB. Titanium Dioxide adalah mineral untuk menghalang sinaran UVB dari merosakkan kulit. Dekat kotak ada explain yang sunscreen Nuvit menggunakan teknologi Photo-Shield untuk menjaga kulit dari keradangan matahari dan membina balik penghadang kulit. 

Harga untuk satu tiub sebanyak 50ml ni RM60 (harga berbeza mengikut platform jualan). Mungkin ada yang rasa mahal tapi kalau hybrid, I guess affordable, setanding dengan harga lah. Kalau tengok dekat senarai ingredients ada ceramide yang bantu jaga kelembapan kulit. Kena lah dengan apa yang dipasarkan oleh Nuvit, untuk menguatkan penghadang kulit dan melembabkan.

Ingredients: 
Water, Propanediol, cyclopentasiloxane, Isononyl Isononanoate, Titanium Dioxide, Caprylyl Methicone, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Polyacrylate-13, Butyl Methoxydibenzoylmethane, Butylene Glycol, Benzophenone-3, Polysorbate 60, Phenoxyethanol, Silica, Polyisobutene, Caprylyl Glycol, Cetyl Phosphate, Phospholipids, Ethylhexylglycerin, o-Cymen-5-ol, Caprylic/Capric Triglyceride, Polysorbate 20, Arginine, Sorbitan Isostearate, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Sodium Hyaluronate, Diisopropyl Adipate, Sodium Lauroyl Lactylate, Lecithin, Acrylic Acid/Acrylamidomethyl Propane Sulfonic Acid Copolymer, Dimethylmethoxy Chromanol, Laminaria Ochroleuca Extract, Glyceryl Caprylate, Theobroma Cacao (Cocoa) Seed Extract, Xanthan Gum, Ceramide NP, Phytosphingosine, Ceramide AP, Cholesterol, Carbomer, Ceramide EOP.

Tekstur sunscreen Nuvit ni ringan dan lembut, bila apply dua garis jari dekat muka pun tak rasa rimas dan melekit. Since tekstur krim dia nipis, cepat je meresap ke dalam kulit. Blend cantik walaupun ada whitecast nipis. I okay je sebab jenis tak makeup tebal pun bila pergi kerja. Lepas apply sunscreen, pakai compact atau loose powder lepastu apply lipstick dengan eyeshadow dan eyeliner. 

Lepas dua minggu pakai so far tak ada bad reaction dekat kulit. Nervous jugak nak pakai sebab kulit jenis sensitif tapi yakin nak pakai bila ada silica dengan ceramide. Bau sunscreen ni pun soft je. Nuvit Daily Defender SPF50+ Mosturizing Sunscreen ni tak ada alkohol, paraben dan pewangi.

Cumanya yang tak seronok sikit bila penutup tiub sunscreen ni tak bercantum jadi ambil masa nak buka dan tutup penutup. Untuk orang clumsy macam I, penutup tu boleh jatuh atau 'lari' mana dia nak. 

1 comment

  1. tak ada paraben dan alkohol mmg terbaiklah👍👍👍

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.