Tukar Cermin Mata Baru Edisi Retro

Friday 21 July 2023


Awal bulan haritu ternampak ada promo untuk bingkai dan lens, bila fikir balik macam dah lama guna cermin mata yang sama. Bukan nak tukar sebab bosan tapi sebab lens dah calar teruk. Bingkai okay lagi tapi dah terkopak sana-sini. Walaupun ada promo tapi tangan pilih bingkai harga RM178 T.T

Bukan sengaja pun tapi bingkai yang ni retro edition jadi lebih sesuai dengan bentuk muka yang bulat dan berlemak ni. Pakej bingkai yang tengah promo tu dah tak gemar sebab berat satu hal, tak cantik satu hal. Pendek cerita yang retro ni cantik hshshs

Masa tempah cermin mata tu tak boleh dapat terus sebab manager Spec Outlet ni keluar ada urusan dekat luar jadi tak boleh nak buat ujian mata yang lebih terperinci. Bila test yang biasa punya tu, rabun masih sama, tak naik pun dalam 150 macam tu. Silau tak ada. Amazed jugak lah dengan diri sendiri sebab silau sebelum ni sama tinggi dengan rabun. Ke silap diagnose sebelum ni? Hmmmm

Lepas dah book bingkai, lusa tu datang balik untuk buat test kemudian tulat tu baru dapat cermin mata baru. Dah dapat tu boleh join lucky draw pulak. Tangan tak pernah ong pun so tak letak harapan tinggi bila pusing roda impian ni. Haa dapat lah lens spray dengan anti-fogging cloth. Boleh lah buat ghaso ghaso. 


Pergi kerja esoknya happy ye pakai cermin mata baru sebab penglihatan lebih terang dari sebelumnya. Maklumlah lens baru, suci dari calar dan kerak. 



Bila pakai cermin mata bingkai retro ni baru perasan sama macam cermin mata Yedam pakai sebelum ni. Bila pakai cermin mata ni rasa macam adik Wonwoo Seventeen pulak. Walaupun jauh panggang dari api, layan je lah angan-angan ni. 


Mana yang lagi okay? Yang baru ke yang lama? Tapi kalau ada yang jawab yang lama pun, lantak lah sebab dah beli hshshs. Cermin mata yang lama ada je lagi, simpan buat backup. Untuk seorang Pana yang clumsy, tertinggal cermin mata bukan sesuatu yang mustahil jadi kita simpan satu kat rumah, satu dekat pejabat. 

Anyway, thank you Spec Outlet for your great service :)

1 comment

  1. memang trend cermin mata besar-besar ni, nampak comel je awak pakai :)

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.