BOH Teh Hijau Latte

Sunday 9 July 2023


You will never know when your tastebud will change. Sama lah macam I yang dah tibehhhh suka dengan green tea. Sebelum ni cuba minum rasa macam biasa je tapi lately rasa menarik pulak. Maybe sebab barista dekat Starbucks tu pandai bancuh kot. Tukang bancuh air dekat restoran Thai pun bancuh sedap sampai jadi seronok minum green tea. 

Minggu lepas pergi pantry nampak pulak Green Tea Latte BOH dekat shelf. Tanpa segan silu ambil try satu paket. Ambil tanpa rasa bersalah sebab dah tahu siapa owner minuman ni. Dekat office Sheera je yang suka minum green tea. Kalau pergi Starbucks mesti order green tea latte ataupun matcha. 

Masa bancuh tu macam cuak jugak sebab tangan I bukannya pandai sangat bancuh tapi ajaibnya kali ni bijak benar terasa sebab bancuh je jadi. Lepastu letak ais sampai Sheera tergugat nak join jugak. Warna dia mungkin tak menarik dan sama macam dalam gambar dekat packaging tu tapi rasa dia sedap, lebih kurang macam Starbucks punya. 

Kalau beli Iced Green Tea dekat Starbucks dalam RM15 so cheaper version of that drinks boleh lah hilangkan cravings dengan BOH Green Tea Latte ni. Tambah 30 sen lah sebab ais beli sendiri dekat kedai bawah. I seriously recommend this one untuk yang suka minum green tea latte. Harga untuk satu pek ni bawah RM20 tapi beli dekat Shopee dapat lah RM15 exclude shipping fee. Dalam satu pek ada 12 stick, cukup lah untuk sebulan dua tapi kalau buat macam Sheera, letak dekat office, tak sampai seminggu dah habis. 

2 comments

  1. Cuya dulu tak suka green tea...rasa mcm tk kena dgn tekak
    Entah sejak bila tah, dah boleh telan. Sedap gila!
    nanti Cuya nak cari lah Boh ni

    ReplyDelete
  2. yang starbuck tu tak pernah cuba tapi yang boh ini ada beli 1 sachet untuk cuba..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.