Starbucks | Pandan Ribbon Croissant

Saturday 15 July 2023


Sekarang tengah viral Pandan Ribbon Croissant Starbucks, menu baru tapi untuk tempoh terhad je. Disebabkan Husna cakap ramai yang kata sedap, I pun try lah jugak. Warna hijau dia cantik, hijau pekat macam warna pokok pandan. Tapi kalau blend memang tak dapat lah warna hijau macam ni so yupp pewarna. 

Harga untuk Pandan Ribbon Croissant Starbucks ni RM9.90 sebab cantik satu hal, lepastu dekat dalam sarat dengan inti manis pandan berwarna hijau muda. Kalau selalu beli yang classic croissant tu akan dapat butter dengan strawberry jam tapi yang ni tak dapat sebab dah ada inti dekat dalam. 

Ribbon warna hijau tu rapuh tapi crunchy bila makan. Sebab tu dalam gambar dah hilang ribbon dia sebab on the way nak balik office kitorang dah ngap sebab geram tengok, cantik sangat. Rasa Pandan Ribbon Croissant ni not bad lah tapi bukan selera I sebab inti dia manis sangat. Bila makan pun messy sebab inti dia padat dekat tengah so akan berjejer keluar bila gigit. 

For me, it's a horror experience but since it's a limited time menu so I'm okay with it. Classic Jumbo Croissant ftw!

4 comments

  1. Nampak cantikkk tp tau dah manis risau takleh telan sgt jugak haha. Classic croissant pun dah sedap kan.

    ReplyDelete
  2. Kalau bersememeh masa makan ni kenalah makan sembunyik² 🤣🤣🤣

    ReplyDelete
  3. nampak mcam sedap , boleh nanti nak cuba

    ReplyDelete
  4. Cantik snagat.. Tapi kalau inti banyak dan manis memang tak bestlah jadinya..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.