Nestle La Cremeria Sharewich Berries

Sunday 23 July 2023

Bila rajin sangat karok dalam kereta, mula la sakit tekak. Bila sakit tekak tangan pun mencari aiskrim vanilla tapi tak ada. Hidup ni macam tu lah, bila kita perlukan sangat sesuatu, tak nak pulak dia muncul. Masa taknak, kemain bersepah depan mata. 

Dah tak ada, nak buat macam mana kan? Sebagai seorang yang penyabar dan malas nak cara, ambil je lah apa ada. The closest I can find is La Cremeria Sharewich. Masa ambil tu ingatkan sandwich rupanya sharewich. Aiskrim ni kena makan dengan peneman. Saka dikira tak? 


Aiskrim La Cremeria Sharewich ni ada vanila sebagai base utama dan filling berries juga topping kemudian diapit oleh dua biskut yang dipenuhi kata-kata motivasi. Like who is sooooo passionate in making this world feels less burdened? Mungkin sebab dia cipta aiskrim ni untuk dikongsi dengan someone tapi kebanyakan rakyat Malaysia sekarang tengah lonely jadi dia bagi kata semangat untuk kurangkan rasa sedih tu? Idk man... 


Bila pusing belakang dia tulis Everything's Nice. Hmmm not everything Mr Ice Cream, not everything. Saiz aiskrim ni pun kecil untuk dikongsi bersama orang lain. No wonder jugak lah aiskrim ni perlu dikongsi sebab biskut dia yang tebal tu buatkan kita cepat kenyang. Nak habiskan satu aiskrim ni pun bercinta. The good thing is, aiskrim ni lambat cair. 

Satu pek aiskrim ni RM5 dekat Family Mart, kalau tong tong dengan kawan jadi lah RM2.50 tapi sebab Syaz belanja I, jadi lah free. Lepastu I tak share pun dengan dia tskkkk 

3 comments

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.