Order Bunga Long Call Untuk Amalin

Wednesday 5 July 2023

 

Selalunya kalau ada chambee yang long call kitorang akan order online tapi kali ni untuk Amalin memang tak sempat nak order online sebab sibuk sangat dengan hal dekat office. Jadi kitorang cari masa sebelum balik singgah kejap dekat Citta Mall pergi ke Tailored Floral. Sebelum ni Nora pernah order bunga dekat sini untuk client so kitorang tahu memang service dia okay. 

Lama jugak lah kitorang cari bouquet macam mana yang sesuai untuk Amalin. Cari yang tahan lama dan tahan lasak sebab yang nak bawa esok paginya our boss. So we have to prepare jambak bunga yang tak mudah patah. 





Masa belek setiap jambak yang ada tu nampak banyak juga pilihan bunga selain bunga mawar berwarna merah jambu, putih dan merah pekat, ada bunga lili, bunga matahari, tulip, dahlia, baby breath, carnation, kekwa dan banyak lagi. 


this one is pretty but fragile so it's a no






Ruang untuk Tailored Floral ni tak lah besar mana pun dekat Jaya Grocer, Citta Mall tapi banyak sangat jambak bunga yang dah siap digubah untuk pelbagai jenis occasion - Birthday, Graduation, Get Well Soon, Newborn, Grand Opening, special events, proposal, funeral ataupun jambak bunga beli untuk diri sendiri. Fruit basket tak sure, kalau tempah awal mungkin dia boleh buat sebab duduk dalam Jaya Grocer, boleh pilih buah yang segar untuk customer. 


Finally jumpa jambak bunga yang kitorang berkenan lepastu kena pilih 2 helai wrapping paper di bahagian tepi. Ada beberapa warna available so kitorang boleh pilih padanan warna ikut citarasa sendiri. Memandangkan jambak bunga tu warna pastel jadi kitorang pilih warna salmon dengan peach. 


Lepastu tambah helium ballon warna hitam bersaiz kecil. Masa ni I malas nak ambik wish card sebab nak customize sendiri je dekat Canva lepastu lupa T.T


Selain jambak bunga ada juga pelbagai jenis rekaan pasu untuk home deco, indoor plant, keychain, dried plants untuk individual space dan lain-lain. You guys can look up about Tailored Florist dekat Instagram dan website. 




Boleh contact florist Tailored Floral guna contact number dalam gambar tu. We had a great time here sebab florist ni super soft and nice. Banyak benda dia share dengan kitorang pasal bunga, macam mana nak bagi jambak bunga maintain segar dan tahan lama. Selalunya tahan seminggu tapi dia bagi tips lah macam mana nak tahan lebih lama dari tempoh tu. 

Tailored Floral ni ada outlet dekat M-City, Melawati Mall dengan Jalan Kelawai di Penang so do check them out. 


Anyway, congrats Amalin dah long call! Super amazing soul during her chambering tenure - a productive chambee, a good friend, a beautiful bride and a tough mother. Pretty sure you gonna make a great journey in your career as lawyer as well. Love you~!!

2 comments

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.