Capital 5 Oasis Square Ara Damansara Ada Kebakaran

Saturday 22 July 2023

Korek galeri ternampak pulak gambar auto-save dalam handphone ni. 10 Julai lepas tak seperti Isnin biasa yang diselubungi Monday Blues sebab pukul 10 pagi, blower dengan loceng kebakaran berbunyi. I dapat call dari boss kecik tapi tak dapat nak angkat sebab bising sangat. So I hantar Whatsapp, jangan call ws je sebab loceng kebakaran ni bising. 

I was soooo stupid back then sebab semua orang dah berlari turun ke bawah. HR datang office ajak turun bawah sebab dah ramai dah berkumpul dekat bawah. I malas nak turun sebab sebelum ni blower dengan fire alarm berbunyi juga rupanya fire drill je. 

Bila pergi dekat meeting room nampak ramai gila dah berkumpul dekat bawah. I nampak boss kecik dengan staf baru dekat bawah tercari-cari muka budak office. HR dengan Husna turun bawah tapi... dengan...lif..?????

Apa ni, asas kebakaran pun gagal. Mana ada orang berkumpul dekat tempat selamat guna lif? Ada kebakaran kena guna tangga lah. 


Sheera: Kak Ana, kita kena turun ke? 
Me: Weh, tengok lah bawah, ramai gila orang. 
Aiman: Kita nak turun ke tak ni? 
Me: Tak payah lah

*1 minute later*

Me: Kita lah ek orang dalam movie yang bomba kena selamatkan dalam kebakaran tu? 
Aiman: I dah bau asap dah ni. 


Bila I dah turun bawah, dengan tangga lah, tengok-tengok boss kecik dah tekan lif nak naik atas? Rupanya staff JMB dah datang bagitahu tak ada apa pun. Ada kabel terbakar tapi api kecil je. Dalam cerita ni I tak tahu lah fire alarm or Aiman being dramatic and paranoid. Tapi yang pastinya yang turun bawah naik lif tu memang kena masuk kursus anti-kebakaran. 

3 comments

  1. Pernah juga merasa beberapa kali latihan kebakaran di pejabat.

    ReplyDelete
  2. tempat saya pun selalu berbunyi fire alarm tapi tak pernah kita turun, tunggu nampak asap ke baru nak turun. hahahaa

    ReplyDelete
  3. hahaha...mmg wajib sgt yg waktu kebakaran tu naik lif masuk kursus..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.