Department Litigation Bertukar Jadi Stor Baru

Friday 21 July 2023

 

Lepas spring cleaning rak utama dekat office, fasa kedua ialah bawa semua file yang ditutup tu ke Dataran Ara Damansara. Awal tahun 2022, litigation team berpindah ke unit di Dataran Ara Damansara, jadi tahun ni buat rombakan, semua department dekat satu lokasi maka unit pejabat untuk litigation team tu berubah jadi tempat simpan barang dan file lama. 

Bahagian belakang tempat corporate department simpan file lama kena bersihkan sebab nak besarkan ruang solat. Menangis jugak lah nak kemas sebab banyak sangat file lama dekat situ. File litigation pun ada banyak dekat belakang tu sampai berkotak-kotak. Tak seronoknya nak hantar barang dekat pejabat di Dataran Ara Damansara tu bila nak kena naik tangga. Boleh menangis angkat kotak berat naik tangga. Nasib baik lah 1 tingkat. Kalau angkut satu kotak je takpe lah, ni nak angkat 20 kotak. 

Peri Kotak

Khamis tu I pergi cari kotak dengan Husna. Nasib baik dekat pejabat di Dataran Ara Damansara tu ada 13 kotak, baki diorang berpindah tahun lepas. So tak perlu nak beli baru dah. Penat tahun lepas pindahkan file dekat pejabat sana tak hilang lagi, kena pindah balik ke Oasis. Hidup ni keras. 

Hmmm tak muat nak masuk


Husna finally did it. 

Lepas ambik kotak tu I terpaksa balik sebab nak pergi klinik. Kepala pening terpusing-pusing macam Syamil. Bila pergi klinik, doktor pun tak tahu nak cakap sakit apa sebab pening, sakit kepala dan demam adalah simptom asas kepada beribu penyakit T.T

Dapat lah MC 1 hari dengan pelbagai jenis ubat-ubatan untuk bertahan dalam hidup yang penuh pancaroba. Doktor kata kalau hari Sabtu tak okay jugak, kena datang balik ambik darah. I tak pergi pun walaupun ada pening-pening lagi sebab I rasa pening dan demam gara-gara nak tumbuh gigi. 


Pagi Jumaat tu masuk pejabat kejap walaupun MC sebab ada klien nak datang ambil dokumen. Nak minta kawan office pass je tapi dokumen tu tak siap lagi masalahnya. Sebelum suhu badan naik, pergi pejabat kejap siapkan apa yang patut. 

Banyak jugak lah yang Ain, Husna, Sheera, Syaz dengan Ayuni dah pack. Pagi tu abang Azry datang tolong juga untuk angkut bawa ke stor baru. 


Office dah macam tongkang pecah masa ni tapi nama pun tengah dalam proses pemindahan jadi hadap lah gambar tak semenggah ni. Kalau tak letak sini, mana orang tahu corporate department pun terlibat dalam proses pemindahan dan renovation. Kalau tak cerita orang tak tahu ye dak? Bila orang tak tahu, orang kata kita lucky sebab tak penat buat kerja. 

1 comment

  1. file litigation tak pernahnya nak sikit..satu matter kadang-kadang ada brapa byk interloc application...setiap satu tu pulak ntah berapa abad nak settle.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.