Lunch Di Top Teppanyaky, IOI Mall Putrajaya

Sunday 30 July 2023

Tak pernah makan lagi dekat Top Teppanyanky walaupun selalu nampak so Sheera ajak makan dekat situ sebab sedap katanya. 


Masa ni late lunch jadi sedap ke tak sedap, balun je lah sebab nak isi perut. Tengok muka Husna pun dah tahu member lapar tak boleh bawak bincang. 


Restoran Top Teppanyanky ni kecil je tapi banyak seat especially depan stove. Malas nak duduk situ sebab nanti baju bau asap. Antara sebab utama tak pernah try makan dekat sini sebab tak nak baju bau asap atau bau makanan. 

Dekat Top Teppanyanky ni ada banyak pilihan untuk set. Order yang set ni jimat sebab ada nasi putih, lauk utama, sayur goreng, sup rumpai laut dengan 3 hidangan side dishes. Nama je restoran Jepun tapi ada kimchi jugak. 


Minuman je tak banyak pilihan dekat Top Teppanyanky ni. Mahal pulak tu. Maybe sebab dah murah dekat makanan jadi topup dekat harga minuman. Mineral water pun sampai RM3 dekat sini. Kalau datang in group boleh lah main share air. 


Sheera order salmon set, Husna order Australia Sirloin Steak Set. I pulak order Australia Sirloin Steak. Honestly, rugi jugak lah order menu tu sebab harga RM28 sepinggan. Husna yang order set, RM25 je boleh dapat macam-macam. 


Harga berbeza tapi kuantiti sama. Bila letak dalam pinggan macam ni nampak macam wet food kucing je menu ni. Nasib baik lah sedap cuma tak berapa gemar sebab masak sangat, pakej ada jelaga jugak. Tak minat jelaga ni.


Kalau ambik set memang berbaloi lah sebab puas makan. Sayur dia bagi tu banyak tapi I tak suka sangat sayur goreng layu teruk macam tu. Kimchi dengan seaweed soup Top Teppanyaky ni sedap. Lepas ni kalau datang lagi nak try squid set pulak tapi takut pulak dia overcooked sebab masak teppanyaki style ni. 

1 comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.