Lebih banyak program terhangat Korea ditayangkan di Astro pada Julai ini

Friday 7 July 2023


Lebih banyak program terhangat Korea ditayangkan di Astro pada Julai ini
| Calming Signals: Woof & Meow, KPOP Generation, Angel’s Last Mission: Love bakal menghiburkan penonton Astro

Bulan Julai ini, peminat hiburan Korea boleh menikmati drama, filem dan program pelbagai, ditayangkan di Astro menerusi KBS World (Saluran 392 HD), ONE (Saluran 393 HD), tvN (Saluran 395 HD), K-Plus (Saluran 396 HD), dan tvN Movies (Saluran 416 HD). Peminat juga boleh strim episod-episod yang disediakan pada bila-bila masa, di mana jua menerusi On Demand dan Astro GO.

• Peminat boleh menikmati drama, filem dan program pelbagai, termasuk:

o Drama romantik Calming Signals: Woof & Meow, menampilkan Cha Hun, Chae-kyung dan ramai lagi, bermula 27 Julai di K-Plus (Saluran 396 HD).

o Dokumentari muzik KPOP Generation, membariskan penyanyi terkenal seperti Leeteuk, Minho, 2PM, HIGHLIGHT, Suho, Hwasa, Hoshi, Doyoung, TOMORROW X TOGETHER, IVE, LE SSERAFIM, bermula 9 Julai di tvN (Saluran 395 HD).

o Drama romantik komedi Men Are Men, dibintangi oleh Hwang Ji-woo, Park Do-gyeom, See Hyun Joo, Han See-yoon, setiap Khamis di KBS World (Saluran 392 HD).

o Drama romantik Angel’s Last Mission: Love, menampilkan Kim Myung Soo (L), Shin Hye Sun, Lee Dong Gun, Kim Bo Mi, setiap Selasa dan Rabu di KBS World (Saluran 392 HD).

o Program pelbagai Camp Zerobaseone, membariskan kumpulan Zerobaseone (ZB1), setiap Khamis di tvN (Saluran 392 HD).

o Filem komedi Switch, dibintangi oleh Kwon Sang-Woo, Oh Jung-Se, Lee Min-Jung dan ramai lagi, pada 8 Julai di tvN Movies (Saluran 416 HD).

o Filem aksi The Assassin, menampilkan Shin Hyun-Joon, Lee Moon-Sik, Lee Jung-Min dan ramai lagi, pada 22 Julai di tvN Movies (Saluran 416 HD).

o Filem kekeluargaan My Puppy, dibintangi oleh Cha Tae-Hyun, Yoo Yeon-Seok dan ramai lagi, pada 29 Julai di tvN Movies (Saluran 416 HD).

Nota: Sila rujuk senarai di bawah untuk maklumat lanjut.

• Untuk maklumat lanjut, layari content.astro.com.my.

1. Calming Signals: Woof & Meow [Tayangan Perdana] - 27 Julai, Khamis & Jumaat, 8 malam, K-Plus (Saluran 396 HD)

Tertekan kerana masih belum mempunyai hubungan stabil di usia dua puluhan, Ha Joon bersetuju untuk berjumpa dengan perunding janji temu dan ditemani oleh rakan kolejnya. Semasa di tempat itu, Ha Joon berselisih dengan Do Hee, seorang wanita cantik yang seiras dengan cinta pertamanya dahulu. Disatukan dengan rasa sayang terharap haiwan peliharaan, mereka berdua semakin rapat, namun adakah hubungan sebegini sudah cukup untuk mencetuskan kebahagiaan buat keduanya?

2. KPOP Generation [Tayangan Perdana] - 9 Julai, Ahad, 6.20 petang, tvN (Saluran 395 HD)

Berhibur bersama artis terkemuka dalam industri hiburan kerana mereka akan menceritakan latar belakang muzik K-pop serta membawa perkembangan industri dari semasa ke semasa.

3. Men Are Men - Setiap Khamis, 10.15 malam, KBS World (Saluran 392 HD)

Kisah seorang wanita yang memutuskan untuk tidak berkahwin kerana melalui fasa cinta yang berbelah bahagi bersama dua orang jejaka; seorang lelaki yang masih mencintainya dan ingin melindunginya seumur hidup, dan seorang lagi lelaki yang ingin membetulkan hubungan dengannya dalam kehidupan masa lalu mereka. Mampukah wanita ini mengekalkan kehidupan bujangnya?

4. Angel’s Last Mission: Love - Setiap Selasa & Rabu, 9.05 malam, KBS World (Saluran 392 HD)

Angel's Last Mission: Love membintangi oleh seorang malaikat bernama Dan, jatuh ke dunia manusia selepas mencampuri urusan manusia, dan seorang manusia bernama Lee Yeonseo, penari balet yang tidak percaya pada cinta.

5. Camp Zerobaseone- Setiap Khamis, 10.30 malam, tvN (Saluran 395 HD)

Rancangan realiti di mana sembilan sahabat menaiki kereta perkhemahan edisi khas untuk pergi melancong. Bermula dari "sifar," mereka membuat persiapan perkhemahan dengan secukupnya bagi melengkapkan satu misi yang misteri.

6. Switch [Tayangan Perdana] - 8 Julai, Sabtu, 10 malam, tvN Movies (Saluran 416 HD)

Filem "Switch" mengisahkan tentang bintang terkenal Park Kang, yang merupakan pelakon tetapi sering membuat gangguan, bertemu dengan pemandu teksi pada Malam Krismas dan mengalami kehidupan baru.

7. The Assassin [Tayangan Perdana] - 22 Julai, Santu, 10 malam, tvN Movies (Saluran 416 HD)

Lee Nan bersembunyi di sebuah kampung untuk melarikan diri daripada musuhnya. Di tempat itu, dia menyaksikan kekejaman dan orang terdesak untuk mendapatkan bantuan. Pembunuh yang menjadi ingatan selama ini, akhirnya muncul bertemu dengan Lee Nan.

8. My Puppy [Tayangan Perdana] - 29 Julai, Sabtu, 10 malam, tvN Movies (Saluran 416 HD)

Min-soo (Yoo Yeon-seok), seorang pekerja pejabat yang mengimpikan sebuah keluarga yang sempurna. Dia mempunyai seekor anjing, Rooney, yang dianggap sebagai adik lelakinya. Keadaan tidak dijangka timbul dalam hidup Min-soo, apabila dia tidak boleh hidup bersama Rooney setelah

2 comments

  1. Sib baik rumah Cuya takde astro, kalau tak mengadap je TV tu 24 jam...hahahhaha

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.