Slider

REVIEW

FASHION

MUSIC

LIFESTYLE

Latest Blog

Blog Performance August 2026

Tuesday, 1 September 2026


Salam semua, tengah bekerja ke tu? I update entri pertama untuk bulan September dalam ketenangan di rumah di kaal semua rakyat Malaysia tengah bekerja. Terima kasih adik-adik atlit SUKMA yang bekerja keras dan hadiahkan cuti untuk warga Selangor. Jasamu dikenang 💖

1. PV


Sengih je tengok pageviews bulan Ogos ni sebab tak lari jauh dengan bulan Julai 2026, setiap hari akan mencecah belas ribu. Kalau jatuh pun 8k ke atas je, belum lagi rendah dari paras tu. Ingatkan bulan Julai mencatatkan rekod tertinggi rupanya bulan Ogos lagi tinggi dengan 392,876 views. Sikit lagi nak masuk 400k views untuk monthly pageviews. Mungkin bulan September atau mungkin tahun depan, entah siapa tahu. 


Paling seronok bila dah cecah 10 juta pageviews untuk blog ni. Ingatkan akan cecah 10 juta tahun depan sebab views akan bertambah sejuta dalam masa setahun selalunya tapi tak sangka bertambah sejuta dalam masa 3 bulan sahaja. Tempoh ni tersangatlah singkat tapi boleh faham kenapa melonjak banyak macam ni dalam masa yang pendek. 

2. Posts


I perasan entry dalam Popular Post dekat Blogger tak sama dengan Google Search Console walaupun views sama. Tak pasti kalau kriteria yang dinilai atau dianalisa tu tak sama tapi dalam Popular Post I ada banyak review dengan lirik lagu, tak lari jauh pun lah dengan dua-dua platform. 

Lagu Nurcinta tu naik balik ye sebab AJL40. Jadi pelajaran baru jugak lah untuk take note dan update lagu mana yang masuk separuh akhir. 

3. Bilangan Entri


Entri untuk bulan Ogos mungkin tak sebanyak bulan Julai tapi melebihi target bulanan lah, lebih 60 entri. I dah curi masa untuk update lebih sikit dekat awal bulan sebab tahu cuti Merdeka nak keluar berjalan-jalan. Balik confirm dah tak sempat nak update sebab penat. 

Sepanjang bulan Ogos ni I konsisten lah juga blogwalking ke 10 blog terpilih setiap hari. Yang mana tak sempat dikunjung tu mohon memahami ye sebab tak sempat nak buat semua. Terima kasih juga yang berkunjung ke sini dan tinggalkan komen yang murni. Semoga bulan September akan jadi bulan yang murni untuk semua terutamanya tuan punya blog ni 😁🐞🌸🍄🌻🌰

Movie Review | The Avengers (2012)

Saturday, 29 August 2026

Pengarah: Joss Whedon    
Penulis Skrip: Zak Penn, Joss Whedon   
Pelakon: Robert Downey Jr., Chris Evans, Mark Ruffalo, Chris Hemsworth, Scarlett Johansson, Jeremy Renner, Tom Hiddleston, Stellan Skarsgård, Samuel L. Jackson   
Syarikat Produksi: Marvel Studios    
Pengedar: Walt Disney Studios Motion Pictures 
Genre:  Superhero 
Durasi Tayangan: 143 minit
Tarikh Tayangan: 11 April 2012 (El Capitan Theatre), 4 Mei 2012 (United States)  
Trailer:


Penghujung Marvel Cinematic Universe Fasa Pertama menyaksikan Loki (Tom Hiddleston) memiliki Tesseract yang dicuri dari markas S.H.I.E.L.D. kemudiannya pukau Dr. Erik Selvig (Stellan Skarsgård) dan Clint Barton / Hawkeye (Jeremy Renner) untuk bekerja dengan dia, menyiapkan portal supaya the Others dapat turun ke Bumi. 


Gara-gara kelakuan Loki, Nick Fury (Samuel L. Jackson) aktifkan Avengers Initiative dengan menghantar Natasha Romanoff / Black Widow (Scarlett Johansson) ke Kolkata, India untuk berunding dengan Dr. Bruce Banner / Hulk (Mark Ruffalo). Nick Fury berjumpa dengan Steve Rogers / Captain America sejurus sahaja dia diselamatkan dari Arctic dalam Captain America: The First Avengers (2011) dan Ejen Phil Coulson berjumpa dengan Tony Stark / Iron Man (Robert Downey Jr.). 


Thor turun ke Bumi untuk mencari adiknya, Loki dan Tesseract tapi secara kebetulan turut serta dalam The Avengers. Loki dipenjarakan dalam Hellicarrier tapi tak lama pun sebelum Hawkeye datang serang kem Avengers kemudiannya buka portal Bumi untuk Loki takluk dunia bersama the Others, menyambung hajat dia dari filem Thor (2011). 


Filem yang mendapat kutipan tertinggi pada tahun 2012 lalu dimasukkan dalam senarai 100 filem terbaik sepanjang masa ini diarahkan oleh Joss Whedon. Sepatutnya Antman dengan the Wasp join The Avengers sama macam dalam komik tapi Marvel tak nak masukkan banyak watak utama untuk fasa pertama. Spider-Man pun tengah sekolah lagi masa ni, besar sikit dari waktu diselamatkan oleh Iron Man dekat Stark Expo dalam Iron Man 2 (2010). 


The Avengers mendapat pengiktirafan Best Visual Effects di Academy Awards ke-88 hasil kerja Seamus McGarvey yang bekerjasama dengan 14 syarikat visual effects menghidupkan suasana perang di Bumi spesifiknya di New York. 

Penggunaan senjata, kapal perang dan pelbagai lagi teknologi yang dimasukkan buatkan dunia The Avengers terlihat futuristik, moden dan bergaya. Bila tengok markas dan projek S.H.I.E.L.D. ni tak pasti lah berapa banyak sebenarnya bajet yang Nick Fury dapat untuk Project Pegasus ni. 


Dalam The Avengers juga diperkenalkan Stark Tower buat pertama kali selepas Iron Man (2008) dan Iron Man 2 (2010). Design yang seakan sama dengan Menara TM dekat Kuala Lumpur tapi of course lah Malaysia tak dapat kredit. At least kita dapat recognition sebab jadi penyumbang USD10 juta kutipan untuk The Avengers tahun 2012 hshshs

Dalam filem ni Mark Ruffalo dah menggantikan Edward Norton sebagai Dr. Bruce Banner dan Hulk. Lakonan Mark Ruffalo lebih sopan berbanding Edward yang masih belum adapt dengan the other guy. Muka Hulk pun lebih softie berbanding Hulk dalam The Incredible Hulk (2008). Comel tengok babak Tony bekerja dengan Dr. Bruce dalam kem S.H.I.E.L.D. sebab sama-sama bijak dalam sains. 


Selain ketegangan The Avengers untuk halang Loki takluk Bumi, konflik antara Captain America dengan Iron Man pun menebal juga. Tak boleh langsung duduk dalam bilik yang sama sebab akan bergaduh. Pendirian masing-masing berbeza sebab Iron Man suka bergerak solo sementara Captain America lebih selesa ikut protokol. 

‘That’s the guy my dad won’t shut up about? They should put him on ice.’ – Tony Stark


Penceritaan The Avengers beri ruang untuk setiap watak utama berkembang dan paparkan ideologi juga prinsip masing-masing. Sedikit sebanyak dapat tahu siapa Hawkeye kepada Black Widow sebelum dia masuk ke S.H.I.E.L.D. atau pendirian Nick Fury untuk yakinkan pihak atasan kenapa The Avengers penting untuk beroperasi di New York. 


Perjalanan setiap babak mempunyai emosi yang tersendiri dan diselitkan juga komedi baik dari dialog atau perbuatan beberapa watak. Babak aksi dimasukkan dari awal hingga ke babak klimaks. Hawkeye ada ruang yang banyak sikit dari filem Thor (2011) dan show off archery skills dia lepas training dengan atlet Olimpik sebelum masuk ke set. 


Bila rewatch balik The Avengers baru perasan ada banyak meme terlahir dari filem ni. I know that reference dari Captain America, meme study malam tadi dari Tony Stark dan banyak lagi. Loki mungkin antagonis dalam fasa pertama tapi dia juga yang banyak wujudkan babak kelakar. Dalam filem The Avengers juga lah terlahirnya dialog Hulk! Smash! dekat dalam filem Spiderman: Brand New Day (2026)


It feels good to rewatch this iconic movie. 

1. Team Production +1, 2. Visual +1, 3. Audio +1, 4. Storyline +1, 5. Casting +1, 6. Genre +1, 7. Themes +1, 8. Editing +1, 9. Social Message +1, 10. Personal Thought +1 = 10/10

Musim cuti sekolah sentiasa menuntut ibu bapa mencari aktiviti berkualiti yang menghiburkan serta memberi nilai tambah kepada pembangunan minda anak-anak. Menjawab keperluan itu, filem animasi pengembaraan futuristik tempatan terbaharu Pelangi Di Mars, hadir sebagai pilihan utama pawagam seisi keluarga.

Bakal menemui penonton di pawagam seluruh negara bermula 3 September 2026, filem ini membawa audiens mengembara jauh ke Planet Merah menerusi perjalanan watak utama Pelangi dan barisan robot comelnya dalam misi penting menyelamatkan masa depan bumi.

5 Tarikan Utama 'Pelangi Di Mars' Wajib Tonton Musim Ini:

1. Visual Marikh Memukau:

Menampilkan sinematografi animasi bernuansa futuristik yang direka khas untuk memikat imaginasi kanak-kanak serta menyajikan pengalaman visual yang menyenangkan buat penonton dewasa.

2. Sarat Elemen Edusains:

Menggabungkan konsep edutainment (pendidikan & hiburan), filem ini mendedahkan anak-anak kepada asas sains angkasa lepas, kepentingan sumber air, teknologi robotik dan pemeliharaan planet.

3. Karakter Robot Unik & Lucu:

Gelagat serta personaliti unik barisan robot pembantu Pelangi dijamin mencuit hati dan menjadi kegemaran si cilik.

4. Mesej & Nilai Murni:

Menyuntik pengajaran mendalam mengenai semangat kerjasama, keberanian membuat keputusan dan kehangatan ikatan kekeluargaan.

5. Pengisian Cuti Sekolah Ideal:

Platform riadah keluarga yang santai dan positif untuk ibu bapa meluangkan masa berkualiti bersama anak-anak.

Rancang hujung minggu anda! Dapatkan tiket Pelangi Di Mars di pawagam seluruh negara bermula  3 September 2026 dan nikmati pengembaraan penuh inspirasi ini bersama keluarga. #PelangiDiMars

‘SENYUM’, MESEJ HARAPAN DAN KEBANGKITAN KAEL DARI LUKA | Sentuhan Soulful Kolaborasi Kael, Omar K, Adrianna Cinta & Shazriq Azeman

Kuala Lumpur, 28 Ogos 2026 – Penyanyi berbakat besar Kael, kembali mewarnai persada muzik tempatan menerusi single terbaharunya berjudul Senyum. Terbitan Alternate Records, karya ini tampil dengan gabungan genre Pop dan R&B yang soulful, membawa mesej positif tentang keberanian untuk bangkit dan memilih kebahagiaan.

Lagu ini merupakan hasil ciptaan bersama antara Kael, Omar K, Adrianna Cinta dan Shazriq Azeman. Dari segi gaya dan susunan muzik, Senyum menonjolkan transisi serta sisi baharu Kael yang lebih segar menerusi penyampaian vokalnya dibawakan secara santai, namun tetap meletakkan penekanan kepada karakter serta emosi yang penuh. Bagi memastikan karya ini memberi impak yang mendalam, cabaran utama pembikinannya adalah melahirkan rasa healing selain memastikan gubahannya tidak kedengaran generic, melainkan mudah dinikmati oleh  pendengari di samping terselit mesej tersendiri.

Menerusi lagu ini, Kaelberhasrat mengajak para pendengar untuk keluar daripada kepompong rutin harian yang melelahkan serta memberi ruang kepada diri sendiri untuk bangkit dan bersinar semula. “Senyum turut menyelitkan persoalan reflektif seperti What Makes You Smile?, How Do You Smile?, dan What’s The Meaning Behind Your Smile? bagi mengingatkan masyarakat bahawa setiap senyuman membawa cerita dan makna yang berbeza.” katanya.

Pada akhirnya, lagu ini menjadi sebuah ajakan untuk menyebar tenaga positif, mendedahkan bahawa perubahan besar dan permulaan baharu dalam hidup boleh bermula daripada langkah yang paling sederhana. "Susah atau senang, suka atau tidak, duka atau tawar, kita masih mampu memberi peluang kepada diri kita untuk mencipta kebahagiaan. Kerana kadangkala, sebuah permulaan baru boleh bermula hanya dengan sebuah senyuman," tambah Kael.

Senyum hadir sebagai peringatan mesra bahawa setiap individu sentiasa mempunyai ruang untuk bermula semula. Menerusi frasa ajakan di dalam lagu Come Smile With Me, Kael berharap lagu ini dapat menjadi medium penyebaran tenaga positif buat masyarakat.

Lagu Senyum kini boleh didengarkan di semua platform penstriman digital utama seperti Spotify dan Apple Music

Untuk maklumat terkini berhubung Alternate Records & Talents, layari akaun rasmi media sosial Facebook, @alternate.my_ di Instagram, dan @alternate.rt_ di TikTok. 

CHELOT CATAT RM1.1 JUTA KUTIPAN DALAM DUA HARI TAYANGAN AWAL & HARI PERTAMA!

Friday, 28 August 2026

CHELOT terus menggegarkan pawagam seluruh negara apabila berjaya mencatat RM1.1 JUTA kutipan menerusi Tayangan Awal & Hari Pertama Tayangan Rasmi, sekali gus menjadikan CHELOT sebagai filem no. 1 di Malaysia!

Pencapaian ini tidak mungkin terlaksana tanpa sokongan luar biasa daripada seluruh rakyat Malaysia yang memilih untuk turun ke pawagam dan menyaksikan sendiri aksi serta debaran yang dibawakan menerusi CHELOT.

Dengan barisan pelakon hebat seperti Beto Kusyairy, Shukri Yahaya, Shaheizy Sam, Nadhir Nasar, Alicia Amin, Azhan Rani dan Theebaan G, filem arahan, tulisan dan terbitan Adrian Teh ini mengangkat kisah penuh mendebarkan yang menyatukan keberanian, pengorbanan serta pertarungan antara keadilan dan dunia jenayah yang dipenuhi muslihat.

Terima kasih atas sokongan yang tidak berbelah bahagi terhadap karya tempatan. Namun, perjalanan CHELOT masih belum berakhir! Jom terus serbu pawagam, ajak geng, keluarga dan kawan-kawan, dan sama-sama gegarkan lagi pawagam seluruh Malaysia bersama CHELOT!

Primeworks Studios, selaku Rakan Pemasaran bagi CHELOT, mengajak anda untuk terus mengikuti perkembangan terkini filem ini dan berkongsi keterujaan menerusi tanda pagar #CHELOT.

TERIMA KASIH, MALAYSIA!

Segmen: Mencari Bloglist 2026 oleh Ejulz

Syarat-Syarat Penyertaan (Sangat Mudah!):

  • Buat Entri Baharu: Tajuk entri wajib: Segmen: Mencari Bloglist 2026 oleh Ejulz
  • Tampal Banner: Salin gambar banner di atas dan letakkan di dalam entri penyertaan anda.
  • Follow & Tinggal Pautan: Follow blog ini dan tinggalkan pautan (link) entri penyertaan anda di ruangan komen di bawah.
  • Tag Rakan Blogger: (Opsional) Tag 2 atau 3 orang rakan blogger lain untuk sama-sama meriahkan segmen ini.

Semua peserta (all participants) akan dimasukkan ke dalam senarai Bloglist 2026 di sidebar blog ini sehingga penghujung tahun!

Nak tag Kak SK dengan Kak Dana untuk join segmen ni. Siapa yang belum join lagi dijemput untuk meriahkan segmen Ejulz ni 🌸🌸🌸

ANUGERAH MELODI TERHANGAT 2026 KEMBALI DENGAN “POWER” LEBIH LUAR BIASA | 16 Anugerah Bakal Jadi Rebutan, Nama-Nama Popular Berentap Merebut Gelaran Pilihan Peminat!

KUALA LUMPUR, 28 Ogos 2026 – Detik paling “Terhangat” tahun ini sudah tiba! Anugerah Melodi Terhangat (AMT) 2026 kembali dengan tema “Power,” meraikan selebriti dan karya yang menyerlah menerusi populariti dan pengaruh masing-masing. Lebih istimewa, edisi kali ini menampilkan 7 kategori baharu, menjadikan keseluruhan 16 anugerah yang bakal dipertandingkan.

Bakal berlangsung pada 18 Oktober 2026, Ahad, jam 9.00 malam, AMT 2026 akan disiarkan secara langsung menerusi TV3 dan Tonton. Selari dengan tema “Power,” AMT tahun ini berteraskan tiga elemen utama iaitu “Star Power” yang menonjolkan keunikan setiap selebriti, “Fan Power” yang menjadi penentu kemenangan dan “Melodi’s Power” sebagai platform yang terus menggerakkan momentum arena hiburan tempatan. 

Menyemarakkan lagi penganjuran tahun ini, AMT 2026 mendapat sokongan CUCKOO sebagai Penaja Terhangat, Darlie sebagai Penaja Bersama, Mentos sebagai Rakan Penaja serta Grab sebagai Rakan E-Hailing. Buat julung kalinya, 8TV menjadi Rakan Media dan bekerjasama dengan TV3 dalam menjayakan AMT 2026 serta CUCKOOTOPIA - KONSERT PENGHARGAAN ULANG TAHUN KE-12 DIHANGATKAN OLEH AMT 2026, yang bakal menyusul selepas acara anugerah. Kerjasama ini turut disokong Hot FM sebagai Rakan Radio, serta XTRA dan OhBulan! sebagai Rakan Digital. 

Dengan pengenalan 7 kategori baharu, AMT 2026 memperluas lagi ruang untuk lebih banyak nama dan karya diraikan, mencerminkan kepelbagaian landskap hiburan semasa. Antara kategori baharu yang diperkenalkan ialah Lagu Terhangat, Drama Sangat Terhangat, Direktor & Filem Terhangat, Keluarga Selebriti Terhangat, Selebriti Fit Terhangat, Selebriti Chemistry Terhangat dan Selebriti Mandarin Terhangat. 

9 kategori yang masih dipertandingkan pula ialah:

  • Fresh Rising Star Terhangat Darlie
  • Selebriti Maskulin Terhangat
  • Selebriti Feminin Terhangat
  • Selebriti Muzik Terhangat
  • Selebriti Couple Goals Terhangat
  • Selebriti Ikon Inspirasi Terhangat CUCKOO
  • Selebriti Viral Terhangat
  • Selebriti Stailo Terhangat
  • Tonton Original Terhangat

Senarai penuh calon yang bakal berentap dalam kesemua 16 kategori AMT 2026 boleh dilihat di sini

Kesemua kategori serta barisan calon AMT 2026 ini diumumkan menerusi pelancaran digital “Malam Start Menekan!” yang disiarkan secara langsung di TikTok Melodi Terhangat dan TV3 Malaysia semalam, membuka tirai perjalanan AMT 2026 sebelum kuasa memilih diserahkan kepada peminat. 

Peminat kini boleh menentukan pilihan mereka apabila undian digital dibuka selama enam minggu, bermula 3 September hingga 8 Oktober 2026, menerusi Tonton. Setiap akaun berdaftar menerima 5 undian, manakala pemegang akaun Tonton yang melanggan pelan 3 bulan dan 12 bulan masing-masing bakal menerima 2,500 dan 10,000 undian. Setiap undian memberi peluang kepada peminat untuk menyokong calon pilihan mereka dan menentukan siapa yang akan membawa pulang trofi bagi setiap kategori. 

CUCKOOTOPIA - KONSERT PENGHARGAAN ULANG TAHUN KE-12 DIHANGATKAN OLEH AMT 2026  | Tampil Barisan Bintang Tempatan dan Antarabangsa 

Kemuncak kemeriahan tidak terhenti di pentas AMT 2026 apabila KONSERT CUCKOOTOPIA DIHANGATKAN OLEH AMT 2026 akan berlangsung pada 24 Oktober 2026, Sabtu, dari jam 6.30 petang hingga 12.00 tengah malam, di Stadium Merdeka, Kuala Lumpur, bersempena sambutan ulang tahun ke-12 CUCKOO. 

Konsert ini menghimpunkan barisan bintang tempatan dan antarabangsa, dengan bintang popular Korea Selatan dan Duta Global CUCKOO, Lee Junho, sebagai antara tarikan utama. Turut memeriahkan pentas ialah penyanyi dari Taiwan, Trevor Kuo, Duta CUCKOO, Phei Yong, serta barisan penyanyi popular tanah air seperti Jaclyn Victor, Faizal Tahir, Ella, Mimifly, ALPHA, 3P, Jeryl Lee, Umairah, Odda, Emily, Janice Yoong dan 15 peserta daripada program realiti 8TV, Youthopia.

Orang ramai boleh menyertai Peraduan CUCKOO Spend & Meet Lee Junho dengan menyewa atau berbelanja minimum RM200 untuk mana-mana produk CUCKOO atau memperbaharui pakej servis produk untuk berpeluang memenangi tiket ke CUCKOOTOPIA, sama ada Rock Zone atau Healthy Home Zone, serta peluang eksklusif untuk bergambar secara 1-on-1 bersama Lee Junho. Nantikan pengumuman lanjut mengenai penebusan tiket menerusi platform media sosial rasmi CUCKOO serta saluran rasmi TV3 dan 8TV. 

Jadi, siapakah yang bakal mengungguli pilihan peminat dan dinobatkan sebagai yang paling “Terhangat” tahun ini? Nantikan Anugerah Melodi Terhangat 2026, 18 Oktober 2026, Ahad, jam 9.00 malam, secara langsung di TV3 dan Tonton.

Untuk mendapatkan maklumat lanjut dan terkini mengenai program TV3, ikuti laman media sosial rasmi Facebook, Instagram, X dan Threads di @TV3Malaysia serta TikTok di @TV3MalaysiaOfficial.

Bakal berlangsung pada 18 Oktober 2026, Ahad, jam 9.00 malam, AMT 2026 akan disiarkan secara langsung menerusi TV3 dan Tonton. Selari dengan tema “Power,” AMT tahun ini berteraskan tiga elemen utama iaitu “Star Power” yang menonjolkan keunikan setiap selebriti, “Fan Power” yang menjadi penentu kemenangan dan “Melodi’s Power” sebagai platform yang terus menggerakkan momentum arena hiburan tempatan. 

Kesemua kategori serta barisan calon AMT 2026 ini diumumkan menerusi pelancaran digital “Malam Start Menekan!” yang disiarkan secara langsung di TikTok Melodi Terhangat dan TV3 Malaysia semalam, membuka tirai perjalanan AMT 2026 sebelum kuasa memilih diserahkan kepada peminat. 

1. Fresh Rising Star Terhangat Darlie

  • Imranul Effendy
  • Odda
  • DUKES
  • ALPHA
  • K.O.I
  • Zaki Yamani
  • Ryenald Guntabid
  • Daniel Fong
  • Zairi Aziz
  • Mariam Saim

2. Selebriti Maskulin Terhangat

  • Syafiq Kyle
  • Datuk Yusry Abdul Halim
  • Shukri Yahaya
  • Beto Kusyairy
  • Ikmal Amry
  • Amir Ahnaf
  • Kamal Adli
  • Hael Husaini
  • Amir Masdi
  • Fattah Amin

3. Selebriti Feminin Terhangat

  • Anna Jobling
  • Mimi Lana
  • Sophia Albarakbah
  • Daiyan Trisha
  • Tracie Sinidol
  • Fasha Sandha
  • Emma Maembong
  • Aina Abdul
  • Aisha Retno
  • Siti Khadijah Halim

4. Selebriti Muzik Terhangat

  • Aisha Retno
  • DOLLA
  • Hael Husaini
  • Mimifly 
  • Amir Masdi
  • Ernie Zakri
  • Aina Abdul
  • Khai Bahar
  • Hujan
  • K.O.I

5. Selebriti Couple Goals Terhangat

  • Syamel & Ernie Zakri
  • Fattah Amin & Amira Othman
  • Syafiq Kyle & Mimi Lana
  • Datuk Yusry Abdul Halim & Datin Lisa Surihani
  • Aiman Hakim Ridza & Zahirah Macwilson
  • Datuk Seri Vida & Datuk Fazley Yaakob
  • Janna Nick & Dini Schatzmann
  • Datin Intan Najuwa & Datuk Ahmad Azraf Azman
  • Anzalna Nasir & Hanif Zaki
  • Ain Edruce & Amirul Hafiz

6. Selebriti Ikon Inspirasi Terhangat CUCKOO

  • Shila Amzah
  • Alif Satar
  • Hael Husaini
  • Yuna
  • Bront Palarae
  • Aina Abdul
  • Syafiq Kyle
  • Datuk Rosyam Nor
  • Nigel Sparks
  • Khairul Aming

7. Selebriti Viral Terhangat

  • Datuk Rosyam Nor
  • Sophia Albarakbah
  • Aisha Retno
  • Kamal Adli
  • Norlia Ghani
  • Syafiq Kyle
  • Sofyank
  • Beto Kusyairy
  • CIk Epal
  • Seorangaen

8. Selebriti Stailo Terhangat

  • Mimi Lana
  • DOLLA
  • Datin Intan Najuwa
  • Marion Caunter
  • Aedy Ashraf
  • Nabila Razali
  • Meerqeen
  • Hael Husaini
  • Rozita Che Wan
  • Ameera Khan

9. Tonton Original Terhangat

  • Di Sebalik Jubah
  • Namamu Cinta
  • Anugerah Tanpa Cahaya
  • Dear Farris
  • Neraka Yang Terhijab
  • Keramat Gunung Jerai
  • Seindah Hujan Cinta
  • Me.N.U
  • Toksik Cinta
  • Santau Perempuan Terlarang

10. Lagu Terhangat 

  • Jodoh Lebaran (Aisha Retno)
  • Dalam Diam (Zynakal, Zamir Harith & Bel Janni)
  • ⁠Adek Saye Abe Sore (Eda Ezrin & Den Manjo)
  • Sayang Orang Sama (Adira Suhaimi)
  • Mama Papa Raya (Datuk Seri Aliff Syukri, Datin Seri Nur Shahida, Qadejah El Zahra & Ammar Ahyan)
  • Nurcinta (Amir Masdi)
  • Tiwikarma (K.O.I)
  • Kota Ini Tak Sama Tanpamu (Nadhif Basalamah, Aziz Harun & Aisha Retno)
  • Menamakanmu Cinta (Dato Sri Siti Nurhaliza & Ade Govinda)
  • Kopi (NAZU & Fahimi)

11. Drama Sangat Terhangat

  • Doa Yang Terlindung
  • Sumpah Ibuku
  • Setia Itu Mahal
  • Yes! Captain Zul Aaryan
  • Dorm 403
  • Bila Cinta Menjadi Dosa
  • Khianat Yang Terpilih
  • Anom Suraya
  • Jiwa Seorang Pentaksub
  • Kerana Cinta Itu Dusta

11. Direktor & Filem Terhangat 

  • Nizam Razak - Papa Zola The Movie
  • Usamah Zaid - Ejen Ali The Movie 2
  • Razaisyam Rashid - Tarung: Unforgiven
  • Zulkarnain Azhar - Polong
  • Bobby Husaini - Libang Libu
  • Nazifdin Nasrudin - Malaikat Malam
  • Nadiah Hamzah - Kata Hati
  • Shamyl Othman - Khadam
  • Faisal Ishak - Gayong & Gayong 2
  • Abhilash Chandra & Syafiq Yusof - Blood Brothers: Bara Naga

12. Keluarga Selebriti Terhangat

  • Keluarga Datuk Seri Aliff Syukri & Datin Seri Nur Shahida
  • Keluarga Datuk Sri Siti Nurhaliza & Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa
  • Keluarga Syamel & Ernie
  • Keluarga Ain Edruce & Amirul Hafiz
  • Keluarga Rozita Che Wan & Zain Saidin
  • Keluarga Datin Intan Najuwa & Datuk Ahmad Azraf Azman
  • Keluarga Ryzal Ibrahim & Maryam
  • Keluarga Maembong
  • Keluarga Datin Noor Kartini & Datuk Abdul Halim Khan
  • Keluarga Datuk Yusof Haslam & Datin Fatimah Ismail

13. Selebriti Fit Terhangat

  • Amir Ahnaf
  • Aedy Ashraf 
  • Alif Satar
  • Elfira Loy
  • Sharif Zero
  • Johan Ghazali
  • Ikmal Amry
  • Cik Manggis
  • Sharifah Sakinah
  • Khairy Jamaluddin

14. Selebriti Chemistry Terhangat 

  • Anna Jobling & Jazmy Juma
  • Amira Othman & Irfan Haris
  • Hael Husaini & Dayang Nurfaizah
  • Kamal Adli & Ain Edruce
  • Merrah & Zaki Yamani
  • Firdaus Karim & Fasha Sandha
  • Sharnaaz Ahmad & Shukri Yahaya
  • Amir Ahnaf & Siti Khadijah Halim
  • Mimifly & Ain Ramli
  • Kmy Kmo & Luca Sickta

15. Selebriti Mandarin Terhangat

  • Shila Amzah
  • Firdhaus
  • Jeryl Lee
  • 3P
  • Phei Yong
  • Priscilla Abby
  • Layla Sania
  • DIOR
  • Jack Tan
  • Danny Koo

Siapakah yang bakal mengungguli pilihan peminat dan dinobatkan sebagai yang paling “Terhangat” tahun ini? Nantikan Anugerah Melodi Terhangat 2026, 18 Oktober 2026, Ahad, jam 9.00 malam, secara langsung di TV3 dan Tonton.

Untuk mendapatkan maklumat lanjut dan terkini mengenai program TV3, ikuti laman media sosial rasmi Facebook, Instagram, X dan Threads di @TV3Malaysia serta TikTok di @TV3MalaysiaOfficial.

📢PERHATIAN PARA PENUMPANG!✈️

 

Kerana anda semua, penerbangan Yes! Captain Zul Aaryan telah selamat mendarat dengan satu pencapaian yang cukup membanggakan!👏🏼

  • 1.58 BILION CAPAIAN MEDIA SOSIAL✨
  • 9.6 JUTA PENONTON DI TV3📺
  • #1 DRAMA MELAYU DI iQIYI🏆

Terima kasih Malaysia, kerana memilih untuk terbang bersama kami dari awal hingga ke penghujung perjalanan!

Dan semestinya, perjalanan drama ini bertambah manis bersama Cadbury Dairy Milk Biscoff, gandingan Captain Aaryan & Zara Andrea yang terus mencuri perhatian dengan keserasian yang cukup istimewa!💜😍

 
😮: Shikin, tolong ambilkan air untuk I
😉: aikk air kosong je? 
😮: air kosong je
😉: air manis-manis tak boleh ke En Fendy? tengah bulan ni hehe

Tiba-tiba Laila datang meja I tanya nak order apa dekat CBTL sebab boss kecik belanja. I was like wow lain macam shikin haha

I tak tahu nak order apa sebab latte macam dah biasa sangat. Alang-alang orang belanja kan, nak try lah something yang lain dan sedap. Laila suggest ambik  Vanilla Dry Iced Americano Crème Crown. Letops kan nama dia, mesti dia tengok menu yang viral so I pun okay je lah. Bila lagi nak cuba. 


Orang lain beria order macam-macam, orang yang belanja order iced americano je 😅

Masa Laila suggest air yang ada creme crown ni I risau jugak akan tertumpah sebab lubang dia besar tapi staff CBTL tu wrap kemas, dah seal bahagian atas cup tu, seal lagi dengan tape CBTL. Rider yang bawa pun berhemah juga so tak ada lah isu tertumpah. 


Dekat pantry ada tutorial tuang creme crowndekat air Laila, Iced Passion Americano with Creme Crown. Rasa dia a bit pelik sebab passion tu ada manis manis pahit lepastu tambah dengan americano yang pahit. Gabungan yang tak mungkin semua orang suka sebab I dengan Aiesyah tak boleh go tapi Laila suka. 


Aiesyah order Iced Americano with Creme Crown jugak tapi americano dia triple shot sebab dia nak siapkan submission petang tu. I pernah order double shot je, tak berani sampai tiga sebab takut tak boleh tidur satu hal, palpitation satu hal lagi. Tapi Aiesyah relaks je. 


Since I order Vanilla Dry Iced Americano Crème Crown ni dapat lah free wafer roll. Laila kata sedap tapi I tak minat sangat sebab belemoih dengan chocolate coating dekat luar. Dia tak rapuh mungkin sebab coating tu. 


Rasa dia manis vanilla walaupun menu ni tak ada tambah air pun so lepas ni kalau nak order lagi kena minta double shot ataupun less sweet. Tapi I rasa I dah request less sweet but still manis jugak maksudnya lepas ni kena minta double shot. I tak gemar sangat CBTL ni sebab dia ceroi berbanding ZUS Coffee tapi mungkin kepekatan tu ikut outlet sebab dekat Temu, Elmina okay je pekat. 

Creme crown tu nampak je warna pudar macam tu tapi rasa dia pahit sikit untuk yang tak biasa. Bau dia pun semerbak bau kopi. Bila ada creme crown rasa foamy sikit dari americano biasa, kalori mungkin lebih kurang je lah dengan latte sebab ada sirap vanilla. Kalau nak drinks fancy fancy boleh lah order yang ni. Aesthetic lah sikit. 

Thank you En Fendy belanja air manis-manis, semoga rezeki En. Fendy pun manis-manis juga 😆