Download Movie

Sunday 4 June 2017

Sebenarnya nak start taip dengan dah lama tak masuk sini tapi mesti orang dah bosan baca ayat tu kan?

Sekarang dah Ramadhan ke9, so Happy Ramadhan to all of you guys. Not having the chance to greet at 1st Ramadhan but who cares, yang pentingnya selamat berpuasa & selamat beribadah to the fullest your body can do. But for those yang sakit, we're on the same boat. Semoga cepat sembuh ye :)

Okay, back to my intention of this post. Lately ni ramai betul yang tanya where to download movie, esp movie Hindustan. I am here nak bagitahu tips nak cari movie Hindustan lah sebab susah kan kan kan?

Ni tips ni dah lama guna. Sangat senang & berkesan. Guna tips ni sebab kita dah tak boleh nak stick kepada satu site je. Hari ni site tu ada, esoknya dah kena tutup/buang. Sedih okay. Dah la nak tengok movie Hindustan susah sebab tak semua panggung ada tayang. CD pun nak kena order dari India. Aduhhhh.


So, cara terbaik nak layan nustang dengan cara ni lah. Okay lemme tell you guys how :


Macam contoh gambar dekat atas tu,

1. Garis merah : Nama movie

2. Box hijau : Saiz skrin. Ada 280p, 480p, 720p, 1080p. Pilih la yang mana korang nak. Bigger the better. Tapi ada jugak lappy yang tak mampu nak carry 1080p

3. Box purple : Kualiti video. Idk lah kenapa orang suka sangat camrip walhal tak cantik. You guys boleh je nak letak either webrip, dvdrip ataupun blu-ray. Ni yang cantik mata memandang la. Kalau tak sabar sangat camrip pun boleh nokkss

4. Garis kuning : Uploader. Indishare antara yang senang nak guna. Boleh je guna Uptobox, Userclouds, Zippyshare, Mediafire, Uploadbaaz dan lain-lain yang mana korang suka guna ataupun selesa. :)

Okay dah, senang je kan? Lepasni kalau nak layan movie, guna je cara ni. Tak payah dah nak kesah kalau site tu kena removed or closed down. Lagi best tak payah dah nak bookmark site sampai berguni site untuk download movie.

Enjoy your movie and happy watching guys :)

5 comments

  1. Thank you tips ni. Mai selama ni tengok hindustan kat youtube je, tapi tak semua ada subtitles. Huhuhu.

    ReplyDelete
  2. Nice sharing Farhana, zumal selalu tengok kat movieonline.la segala mak nenek ada cuma kekadang kualiti jer yang masalah...

    ReplyDelete
  3. Thanks for the tips... berguna nih

    ReplyDelete
  4. wow! tips berguna ni...saya peminat hindustan dan tamil hehe

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.