Nom Nom Nom : Ideaa Station, Bukit Jelutong

Sunday 25 June 2017

A week before Ramadhan, me and my officemate decided to breakfast at Ideaa Station, placed at Bukit Jelutong. Ni idea dari Jalan-Jalan Cari Makan la ni. 





Saja pilih sini sebab :
1) Tak habis explore lagi Bukit Jelutong
2) Sebab masuk JJCM (padahal dah azam dalam diri malas nak layan kedai yang masuk JJCM sebab mostly review sebab based on payment)
3) Sebab orang yang ajak tu belanja.
4) Sebab nak jalan-jalan
5) Habis sebab, jom proceed dengan pot pet?


First time jejak kaki ke sini, terus amazed dengan decoration dia sebab cantik sangat. Tapi Bukit Jelutong kot mesti lah havoc.

Yang bestnya dekat sini, service tip top maybe sebab tak ramai yang tahu pasal restoran ni lagi. I hope service dia maintain tip top. Hewhewhew




I'm not sure on free wifi but if you love to read, here is the best place to crash in. Sebab ada rak buku full with novels & magazines. Kalau member tak layan kau tapi layan hp then books is your option. :)
Tapi kalau tak suka membaca pun, boleh je pergi bergambar dekat luar sebab banyak tempat boleh selfie, wefie, photoshoot, buat video and all that sebab cantik & tak ramai orang. 

                                           




Harga makanan kat sini pun just nce je. Tak mahal sangat pun. & of course lah sedap. For western je lah. Macam haritu  choose mi daging sebab one of special dish dekat restoran ni. 


But ermmm well pahit okay mi daging ni so I not recommend sangat yang ni. Go for westen dish je. 


Like my officemate chose Chicken Parmigiana. Dia punya juicy tu perggghhh and that cheese is so sexy. Sebab makanan kita tak sedap, haruslah cilok makanan dia. Dah lah cilok makanan orang, makan sampai habis pulak tu. Hewhewhewhew what to do, I cannot resist the temptation okay. Serious sedap.

Bill of the day. :)
Rasanya next time nak pergi lagi dekat sini sebab nak try western dish yang lain sebab ada jugak yang menarik minat dalam menu tu tapi sebab perut berkapasiti kecil so kita pilih yang terdaya lah.

And oh, I really love the washroom. Wangi, cantik & bersih, You can even selfie in there. No joke.

Next time you guys pergi Bukit Jelutong, singgah la makan dekat sini okay? ;)

1 comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.