Last Minute Plan, Thanks L.A Delicious

Saturday 15 July 2023


Minggu lepas nak celebrate birthday Ms Junny dekat office tapi last minute punya plan so tak sempat nak order fresh bouquet. Itu pun hampir gagal sebab back-to-back meeting dia. Ni pun slot in je untuk small celebration. 

Masa lunch hour tu pergi cari kek dengan bunga sebab area Seksyen U5 ni bukannya ada florist sangat. Kedai kek pun mengharapkan Secret Recipe itupun tak banyak stok sangat. Saja je try singgah L.A Delicious ni beli kek, tak sangka pulak banyak bouquet untuk birthday. 




Memandangkan small pax, tak nak lah ambil kek yang besar. Nak yang cukup untuk 4 orang makan je. Ngam lah cari dekat sini sebab kek dia dari saiz kecil sampai sederhana besar dengan range harga RM28 hingga ke RM35. Seronok tengok kek untuk kanak-kanak sebab meriah dengan decorations. Kek Spiderman tu cantik sangat. 

Kek ada banyak pilihan jugak lah kalau nak order through reservation - Chocolate Indulgence, Blackforest, Mango, Butterscotch Vanilla, Tiramisu, Tutty Fruity, Strawberry Cheese, Pandan Gula Melaka, Blueberry Cheese, Red Velvet, Vanilla Oreo, Chocolate Oreo, Choco Berry.






Dekat L.A Delicious ni ada banyak bouquet even bouquet duit pun dah siap gubah. Tinggal pilih je nak yang mana. Kalau nak nilai dengan warna duit yang lain boleh kawtim dengan owner rasanya. Sebab value dia besar takkan nak letak dekat display kan? 

Kreatif jugak lah owner kedai ni sebab buat bouquet rempah memasak. Ni kalau bagi dekat mak-mak memang berguna sangat. Tak ada lah dia bising habiskan duit beli bunga bukannya boleh makan pun. Haaa kita bagi bouquet rempah, habis majlis boleh memasak. 

Dekat L.A Delicious ni tak ada fresh bouquet tapi ada jambak bunga ros sabun. Sebab malas nak mencari dah, kitorang beli je lah bunga sabun pun. Boleh tahan lama jugak walaupun tak lah kuat sangat bau wangi sabun tu. 


Tak banyak pilihan untuk bunga sabun ni, cuma ada warna biru dan merah je tapi boleh lah untuk last minute punya plan kan. Harga untuk sejambak bunga sabun ni RM55 tapi kalau beli bouquet set boleh dapat kek dengan wish card. Untuk orang yang malas nak fikir dah, memang ambik terus lah set jimat ni. 



Kitorang pilih kek perisa blackforest dengan tulisan warna kuning, jambak bunga warna merah dengan wich card untuk birthday Ms Junny. Selesai satu masalah. Service dekat L.A Delicious ni bagus walaupun owner busy dengan kerja dia. Lepas ni boleh datang beli dekat L.A Delicious ni lagi. 

Whatsapp : https://wa.me/c/60105288221/
Alamat : L.A DE'LICIOUS, No. 35, Jalan Musytari U5/AM,  Seksyen U5, 40150 Shah Alam. 

2 comments

  1. Senang macam ni. All in one package utk birthday surprise.

    ReplyDelete
  2. Wow.. Satu tambah nilai yang menarik.. Bukan selau jumpa kedai kek macam ini.. Memang memudakan pelanggan yang last minit dan nak cepat.. Terbaik!!

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.