Blog Performance June 2023

Saturday 1 July 2023


Selamat Hari Raya AidilAdha semua! Balik raya kali ni rehat dekat rumah makan tidur makan tidur je sebab bulan Jun ni penat settlekan banyak benda untuk hal kerja. Turun naik pejabat SSM untuk lodge banyak sangat document, belum sembang bab overtime sebab nak kejar deadline. Nasib baik lah blog boleh gerak macam biasa walaupun ada yang terbabas. 

1. PV


Terkejut tengok PV bulan ni sebab berjaya cecah sampai 200k. Sebelum ni masa bulan November 2022 dapat cecah 180k sampai Blogger Tiara komen sikit je lagi dah boleh cecah dah ni. Lepas 7 bulan dapat jugak cecah angka tu. Rasa macam sekejap tapi rasa lama juga nak sampai ke tahap tu. 

Walaupun kejap lagi kemungkinan besar akan turun sebab peratus besar yang datang ke blog ni first time visitor. Maknanya yang datang sebab press release new movies or movie review untuk movie yang diorang nak tengok. 10% je repeated visitors. Performance bulan ni berkemungkinan besar dari Polis Evo, Nick Fury series, atau movie-movie dekat Netflix etc. Kira habis tu habis lah. Atau mungkin datang banyak kali tapi berbeza bulan. 

Masa update Blog Performance May 2023, tak letak pula target berapa untuk all time PV tapi dah tak jauh dah pun nak cecah 4.5 juta. Nak letak target banyak pun tak berani untuk bulan Julai nanti sebab sibuk dengan audit, bulan last untuk submit financial statement dekat SSM maka semakin sibuk lah berbanding Jun. 

2. Posts

Just like I said earlier, penyumbang terbesar mesti movie review dekat Netflix sebab I penonton setia Netflix hshshs especially movie Hindustan dengan Korea. Dekat atas sekali pun dah nampak Movie Review Gumraah paling atas dan banyak sampai 3 ribu. Mungkin ada yang datang dari Twitter jugak sebab ada update dekat sana. Drama Review Dr. Cha pun tengah hype, gigih marathon sebab nak tarik keywords dari entry tu. 

3. Keywords


Kalau tengok pada keywords dekat data Google Search Console ni kebanyakannya Polis Evo 3 yang tapau. Tak hairan juga sebab bulan Mei sampai Jun penuh press release movie no. 1 untuk tahun 2023. Movie Pulau pun penyumbang keywords yang banyak juga walaupun kena boikot katanya. I bet ramai yang tunggu movie tu masuk streaming platform. Astro Kem Badminton tu tak sangka menyumbang banyak jugak, kalau Astro tak hantar press release memang tak tahu pasal kem ni. 

Pameran Hallyu Wave dekat Balai Seni Negara tu masih lagi menyumbang keywords walaupun dah berada dekat second page. Untuk bulan Julai ada banyakkkkkk movie review sebab masa raya haji dok layan movie je tapi tak sempat nak update blog sebab malas nak bawak balik laptop. 

4. Bilangan Entry

Disebabkan memang aim nak rest makan tidur je msa raya maka terbabaslah untuk update 60 entry bulan Jun. Weekdays memang tak sempat lah nak update sebab overtime sampai 10 malam. Kadang tu pergi event balik dah lewat malam dah. Badan penat jadi tak sempat lah nak update. Tahun ni rasa macam tak mampu nak beat total entries tahun lepas tapi kita cuba lah capai 60 entries setiap bulan. Lagi banyak entry, lagi banyak lah pageviews. 

Macam biasa, terima kasih yang berkunjung ke blog ni walaupun sekali dua je, semoga entries dekat blog ni membantu sebagai rujukan walaupun rujukan benda lagha hihu. Yang drop comment tu insya-allah akan dibalas kunjungannya. Take care everyone :)

3 comments

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.