Blog Performance May 2023

Friday 2 June 2023


Cepat betul waktu berjalan, sekejap je dah masuk bulan Jun, penghujung pertengahan tahun dan juga penghujung suku kedua tahun 2023. Semua okay ke? Musim cuti sekolah ni mesti ramai yang apply cuti. Bulan Mei ada banyak aktiviti sampai tak sempat nak belek blog, weekend ke sana ke sini sampai tak sempat nak update entry. 

1. PV


Kalau bulan April tak mencecah pun 100k sebab ramai yang hold kejap bab lagha, bulan Mei naik lah balik sebab ramai mencari rekomendasi movie dekat Netflix. Dah beraya, berkumpul ramai-ramai mesti nak cari movie apa best nak layan kan? 

Sebab pencarian tu juga, naik lah satu angka juta dekat blog ni. Walaupun lambat sikit dari yang dirancang tapi tak pe lah sebab bukannya I boleh control pun. I did my best already. Dekat awal bulan Mei tu ramai yang mencari sampai mencanak pergi ke 6k tapi jatuh merudum pula dekat tengah bulan terutamanya masa weekdays. Hujung bulan tu dah mula naik sebab ada Movie Review Mrs Chatterjee vs Norway dengan Polis Evo 3. 

2. Posts


Kalau PV naik, of course lah entry dekat Popular Post pun tinggi juga view dia. Paling banyak dah cecah 2k nak bandingkan dengan sebelum ni cuma cecah 1k itupun cukup makan je. Ramai yang tengah baca pasal Hallyu Wave Exhibition sebab tengah panas lagi. Drama Lockwood & Co tu entahlah mungkin sebab baru keluar berita yang series tu takkan disambung. Sedih betul sebab cerita dia seronok nak layan walaupun heroin dia annoying. 

3. Keywords


Dari popular post dah boleh nampak keywords mana yang menjadi carian ramai. Sekarang tengah hot movie baru, Polis Evo 3 jadi tak hairan lah kalau top 3 keywords berkaitan dengan movie tu je. Pulau Movie tu sebab nak masuk Astro First bulan Jun jadi keywords dia naik balik. 

Tengok dekat Popular Post tu entry balai seni negara yang kedua tapi keywords dia tak lah sebanyak polis evo sampai masuk top 10 queries. Berbaloi jugak lah pergi sana jadi yang terpaling awal sebab boleh jadi reference untuk yang baru nak pergi sampai bulan September nanti. 

4. Bilangan Entri


Bulan Mei walaupun meningkat banyak PV tu tapi bilangan entri terpaling sikit antara semua sebab tak sempat nak update sampai 60 entri. Banyak cuti tapi keluar berjalan, malam weekdays pulak overtime sebab banyak cuti. Bila balik dah penat pastu cari katil je. Tengok lah bulan Jun nanti macam mana. Hopefully dapat lah update banyak entri sebab space kepala otak dengan galeri phone dah penuh. 

Kepada yang bercuti, selamat bercuti. Take care di musim panas ni. Makan durian kena minum air banyak supaya tak demam. Byeee~!

3 comments

  1. tulah..kejap je masa berlalu. dah bulan 6. habis separuh dah tahun 2023

    ReplyDelete
  2. Mantap jugak tu walaupun cuti..Bagi saya ler..hahaa..Tapi memang Kalau musim cuti, ada drop sikit mood nak berblogging ni kan...PV pun turun..Kadang maintain, kadang turun..Huhu..Begitulahhh....

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.