FILEM PULAU TERPILIH SECARA RASMI UNTUK DITAYANGKAN DI FESTIVAL FILEM ANTARABANGSA KEMBOJA (CIFF)

Thursday 8 June 2023

FILEM PULAU TERPILIH SECARA RASMI UNTUK DITAYANGKAN DI FESTIVAL FILEM ANTARABANGSA KEMBOJA (CIFF) | Berjaya menembusi pasaran antarabangsa, Pulau ditayangkan di Kemboja

WebTVAsia sangat teruja untuk mengumumkan bahawa filem Pulau, arahan Euho, telah dipilih secara rasmi dan ditayangkan di Festival Filem Antarabangsa Kemboja (CIFF). Pemilihan ini meraikan penceritaan yang luar biasa dan kecemerlangan artistik yang dipamerkan dalam karya sinematik dan menawan yang ditonjolkan oleh filem Pulau.


CIFF, yang terkenal dengan komitmennya untuk mempromosikan kepelbagaian budaya dan inovasi dalam pembikinan filem, merupakan platform yang dihormati yang meraikan filem-filem cemerlang dari seluruh dunia. Dipilih untuk ditayangkan di festival ini ini adalah bukti kualiti luar biasa Pulau dan dedikasi pencipta berwawasannya.

Setelah ditayangkan dan mendapat sambutan di Singapura, Indonesia dan Vietnam, Pulau turut dinanti-nantikan oleh penonton di Kemboja. Tayangan khas di kategori Fright Night CIFF ini memberi peluang kepada penonton tempatan untuk menyelami suasana filem yang seram dan menegangkan. CIFF tersebut turut dihadiri Joey Leong, antara pelakon utama filem Pulau, Fred Chong, Penerbit Eksekutif Pulau, Ybhg. Datuk Kamil Othman, Pengerusi Finas.



Pulau adalah sebuah filem tentang percutian sekumpulan anak muda yang bertukar menjadi mimpi ngeri yang tidak berkesudahan selepas kekalahan pertaruhan, memaksa mereka bermalam di pulau terbiar. Mereka secara tidak sengaja memecahkan mantera lama yang diletakkan untuk menahan roh yang terperangkap di pulau itu. Satu-satunya jalan keluar adalah di tangan seorang gadis dan kuasa ghaibnya untuk menguraikan sejarah yang meresahkan yang berkaitan dengan kisah cinta silang budaya yang tercemar. Berlatarbelakangkan Pulau Langkawi, filem seram yang menarik ini membawa penonton ke perjalanan emosi yang penuh dengan ketakutan. Penceritaan yang rumit, persembahan yang hebat dan sinematografi yang menakjubkan digabungkan untuk mencipta pengalaman yang sukar dilupakan buat para penonton.

Pulau membawa penonton melalui perjalanan yang luar biasa melalui naratifnya yang mencengkam, dihidupkan oleh pelakon cemerlang termasuk mempunyai barisan pelakon berbakat seperti Alif Satar, Amelia Henderson, Joey Leong dan Sanjna Suri. Persembahan mereka yang luar biasa dan keserasian mereka menambah kedalaman dan ketulenan kepada filem itu, memikat penonton dengan bakat mereka sekaligus menghidupkan watak-watak itu.


Bagi mereka di Malaysia yang masih belum merasai naratif Pulau yang mencengkam, filem ini boleh ditonton di platform Astro First dan Unifi TV. Perkongsian ini memastikan lebih ramai penonton boleh merasai penceritaan luar biasa dan persembahan Pulau dari keselesaan rumah mereka.

Rujukan: https://cambodiaiff.com/scary-world/

1 comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.