118,000 kediaman di Sabah kini boleh mendapatkan Astro Fibre

Tuesday 13 June 2023

118,000 kediaman di Sabah kini boleh mendapatkan Astro Fibre | Pelanggan boleh menikmati rebat sehingga RM39 sebulan untuk pakej TV + Astro Fibre

Kerjasama antara Astro dengan Celcom Timur (Sabah) Sdn. Bhd. ("CT Sabah") bermula hari ini dengan menyediakan jalur lebar berkelajuan tinggi kepada 118,000 potensi rumah di seluruh bandar seperti Kota Kinabalu, Tawau, Semporna, Kunak, Sandakan, Penampang, Lahad Datu, Beaufort, Keningau, Kota Belud, Kota Marudu, Kudat, Putatan, Ranau, Tenom dan Tuaran. Pek Primary dengan pelan Astro Fibre 50Mbps kini tersedia untuk rakyat Sabah di seluruh pekan ini dengan hanya RM129.99/bulan* (RRP: RM158.99) sebagai tawaran pengenalan. 

Pek Primary mempunyai lebih 80 saluran untuk menawarkan rancangan-rancangan kegemaran para peminat termasuk melodrama Hijrah Jannah, pertandingan nyanyian realiti Big Stage 5, rancangan pengembaraan SHARP Travel with Mommy dan rancangan game show popular Family Feud Malaysia Tamil. Selain itu, pelan Astro Fibre 50 Mbps memberikan WiFi yang stabil dan sepantas kilat kepada semua ahli keluarga supaya mereka boleh melayari Internet, bermain dan menstrim apa sahaja yang mereka mahu tanpa gangguan. Tawaran terhad ini merupakan pakej hiburan yang sempurna untuk memperkenalkan perkhidmatan Astro kepada pelanggan, selain memberi mereka lebih daripada RM900 penjimatan dan kemudahan pakej semuda-dalam-satu. 

Ketua Perniagaan Jalur Lebar Astro, Tan Sian Tuang berkata, “Pangkalan jalur lebar kami telah berkembang sebanyak 34% tahun ke tahun dan kami berharap dapat meningkatkan lagi pangkalan kami dengan kerjasama ini. Lanjutan kepada pengumuman kerjasama ini pada beberapa bulan yang lalu, kami kini teruja untuk menawarkan akses yang lancar kepada WiFi berkelajuan tinggi bersama-sama dengan rangkaian luas hiburan berkualiti kami kepada isi rumah di Sabah. Kerjasama ini merupakan satu lagi langkah penting bagi Astro untuk menyediakan internet mampu milik dan boleh dipercayai di seluruh rumah supaya mereka dapat boleh mengalami internet yang stabil dan pantas.”

Ketua Pegawai Eksekutif CT Sabah, Nazaruddin Abdul Rahim berkata, “Sebagai penyedia infrastruktur terkemuka dengan rangkaian gentian optik paling komprehensif di Sabah dan Labuan, CT Sabah komited untuk bekerjasama rapat dengan penyedia perkhidmatan dalam mengembangkan perkhidmatan mereka ke seluruh negeri. Menyediakan platform di mana penyedia perkhidmatan boleh menawarkan kelajuan internet yang lebih tinggi pada harga yang menarik akan membuat perkongsian baharu kami dengan Astro mampu memberi manfaat kepada pengguna di Sabah. Dengan kerjasama ini, kami yakin bahawa ramai komuniti boleh menantikan kelebihan ketersambungan digital dan menikmati rancangan bernilai yang menarik daripada Astro. ”

Dua aplikasi PERCUMA untuk pengalaman Astro yang terbaik
Di samping itu, pakej bundle ini juga dilengkapi dengan dua aplikasi PERCUMA supaya anda boleh membawa Astro ke mana-mana sahaja dan mengawal WiFi anda dari jauh.

  • Astro GO: Aplikasi komplimentari percuma untuk semua pelanggan Astro ini membolehkan anda menonton kesemua kandungan Video-On-Demand pada telefon pintar, tablet atau komputer riba anda – pada bila-bila masa, di mana-mana sahaja.
  • Aplikasi Astro Fibre: Semua pelanggan baharu Astro Fibre boleh memuat turun aplikasi ini secara PERCUMA dan mula mengawal, memantau dan melindungi rangkaian rumah mereka daripada peranti mudah alih di luar rumah mereka untuk pengalaman WiFi yang hebat. 
Pakej untuk menstrim sukan SECARA LANGSUNG dan filem yang memenangi anugerah
Peminat sukan dan peminat filem juga boleh melanggan Pek Movies atau Pek Sports dengan Astro Fibre 50 Mbps untuk menstrim semua sukan secara langsung terbesar dari seluruh dunia seperti Liga Malaysia, Formula 1, Kejohanan BWF, ATP Tours, MotoGP, UFC dan banyak lagi atau filem popular termasuk filem fiksyen sains epik Avatar: The Way of Water dan The Zone: Survival Mission S2 (14 Jun) dibintangi Yoo Jae Suk di Disney+ Hotstar dan drama politik White House Plumbers dan siri penuh aksi Warrior S3 (29 Jun) di HBO GO. Lebih menarik lagi, para pelanggan yang memilih Plug & Play juga boleh menikmati Astro serta-merta dengan pemasangan sendiri yang mudah dan penstriman melalui internet untuk menonton Astro tanpa sebarang gangguan cuaca.


Para pelanggan yang berminat boleh melayari www.astro.com.my untuk melanggan Pek Primary, Sports atau Movies kami + pakej Astro Fibre 50 Mbps. 

*Tawaran ni hanya untuk para pelanggan dengan kontrak 24-bulan sahaja. Tertakluk kepada terma & syarat. 

1 comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.