Layan Movie Sumpahan Syaitan Dengan Blogger Bella Jamal & Nadia Johari

Thursday 8 June 2023


Bulan Februari lepas dapat jemputan ke Malam Gala Sumpahan Syaitan yang bertempat di Dadi Cinema, Pavillion Kuala Lumpur. Excited lah pergi sebab nak jumpa Farid Kamil. Sampai je dekat sini shoot video kejap sebab ada requirement untuk post dekat TikTok. Dah selesai register, sambung shoot balik suasana sekitar. Membantu sangat hantu-hantu yang berlegar dekat event ni, penuh video dengan aksi diorang. 

Sementara tunggu barisan pelakon dengan production team sampai ke majlis, media dapat makan dekat ruang yang disediakan. 


Masa makan tu ada kuiz mudah sangat untuk tetamu jawab. Terkejut tengok adik angkat tangan jawab soalan. Terkejut sebab dia terpaling tak cara sekali kalau pergi majlis apatah lagi nak join quiz. Dia cakap dia pun tak tahu kenapa dia join, mungkin sebab takde yang nak compete masa tu. Disebabkan kuiz tu, dia menang satu beg berisi kopi. 

tumpang hadiah adik ;P

Habis kuiz pertama, ada persembahan dua lagu OST Sumpahan Syaitan kemudian bersambung dengan sesi temubual ringkas dengan team production dan barisan pelakon. Happy dapat tengok Farid Kamil depan mata, nampak Adam Shaz dengan Dato' AC Mizal jugak. 



Sepanjang majlis tu ada lah seekor hantu ni yang aktif sangat buat kerja sampai Dato' AC nak sekeh kepala sebab terkejut dengan stunt dia. Hantu pocong tak larat nak melompat jadi diorang banyak save energy. 



Masa layan movie dapat seat agak depan jugak lah. First time dapat seat depan sangat, nasib baik lah skrin dia besar jadi tak lah kena mendongak sangat. Selang satu seat ada blogger Bella Jamal sekali. Selama ni dok exchange comment dekat blog tapi ni pertama kali jumpa depan-depan. Sebab dok bertukar komen, tak ambil masa lama pun untuk sis Bella cam I siapa. Pusing belakang pula ada blogger Zayani tapi tak sempat nak bertegur sapa. 


Disebabkan filem ni habis lambat jadi kitorang stay je lah untuk press conference sebab nak balik naik MRT pun dah tak sempat. Alang-alang balik dengan Grab, saja nak merasa join press conference lepas habis movie. 


Tak banyak pun shoot video untuk sesi press conference sebab semua macam dah penat. Farid Kamil datang lepas habis majlis tahlil jadi energy dia memang dah terpaling bawah dah masa ni. Habis press conference ni nampak Farid Kamil buat mini love tapi pandang arah kiri. Bila pusing tengok siapa dia tengok, rupanya Diana Danielle dok shoot video dia. Tengok cara diorang sweet masa ni tak sangka betul naik court failkan shiqaq. 

Selesai urusan dekat sini sambung berborak dengan sis Bella dengan Kak Nad sebab diorang tak tahu jalan keluar dari Dadi sampai ke Grab pickup point. Sebagai manusia yang dah berapa kali menapak Pavi, memang muka ni lah jadi penunjuk jalan. Sebelum balik kitorang bergambar sebagai kenangan. Walaupun ada banyak event belum tentu lagi nak berjumpa dalam event yang sama. 



Pukul 1 pagi baru sampai rumah, kalau kitorang berborak lama lagi entah pukul berapa nak sampai. Hopefully lepas ni berjumpa lagi. Thanks D'Bay Film Factory untuk jemputannya :)

3 comments

  1. Yelah. Pertama kali jumpa Farhana. Nice meeting you xoxo

    ReplyDelete
  2. Alang-alang nak naik grab kan.. terus je la stay sampai habis ye Farhana..
    Masa inilah ramai geng blogger kan..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.