Cannes 2023 Fashion Files | Sunny Leone

Monday 5 June 2023


Kemunculan Sunny Leone antara nama yang masuk dalam my waiting list kerana dua sebab. Yang pertama, sebab Sunny pergi ke Cannes bukan sebagai duta tapi sebagai pelakon dalam filem neo noir crime thriller, Kennedy arahan Anurag Kashyap yang mendapat tayangan perdana di Cannes Film Festival ke-76. Yang kedua pula, ini adalah debut red carpet Cannes untuk Sunny Leone. 

I'm sooooo happy for her for both reasons! Dari dulu dok tunggu bila Sunny akan dapat recognition untuk bakat lakonan dia sebab orang pandang dia sebagai objek and not a person. Baik orang industri ataupun penonton, they treated her bad due to her past. But look at her now! *khushi ki asooo*

For her style, pretty sure dia pandai bergaya juga cuma I tak sempat nak update pun even I lovvvee her looks and appearance. I pernah update sekali je dalam entry Vogue Beauty Award 2019 so I'm quite excited for Cannes. Even dekat Twitter pun ada yang join excited sekali. 

1. Charlie Denim


Outfit pertama Sunny ialah denim jacket berwarna navy blue rekaan Parul J Maurya dipadankan bersama tight mini sleeveless dress berwarna hitam. Sunny pilih outfit yang simple dan selesa untuk dia sepanjang di airport dan perjalanan dia ke hotel di Cannes. Dekat dalam reels Sunny, di bahagian belakang jacket tu ada sulaman Charlie bersaiz besar. She is soooo excited for her role in Kennedy! 

Sunny pilih but bertumit tinggi berwarna hitam dan juga shade hitam bersaiz besar sebagai pelengkap gaya yang ranggi dan menawan. Husband dia pun pakai simple dan selesa yet looks stylish with that beret and blue shade. 

2. Glamorous Green 


Penampilan pertama dekat Cannes pun dah memukau mata yang memandang. One shoulder maxi dress dengan potongan di bahagian pinggang adalah hasil rekaan butik baru India, Maria Kokhia. Dress yang menggunakan material satin ni mempunyai balloon sleeve dengan cekak di bahagian pergelangan tangan. Skirt pula mempunyai ruched pendek dan belahan tinggi untuk keselesaan si pemakai lantas menyerlahkan kelebihan fizikal Sunny. 

Stylist Ilya Vazanto memilih untuk biarkan rambut Sunny dilepas bebas dengan gaya rambut curl supaya tampak glamour dan elegan. Aksesori subang dan cincin bertatahkan batu permata hijau emerald dari Flavia Vetorasso Sciarra, strap heels berwarna hijau dan makeup nipis dari koleksi Armani Beauty menjadi pelengkap gaya feminin Sunny. 

3. Monochrome Ruffle



Tampil ringkas dan selesa untuk sesi wawancara untuk filem Kennedy, Sunny memilih off-shoulder top yang dihiasi dengan renda bersaiz besar di bahagian dada berwarna hitam dari butik Gemy Maalouf. Dipadankan dengan seluar berwarna putih dari butik BCBGMAXAZRIA untuk mencipta gaya yang chic dan kasual di musim panas. Sunny tampak segar dengan nude makeup dan glossy lip berwarna coklat mencuri tumpuan. 

4. Sexy Shadow


Kalau Sunny happy dengan outfit dia, I pun happy jugak tengok sebab Sunny nampak cantik sangat dalam persalinan berona hitam dari butik Zeena Zaki. Walaupun serba hitam tapi tak ketinggalan mencuri tumpuan dengan top ala korset bersama tali sebagai hiasan. Bahagian bahu pula bersambung dengan lengan dan sarung tangan. Tas hitam dengan besi berwarna perak adalah padanan yang tepat. 

Tak happy dekat part strap heels sebab nampak tak padan dengan main outfit. Kalau skirt tu pendek dan Sunny pilih untuk pakai ankle boot atau pumped heel rasanya dah menghasilkan gaya retro atau vintage. 

5. Sensual Asymmetry


Outfit untuk hari ketiga, Sunny memilih dress ketat yang mempunyai dua lapis dari butik Julfer Milao. Dress berona merah jambu malap serlahkan potongan badan Sunny dan dihiasi dengan corak abstrak segi empat yang beralun juga berulang-ulang. Dress ni juga dipadankan bersama jaket kulit berwarna coklat cair dari The Frankie Shop. 

Strap ankle heels berwarna beige dipilih untuk mengekalkan palette warna utama. Gaya rambut wet style dengan cherry look makeup meningkatkan lagi aura menggoda yang sedia ada. 

6. Black Bun


Sunny terlampau excited untuk event ni sampai tak update pun bagitahu dress hitam yang beralun cantik ni dari butik mana. Walaupun tampil serba ringkas, details pada dress ni berjaya mencuri tumpuan dan serlahkan keayuan Sunny Leone. 

Bahagian atas mempunyai kolar di bahagian leher, puff sleeve lembut pada bahagian bahu untuk bagi impak beralun ringan, belahan di bahagian pinggang sebelah kanan, sisipan lebihan kain di bahagian kiri dan belahan tinggi pada bahagian kaki. Ringkas dengan sanggul tinggi untuk serlahkan anting-anting berbentuk bulat berwarna perak. Menjadi padanan aksesori tersebut bila Sunny memilih strap heels berwarna putih. 

7. Slit Again


At this point I dah penat tengok Sunny Leone dalam persalinan serba hitam. Mungkin dia suka warna hitam kot sebab selalunya tengok dia gayakan pelbagai warna. Sama seperti malam hari kedua Sunny di Cannes, Sunny pilih one shoulder glitter night gown dari Zeena Zaki untuk tampil di acara berprestij amfAR. 

Mengekalkan gaya yang sama seperti di waktu siang, Sunny mengenakan gaya rambut sanggul cuma bezanya tak ketat dan rapi sangat. Anting-anting Midnight Glitter dari butik Zevar King yang Sunny guna pun macam repeat dari gaya sebelumnya. Strap heels kali ni nampak sesuai dengan dress yang dipakai. 

8. Rosy Cheeks


Finally a red carpet appearance! Sunny tampak menawan untuk tayangan perdana filem Kennedy. Mengenakan sleeveless dress berwarna nude dengan potongan di bahagian pinggul dan juga belahan tinggi. Menambahkan drama dengan kewujudan cape yang beralun dari rona warna yang sama. 

Makeup tebal dengan warna bibir merah terang bersama sanggul yang diikat rapi juga dihiasi kayu sanggul. Sunny memilih ankle strap heels berwarna nude dan juga aksesori cincin dan anting-anting bertatahkan batu permata untuk malam penuh makna. 

9. Chic Plaid 


Sebenarnya tak tahu outfit ni untuk hari keberapa di Cannes tapi kalau ikutkan, semua outfit Sunny dah update dekat Instagram cuma yang ni tak ada tapi muncul dekat video makeup prep dia. Tak tahu juga plaid dress berona hijau dengan kombinasi warna hitam dan emas dari butik mana. Boleh jadi dress dia beli sendiri untuk bersiar-siar di kota Cannes dengan husband dia. 

Tampil ringkas tanpa sebarang aksesori dan dipadankan bersama strap wedges berwarna hitam. Rambut juga disanggul seperti sebelumnya. Marriage curse. 

10. Old Money


Antara semua penampilan Sunny, I paling suka yang terakhir ni sebab gaun baldu berwarna merah velvet rekaan Gemy Maalouf menghasilkan aura klasik, elegan dan kecantikan berpanjangan. Tak perlukan hiasan yang sarat atau belahan dramatik pun untuk tampil memukau. Ada cape ataupun tidak, dress ni tetap cantik. 

Tak pastilah custom made ataupun rekaan sedia ada sebab dress ni ada strap di bahagian bahu yang menghubungkan main dress dengan cape di belakang. Kalau custom made, nampak rekaan tu sebagai kombinasi moden dan tradisi pakaian India. 


Stylist Sunny bagi tumpuan utama pada bahagian mata dengan mengenakan smokey eyes yang tebal. Warna bibir merah oren yang dicalit lip gloss untuk menambahkan elemen sensual. Aksesori anting-anting juntaian batu permata ruby dan bracelet berlian dari Helena Joy. Rambut ditambah extension untuk nampak panjang. 

Baik dalam photoshoot ataupun di karpet merah Cannes, Sunny Leone tampak mengagumkan dalam persalinan ala era Victoria. Tapi dekat red carpet baru nampak bahagian belakang dress sarat dengan sequin, terus hilang rasa seronok tu sebab hiasan yang tak perlu. Nasib baik lah banyak shoot bahagian depan je. Makin lama pandang looks ni macam Marticia Addams tapi yang pastinya bak kata Gen Z, it's giving old money vibe gituhhhh. 

Kalau ikutkan ada lagi beberapa looks Sunny Leone masa keluar dating dengan husband dia dan untuk photoshoot di Cannes tapi tak jumpa pula mana-mana update. Dah lah Sunny belum tentu nak datang lagi, update dia pun asal boleh je. Patutnya Sunny angkut social media manager sekali. 

1 comment

  1. Ala.. sayangnya dia tak guna social media dengan maksimum.. Mesti peminat dia teruja nak tengok update dia tapi ala kadar je..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.