Tropical Mango Croffle KFry KLCC Sooooo Worth It!

Tuesday 30 May 2023


Nak spend voucher KLCC dekat Chinoz in the park sebab ada bruschetta salmon tapi dah tutup pula. Pening tak tahu nak makan apa jadi scroll lah restoran yang available untuk guna voucher. Pelik bila nampak KFry sebab tak pernah tahu ada cawangan dekat sini juga. 

Bila tanya staff KLCC dekat kaunter pertanyaan tu baru tahu KFry tersorok nun jauh di hujung sana. No wonder lah tak pernah nampak. Disebabkan kitorang datang awal, baru jejak kaki dah dapat seat dekat dalam. Kalau dekat OU memang bercinta lah walaupun datang sebelum sign close bertukar open. 

Memandangkan dah bosan makan menu yang sama, kitorang try lah makan menu lain pulak dekat KFry ni. Lagi satu sebab, bumbuk menu special tu dah naik harga ye. I rasa macam nak goreng ayam sendiri lepastu balut dengan cheese. 

Belek menu dia ada beberapa menu baru, macam tahu-tahu je kan? So kitorang pilih HAMBURG STEAK RICE, BULGOGI TATER TOTS, TROPICAL MANGO CROFFLE, PEACH MOJITO ADE, STRAWBERRY MOJITO ADE, SEAFOOD K’SPICY NOODLE.


Seafood Ramyeon tu entah lah kenapa sesat masuk sekali padahal setiap kali pergi KFry mesti order. I tak nak makan ramyeon sebab hari sebelumnya dah makan ramyeon dah. Hari-hari makan ramyeon, kembang jugak tekak. 

Kecewa sebenarnya tengok Hamburg Steak Rice yang sampai tak sama dengan yang dalam menu sebab I happy tengok ada mash potato tapi yang datang ubi kentang sebiji macam tu. Tekstur tak sama walaupun bahan yang sama jadi pengalaman makan pun berbeza lah. I do not recommend this menu sebab tak ada apa yang special pun. Makan nasi dengan daging burger dan kentang. Kuah dia okay lah tapi sebab minyak dari butter tu jadi kembang tekak nak habiskan. 

Sudahnya I makan seafood ramyeon sebab nak bersihkan minyak yang melekat dekat tekak hshshs. 


Menu Tater Tots ni dah lama pun wujud dekat KFry tapi kitorang baru nak cuba sebab kalau makan bumbuk, perut confirm dah tak banyak ruang untuk sumbat menu lain. Tater tots ni selalunya orang buat side dish tapi kitorang buat appetizer lah sebab dia sampai dulu. Tapi memang kena makan awal pun sebab bahagian atas dah penuh dengan mayonis, bawang, daun bawang dan bulgogi. 


Tater Tots ni kentang yang diparut lepastu dibentuk silinder kecil ataupun bebola kemudian digoreng dalam minyak panas sampai warna dia keemasan. Bila makan boleh terasa rangup lapisan luar kentang tu. Makan pulak dengan daging perap yang lembut dan manis tu. Kurangnya bila dia tak pedas so kitorang mintak sos cili tapi still tak syok lah. I rasa lagi sedap kalau daging tu perapan dia pedas. 

Menu ni tak habis makan so kitorang tapau bahagian yang tak kena mayonis. Malam tu makan pun masih sedap lagi lepas reheat dalam air fryer. 


Lepas dah habis makan semua menu tu, baru kitorang request untuk prepare Tropical Mango Croffle. Antara menu baru dekat KFry sebab sekarang Malaysian tengah hype dengan croffle (croissant + waffle). Ada 6 jenis croffle dekat KFry - Tropical Mango, Salted Caramel Biscoff, Chocolate Ganache, Cheese Honey, Very Berry dan Classic. Kalau tak silap ada juga Milo Croffle tapi tak sure lah yang tu menu bermusim ataupun akan kekal ada. 

I pilih Tropical Mango sebab yang ni ada buah. Very Berry pun ada tapi I tak rasa nak makan strawberry sebab kitorang dah order Strawberry Mojito Ade. Dekat croffle tu ada sirap mangga dan kekacang untuk rasa rangup dan manis. I prefer kalau croffle tu dimasak lebih rangup tapi okay je yang ni pun. Tak suka tang whipping cream tu je sebab I tak suka cream. Mangga dia manis, pandai KFry cari buah untuk menu ni. 


For drinks, both are worth to try. Kalau kena pilih antara Strawberry Mojito Ade ataupun Peach Mojito Ade, I pilih peach sebab wangi buah pic. Rasa strawberry tu tak padu sangat bila dibikin mojito ade. Bila makan buah pic dekat dalam tu I rasa buah pic ni sedap buat air je lah daripada dimakan. Anyway, I had a great day here. Thanks to Brian for your hospitality :)

6 comments

  1. Croffle tu nampak ohsem sangat untuk dicuba..

    ReplyDelete
  2. sedapnya kfry . last makan sebelum puasa . bila tengok post ni rasa nak pergi hujung minggu ni

    ReplyDelete
  3. tengok semua macam yummehhh jer..

    ReplyDelete
  4. I tak pernah lagi makan kat kfry sebab cawangan kat JB ni bukan kat area yg i suka pergi. Setiap kali nak try mesti fikir, leceh so last tak jadi pergi sampailah skrg, hihi. Nampak best la Tropical Mango Croffle tu, kot sesat kat kfry bolehlah order sepinggan.

    ReplyDelete
  5. wow tak tahu pun klcc ada kfry. boleh try next time kalau ke sana

    ReplyDelete
  6. aduyaii nampak sedap semuanya tu

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.