Sekitar Majlis Pelancaran Serum Encorium, Bangsar South

Saturday 6 May 2023

 

Jarang tau nak pergi event untuk niche beauty tapi sebab Kak Atie ajak join, I pun jejakkan kaki dekat Bangsar South. Sebab dekat sini tak ada public transport terpaksa guna Grab dari rumah. Malas nak drive sebab kawasan Bangsar kan sesak. Tapi macam menyesal gak tak drive masa tu sebab kawasan ni tak lah sesesak yang disangka. 

Sampai je dekat sini terus pergi ke meja pendaftaran, nampak nama Kak Atie dekat situ. Tebalkan telinga je kalau dia membebel sebab datang lambat haha salah bajet waktu. Cenggitu lah orang bujang kan. Ikut suka je nak bangun pukul berapa. Event tak start lagi tapi tak syok lah senior sampai dulu haa gittew.


Masa daftar nampak nama Iman Tapir, one of twtfamous yang I kenal, ada masa I interact juga dengan dia. Tanya staff dekat situ dia tak kenal pula yang mana satu. Sedih lah tak dapat tengok siapa orangnya padahal I dah kenal lama. 


Knowing Kak Atie of course riuh la bila greet dia. Happy lah jumpa lepas bertahun tak lepak sekali. Dekat meja tu ada Zehan Ilyana, instafamous untuk niche beauty, Kak Shamiera, blogger niche lifestyle. It was my first time meeting them walaupun I selalu je nampak Kak Shamiera dekat alam maya tapi tak pernah jumpa dalam satu event yang sama since kitorang berbeza niche. 

Duduk sebelah Zehan rasa meriah jugak sebab kejap kejap ada orang datang tegur dia. I langsung tak kenal Zehan siapa sebab I tak follow sangat instafamous ataupun beauty niche content creator. Bila dah kenal terus follow IG dengan Twitter. Sementara tunggu event start banyak lah juga kitorang borak dan bergosip. 


The event was so simple sebab product launching je. Beauty product Encorium pula baru saja masuk pasaran jadi tak banyak sangat aktiviti yang disediakan untuk guest. The founder was bubbly and kind, seronok dengar dia cerita pengalaman dia sepanjang hasilkan Encorium. You guys can read abouth Encorium in HERE

But still dalam masa satu jam lebih tu I dapat belajar banyak tentang vitamin C dan semua jenis bahan yang ada dalam serum Encorium. Since I bukan beauty blogger, most of the time mengangguk je sebab tak banyak ilmu untuk bidang ni. 


Habis sesi penerangan dari founder Cynthia Lee dan pegawai perubatan kesihatan keluarga Dr Amanda binti Elli, ada sesi potong kek yang ditempah khas untuk majlis pelancaran ni. But don't ask me how was the cake sebab I rasa staff je yang dapat ni. Kek tu cantik sebab ikut tema majlis. 




Setiap tetamu yang datang akan dapat pouch bag encorium dengan promo voucher dengan diskaun sebanyak 50% untuk serum Encorium. Sesi terakhir ialah sesi soal jawab tapi I malas nak menjawab walaupun tahu jawapan. Tengok je lah orang lain jawab lepastu menang hadiah serum Encorium. Lepas habis semua aktiviti, ada jamuan makan tengahari yang ditaja oleh Kubis and Kale. 


Tak banyak pilihan pun dekat restoran vegan ni tapi ambil je lah apa yang nampak macam boleh ditelan. Sudahnya tak berjaya habiskan. Sebagai tekak Melayu tegar, this is a no no. Sambil menyembang dan makan tu sambil berkenalan dengan Instagram content creator, Aqalili Azizan. Rancak kitorang menyembang sebab topik pasal TREASURE. 

Actually tujuan asal datang ke event ni sebab nak ambil box TREASURE x emart hshshs. Punya lah simpan cerita ni sampai collaboration dah nak habis baru share dekat sini. I nampak post kak Atie untuk emart terus tanya pasal kotak. Cun lah Kak Atie tak pakai pun kotak ni sebab PR box je lagipun dia tak layan Kpop. 


Kotak TREASURE ni besar tau, lepas habis event I jalan-jalan dekat One Utama sampai lenguh tangan nak pegang. Tapi kosser nak layan lenguh tu sebab happy punya pasal boleh dapat kotak limited edition. 

Sebelum balik, kitorang bergambar sebagai kenangan join event Encorium ni. Ni yang syok kalau join event sebab dapat kenal ramai blogger lain. Lepastu dapat exchange job dengan diorang hshshs

'Kak Atie, kalau ada job berbayar ke tak berbayar, roger roger je tau!'



Anyway thanks Encorium for the invitation and warm gesture. Wishing you guys all the best in beauty market. It was nice meeting you guys ;)

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.