Cannes 2023 Fashion Files | Aishwarya Rai Bachchan

Sunday 21 May 2023

Kalau sembang pasal Aishwarya dekat Cannes ni tak lah macam tertunggu sangat pun dengan penampilan dia sebab fashion style dia makin lama makin mengecewakan. Baru-baru ni pun dia tak ada effort langsung untuk bergaya, sekadar penuhi jemputan pihak penganjur saja. 


Sama seperti sebelumnya, Aishwarya Rai Bachchan memang akan datang ke Cannes sebagai duta kepada jenama L'oreal. Kalau sebelum ni Aish akan stay dalam 3 atau 4 hari tapi kali ni sekejap sangat, satu hari saja itupun dengan dua penampilan. Tak pasti kenapa, mungkin sebab Aaradhya nak sekolah kot. 

1. Christmas Tree


Penampilan pertama Aishwarya adalah dalam persalinan serba hijau berkilau kalah M. Daud Kilau. Cape dress dari butik Valentino koleksi Musim Bunga 2023 menggunakan ribuan manik berwarna hijau untuk menimbulkan kesan kilauan. 

I ambik gambar dekat ruang bertutup, kalau tengok gambar dia pakai dekat luar bangunan memang horror, dah serupa pembalut metalik tu pun ye jugak. Hairstyle maintain macam tu je lah dari tahun lepas. Nasib baik makeup dia subtle je dengan eyeshadow warna hijau. Kalau dia guna lipstick hijau, tak tahu lah macam mana Anupama Chopra tahan gelak masa interview. 

Heels bertutup lutsinar tu pun menambahkan lagi kengerian pada overall look sebab kalau zoom in, boleh nampak lah jari jemari kaki Aish sukar bernafas. Baik dia pakai boot hitam ataupun pointed heels berwarna kecuali hijau dan lutsinar. 

2. Aluminium Foil


Ingatkan first look dah cukup ngeri, Aish muncul lagi teruk dari sebelumnya dengan gaun dari Sophia Couture. Gaun ni ada hoodie sebab trend hoodie dah muncul balik tapi kenapa kejung serupa itu? Jadoo pakai hoodie lagi comel. Kalau tengok dari belakang dah serupa sangat kena wrap dengan aluminium foil ikat reben hitam. 

Masa tengok ilustrasi untuk rekaan gaun tu cantik je, mungkin sebab dia lukis dengan gaya hoodie yang lembut tapi bila guna besi dan kristal memang lah keras macam tu. Badan Aishwarya pula besar jadi tak sesuai lah kena ikat dengan reben besar macam tu. Nasib baik tak ada lipstick warna silver, takut nak bayangkan. 


I dah mentioned sebelum ni dan nak mention lagi sekali, Aishwarya tolonglah cari stylist baru. Teruk sangat dah ni, nampak sangat pemalasnya. Sayang lah Ratu Cantik Dunia makin lama makin tenggelam sebab benda yang boleh diubah macam ni. 

3 comments

  1. artis yang lain makin tua makin cantik dan pandai bergaya tapi dia asal boleh je.

    ReplyDelete
  2. Ngeri tengok dua-dua baju dia.. huhuhu.. dah patut uba team dah..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.