Makan Tengahari Di Nan & Co. Ara Damansara, Tak Nak Repeat Dah

Saturday 27 May 2023


Lepas viral dekat Tik Tok kitorang pun nak jugak merasa masakan chef hotel yang terletak 5 minit saja dari kawasan office. Shaz dah pernah pergi sebelum ni jadi kitorang dah tahu masakan dia sedap. Awalnya nak pergi bulan Syawal tapi disebabkan semua tengah sibuk dengan puasa 6 lepastu open house sini sana terpaksa lah tangguh hajat tu. 

Rabu lepas baru dapat pergi makan dekat Nan & Co. Actually kitorang dah pernah try untuk buat reservation supaya tak perlu berebut tempat atau beratur lama. Datang je terus dapat makan tapi owner kata dia tak ada reservation slot dengan penutup kata 'tak minta untuk viral'. 

Sebab tu Husna dengan Sheera keluar awal untuk beratur dan order dulu, 10 minit sebelum yang lain keluar makan. Kitorang dapat tempat dekat luar, bawah pokok. It's fine by us sebab nama pun makan western dekat warung kan. Hadap je lah. 


Walaupun datang awal, setengah jam juga lah tunggu untuk semua makanan sampai. Sempat lah beli karipap dekat aunty menjual tepi simpang jalan tu untuk alas perut. Air pulak tak ada sebab habis stok. So kitorang memang pergi Nan & Co. untuk makan semata. Stress tapi tak apa, tak cuba tak tahu. 



Chicken Chop Spaghetti
Seafood Aglio Olio

Beef Carbonara

Semua makanan okay je lah sebab nama pun ikut tekak masing-masing kan, but we can say spaghetti dia tak lah masak elok mungkin sebab dia kejar masa memandangkan ramai beratur. Beef carbonara sedap sebab daging lembut dan serap rasa kuah yang creamy. 

Seafood Aglio Olio pun not bad sebab seafood dia guna fresh walaupun harga murah cuma yang tak syoknya, Seafood Aglio Olio Husna tak dapat bahan yang sama dengan I. Sebab nak cepat agaknya, I dapat 6 potongan sotong sementara Husna dapat 1. Okay lah sebab kitorang duduk sebelah sebelah tapi kalau I jenis tak suka berkongsi macam mana? Kalau kata dia masak menu yang sama dalam waktu yang sama tapi kumpulan pelanggan yang berbeza macam mana? 

Chicken Chop Spaghetti set tu okay lah tapi banyak sangat minyak sampai kembang tekak. Sama juga dengan makanan Shaz, Alfredo Pasta dia yang sampai lepas satu jam menunggu tu penuh dengan minyak. Tak menarik di mata, tak sedap juga di tekak. Nak minta tapau sebab order sampai lambat pun jenuh request. 

Mungkin makanan okay je lah kalau pada waktu biasa tapi untuk kitorang, Nan & Co is a no no. Bak kata Ain, tak semua chef hotel masak sedap pun tapi tu lah, yang masak pun bukan chef hotel tu tapi pekerja dia. 

2 comments

  1. Serius la.. tak ada minuman sebab habis stock? Habis, makan tak minum? Dah la makanan dia pun berminyak dan spaghetti tak masak.. eh, memang kalau i pun tak nak datang semula, hihi.

    ReplyDelete
  2. Macam tak boleh terimaje tak adaminuman.. Tak kanlah tak ada afford untuk pastikan minuman tu bertambah or cukup.. Naya owh makan tak ada air..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.