Pindahkan File Company Secretary Ke Conference Room

Friday 21 July 2023

Masa Hi-Tea session bersama Managing Partner minggu lepas, diputuskan untuk semua fail co-sec berpindah ke Conference Room 3 di unit pejabat baru. Rasa nak marah pun ada jugak lah sebab file co-sec banyak dan berat. Bertambah lagi rasa nak marah sebab dapat dua almari besi je. I tengok pun dah tahu tak cukup sebab fail co-sec banyak. (Sepanjang entry ni mungkin perkataan fail co-sec banyak akan diulang sampai semua yang baca akan tahu co-sec ada banyak fail)

I kena pindahkan fail co-sec yang banyak tu dalam minggu ni juga sebab ruang simpanan fail co-sec sebelum ni akan diberi kepada litigation. Sesuatu yang mustahil tapi lantak lah, buat dulu baru menyesal kemudian. Tibehhhh sangat kalau kata YOLO. 


Actually sebelum dapat dua almari besi, I dapat satu almari je, lepastu I tertinggi suara sebab terkejut nak simpan semua fail co-sec dalam 1 almari je. Sebab tu I cakap dalam entry sebelum ni, kalau kita tak cerita orang tak tahu yang co-sec ada lebih 100 file dan tengah aktif sekarang ialah 70 syarikat. Memang tak muat lah 1 almari. 2 almari pun tak cukup tapi I pindahkan file yang dah tunggu masa nak tutup dan fail yang dah ditutup. 

Satu syarikat akan ada satu fail co-sec which is arch file, minutes book, member register book, share certificate book dan common seal. Itu kalau fail tu beroperasi nak tak nak. Kalau dia aktif, ada yang boleh cecah 4 arch file atau minutes book. I tak boleh tunjuk gambar tebal mana fail dekat dalam tu sebab malas nak tutup nama syarikat klien hshshs

Bayangkan je lah arch file tu bila dah penuh tebal dan berat dia macam mana. Minutes book yang tebal boleh jadi sebesar pemeluk. Hempuk kepala orang pun boleh benjol. So bayangkan lah I kena pindahkan semua fail cosec yang banyak tu seorang diri dalam masa dua hari :')


Well, lucky for me I've found this cute box fairy to help me :')

Pagi Khamis I pindahkan separuh fail co-sec ke almari besi yang baru lepas dah siap pasang shelf ikut ukuran file. Hari ni I pindahkan baki fail co-sec ke conference room kemudian pindahkan pula active file ke rak lama. I tak boleh pindahkan semua file co-sec ke dalam almari besi ni sebab tak muat satu hal, satu hal lagi bila I overtime, tak mungkin lah nak pergi ke unit baru untuk ambil file. Duduk dekat office sendiri pun rasa seram, apatah lagi pergi ke office yang setiap malam tak berpenghuni T.T

Itupun tak settle lagi kerja pindahkan file co-sec sebab file co-sec ada banyak. Dengan kudrat kami berdua, mana sempat nak siap. Dua hari pindahkan pun dah sakit pinggang dengan bahu tapi kena lah buat jugak sebab ini ujian dunia. Mana ada manusia yang hidup dia tak diuji? Tiberrrrr

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.