Sanjna Suri: Ratu Cantik Pertama Menakluk Komedi!

Tuesday 11 July 2023

Sanjna Kishore Kumar Suri, atau lebih dikenali sebagai Sanjna Suri, Miss Supranational 2018, sekali lagi membuktikan semangat gigih dan bakatnya yang tidak terbatas setelah dinobatkan sebagai Juara Mega Spontan yang baru sahaja melabuhkan tirainya Jumaat lepas. Dia bukan sahaja menjadi ratu cantik pertama yang menyertai pertandingan sebegitu, tetapi dia juga telah muncul sebagai pemenang didampingi otai-otai hebat dalam industri komedi tanahair seperti Adlin Aman Ramli, Joey Daud dan Mamat Sepah melalui kumpulan Majakelat.

Mega Spontan, rancangan komedi improvisasi Malaysia telah menyaksikan persaingan sengit antara empat kumpulan peserta berbakat yang mempunyai pelbagai latar belakang. Di antara mereka, Majakelat walaupun dikatakan lambat panas namun mereka berjaya menawan hati juri dan penonton dengan kemahiran improvisasi yang luar biasa. Dengan setiap persembahan, Majakelat dengan mudah membawa ketawa dan kegembiraan kepada penonton, meninggalkan kesan yang tidak dapat dihapuskan pada landskap komedi.


Setelah kemenangan Majakelat, Sanjna Suri melahirkan rasa terima kasihnya kepada peminat, penyokong atas dorongan yang tidak berbelah bahagi sepanjang pertandingan ini. Dia berkongsi, "Saya amat terharu dan sangat gembira kerana Majakelat, kumpulan saya, telah muncul sebagai pemenang dalam Mega Spontan. Apabila saya menyertai pertandingan itu, matlamat saya hanyalah untuk memberikan yang terbaik, didorong oleh semangat bersaing saya yang tinggi. Sepanjang lapan minggu, Majakelat berlatih tanpa jemu sekurang-kurangnya tiga hari seminggu. Saya amat berterima kasih atas bimbingan dan sokongan yang diberikan oleh ahli Majakelat yang berpengalaman terutamanya Abang Adlin dan Abang Joey yang selama ini mengetuai pasukan, sentiasa betulkan salah dan silap kami semua. Semua stress dan debaran yang saya rasakan setiap minggu berbaloi sangat apabila kami diumumkan sebagai juara. Secara jujurnya, selepas permainan terakhir, saya dah redha sepenuh hati dengan apa-apa keputusan kerana saya tahu kami dah buat yang terbaik, menjadi juara itu merupakan bonus buat kami. Saya juga berharap agar ini boleh dijadikan harapan dan inspirasi bahawa, walaupun kita tidak sempurna, dengan kerja keras, kerja berpasukan dan dedikasi, tiada yang mustahil.”

Keputusan Sanjna untuk menceburi dunia komedi merupakan satu kejutan buat peminatnya dan juga industri hiburan. Didorong oleh semangat yang tidak berputus asa untuk meneroka dan menolak sempadan kebolehannya, dia tanpa gentar menerima cabaran itu. Kehadirannya yang berseri-seri dan karakternya memikat para hakim dan penonton. Mengulas tentang penglibatannya dalam industri hiburan, Sanjna berkata “Saya berharap orang ramai lebih mengenali saya dan mengetahui saya bukan cuma seorang beauty queen, saya juga seorang pelakon dan performer dan untuk setiap cabaran baru yang akan datang, saya siap untuk memberikan seratus peratus untuk buat sebaiknya. Saya harap Sanjna Suri diberi lebih peluang dalam industri seni hiburan tanah air seperti drama, filem dan rancangan realiti.”

Penglibatan Sanjna yang kini berada di bawah naungan WebTVAsia, dalam Mega Spontan bukan sahaja mengukuhkan statusnya sebagai penghibur pelbagai rupa tetapi juga menjadi inspirasi kepada bakal artis dan penghibur di seluruh dunia. Keupayaannya untuk beralih dengan lancar daripada alam pertandingan ratu cantik ke pentas komedi mempamerkan bakat luar biasa dan keberaniannya dalam mengejar minatnya.

2 comments

  1. Memang betul-betul luar biasa.. Dari ratu cantik ke komedi.. jauh betul terjunnya.. Tapi terbaiklah bila bergelar juara..

    ReplyDelete
  2. Kalau sudah punya brand, mau masuk kemanapun bisa diterima. Terima kasih telah berbagi selamat malam.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.