Senarai Tempat Makan & Kedai Serbaneka di Temu, Elmina

Sunday 23 July 2023

Temu dah mula beroperasi awal tahun ni, makin lama makin banyak tempat makan dan kedai serbaneka di kawasan ni. Sesuai lah dengan nama tempat, Temu ada pelbagai jenis tempat untuk bertemu orang dengan selesa. 

1. The Coffee Bean & Tea Leaf 


The Coffee Bean & Tea Leaf (kadangkala dipendekkan kepada "Coffee Bean" atau "The Coffee Bean", sering dieja sebagai CBTL) ialah rantaian kedai kopi Amerika Syarikat diasaskan pada 1963. Terletak di bahagian hadapan deretan kedai Temu. 

2. Tealive - Tealive Eats

Tealive memulakan perjalanan sebagai jenama teh sederhana dari Malaysia. Hari ini, kami adalah jenama teh gaya hidup terbesar di Asia Tenggara dengan lebih 800 cawangan di seluruh dunia!

Namun, satu perkara tetap benar kepada kami - usaha kami untuk membawa kegembiraan melalui teh. Daripada menghidangkan minuman yang baru dibancuh di kedai kami hingga menghantar kit teh gelembung DIY kami yang popular ke depan pintu anda, anda tahu anda boleh bergantung pada Tealive untuk pengalaman yang tidak dapat dilupakan!

3. emart24


Idea ini membawa kita kepada '24' dalam nama kedai serbaneka. Permainan kata-kata, disebut "e-sa" dalam bahasa Korea, yang secara kasarnya diterjemahkan kepada "kejiranan". emart24 ialah tempat pertemuan dan tempat melepak untuk kejiranan anda. Dekat dengan pusat komuniti anda. Makanan segar, kopi dan snek menanti – termasuk pilihan makanan Korea yang menarik. Bawa jiran anda, dan datang bertanya khabar!

4. Pizza Hut


Pizza Hut merupakan sebuah rangkaian restoran dan francais makanan antarabangsa yang berasas di Dallas, Texas dan mengkhusus dalam piza gaya Amerika Syarikat. Ia adalah rangkaian restoran piza yang terbesar di dunia, dengan hampir 12,000 buah restoran, unit penghantaran-ambil keluar dan gerai di lebih daripada 88 buah negara.

5. Family Mart


FamilyMart ialah rangkaian kedai serbaneka kedua terbesar di Jepun. Mempunyai barangan kedai serbaneka Jepun seperti barang-barang asas runcit, majalah, manga, minuman ringan, minuman beralkohol seperti sake, nikuman, ayam goreng, onigiri dan bento tersedia. FamilyMart dikenali dengan jingle tersendiri, yang dimainkan ketika memasuki kedai.

6. Ayam Penyet - AP


Ayam Penyet AP kini dibuka di Elmina Shah Alam! 🎉

Kedai kami menawarkan pelbagai pilihan menu masakan Jawa dan Minang yang pasti akan memenuhi keinginan anda 😋 dan kami juga boleh menghantar makanan ke rumah anda melalui scan barcode untuk penghantaran.

🏍️Order Delivery –> https://easyeat.ai/r/ayampenyet/2
📞Whatsapp booking –> https://wa.me/01156612168
🍽️Dine in –> Waze : Ayam Penyet AP Elmina East

7. Sedap KJ 88


Restoran Sedap KJ 88 menghidangkan masakan tradisional Malaysia, kafe dan Nasi Lemak. Beroperasi setiap hari kecual Ahad bermula jam 12 tengahari hingga 10 malam. 

8. Mario - Western Grill Station


Mempunyai 30 cawangan di Malaysia, Mario Western Grill Station menghidangkan menu western - burger, chicken chop, mushroom soup, hotdog, fries, chicken rice dan banyak lagi. Dibuka setiap hari bermula 12 tengahari hingga 12 tengah malam. 

9. AZ Imran Bistro


Dibuka setiap hari selama 23 jam. 

10. Kinza Sushi


Restoran sushi Jepun menghidangkan pelbagai jenis sushi, beroperasi setiap hari dari jam 11 pagi hingga 10.00 malam. Pork-free. 

11. 7-Eleven | 7Cafe


Kedai 7-Eleven mempunyai lebih 2,200 SKU, termasuk jenama proprietari kami seperti minuman sejuk beku Slurpee dan minuman ringan air pancut Big Gulp. Pelbagai perkhidmatan yang terdapat di 7-Eleven termasuk perkhidmatan pembayaran bil, penjualan kad tambah nilai telefon bimbit, IDD/STD, tambah nilai Touch N Go, pek permulaan permainan internet, tambah nilai melalui tambah nilai MOL Point, isian semula kartrij dakwat, fotokopi, faks, mesin juruwang automatik (ATM) dan papan buletin untuk notis komuniti kejiranan.

12. Ayam Miami


Fast food chain yang popular di Indonesia menghidangkan ayam goreng mengikut citarasa Barat. 

13. SK Maju


Restoran mamak eroperasi selama 24 jam dengan hidangan nasi kandar, naan tandoori dan banyak lagi pilihan makanan. 

1 comment

  1. wahhh best nyaaaa banyak pilihan. confirm lps ni CU mart pulak yg msk 😁

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.