Nescafe Cham Tak Kaw

Wednesday 19 July 2023

Dah lama dah Nescafe launched Nescafe Cham untuk edisi Kopitiam tapi tak pernah tergerak hati nak beli. Ni pun ambik sebab Nescafe Mocha dah habis jadi kita try lah yang ni pulak. Packaging tin Nescafe edisi Kopitiam ni berbeza dengan Nescafe biasa sebab ada corak jubin dekat bahagian atas dan grill kedai kopitiam di bahagian tengah. 

Cham adalah gabungan kopi dan teh, selalunya I minum Cham bila lepak makan dekat old town sebab cham dia kaw. Berbeza dengan Nescafe Cham edisi Kopitiam ni sebab kopi susu dicampur dengan teh. 


Bila minum rasa dia padu sangat lah sebab rasa kopi tu dah kurang sebab bercampur dengan susu. Lagi kuat rasa juga aroma teh dengan susu. Tapi dah lama pun perasan yang Nescafe tin ni rasa kopi dia dah kurang. Macam Mocha lebih kepada rasa coklat dan gula instead of coffee sebab tu dah jarang beli. Kalau balik Sabak pun untuk elakkan mengantuk bila stuck dalam jam akan singgah beli ZUS sebab Starbucks tak ada dalam laluan balik ke Sabak. Ada lah satu dekat Sekinchan tapi kat situ dah habis jam dah pun, lagi setengah jam boleh sampai rumah dah. 

Anyway harga Nescafe Cham ni RM2.90 satu tin tapi kalau beli dekat kedai lagi murah lah kot. Ni I beli dekat Petronas. 

2 comments

  1. Yup.. Nescafe dalam tin ini di kurang sikit rasa kopi.. huhuhu..

    ReplyDelete
  2. Seingat Cuya, rasa Cham ni tak sedap bagi Cuya.
    Cuya suka lagi nescafe yang tin hijau tu...lupa lah namanya apa

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.