Beli Cincin Raya Di Lovisa One Utama

Wednesday 4 May 2022

Lately sejak layan Treasure Map ni rasa syok pulak bila tengok koleksi cincin Hyunsuk ataupun member lain. Actually dah suka sejak tengok DK selalu update IGstory show off cincin dia pakai everytime dia buat performance ataupun keluar jalan-jalan. 

Sebelum ni ada juga lah cari dekat Shopee tapi macam takut nak beli sebab takut tak ngam ukuran dengan jari. Lagipun kebanyakan cincin dekat Shopee tak banyak design cantik macam dekat Lovisa ni. Kalau ikutkan ni baru kali kedua beli cincin dekat Lovisa. Pertama kali masa dekat Pavillion. Tengah bosan menunggu, saja masuk nak tengok cincin dekat situ. 

Nampak ada promo beli 5 bentuk cincin dengan harga RM30, memang terus sambar lah sebab murah. Lama jugak lah nak pilih sebab rambang mata. Sama juga lah masa beli cincin untuk pakai masa Hari Raya nanti. Mati akal nak ambil cincin batu hijau ataupun batu hitam. Lepas belek 10 kali dan buat perdebatan kecil dengan adik, maka kitorang putuskan untuk ambil batu hitam sebab senang nak match dengan mana-mana outfit. 


Dekat outlet Lovisa One Utama ada promo 2 papan ni RM60 jadi nampak berbaloi lah sebab ada banyak basic ring untuk match dengan cincin design lain. Basic ring tu kalau beli dekat luar harga dia around RM10 sebentuk so better beli bila ada promo macam ni. Jauh lagi murah dan jimat lah. Basic ring ni kegunaan dia hanya untuk memeriahkan majlis je. Kalau rasa tangan kosong boleh lah sarung dua jenis basic ring. 


Memandangkan jari gemuk, terpaksa lah ambil saiz M hingga L supaya dapat mengelakkan isu cincin tersumbat ataupun tenggelam dalam lemak. Sebelum ni beli cincin yang lebar dengan design besar jadi tak lah nampak sangat jari gemuk. 



Macam ni lah lebih kurang bila pakai dekat jari. Cincin batu hitam tu bila match dengan basic ring nampak meriah kan. Paling suka dengan cincin batu hitam bentuk segi empat sebab pakai dia sorang pun boleh nampak cantik terletak. So far dah ada 20 lebih aksesori cincin dalam simpanan. Tak lama lagi boleh lah jadi macam Hyunsuk bila tengok koleksi je cakap 'Oh my eyes!'

Seeeee DK pun ada cincin batu hitam! 

Selain pakai masa Raya, cincin ni pakai masa pergi pejabat jugak sebab selalu anxiety kan jadi kita scratch cincin supaya tak bertambah luka dekat kepala bila stress atau nervous. Function teruk selain jadi hiasan. I suka beli dekat Lovisa ni sebab tak gatal bila pakai walaupun terendam dalam air masa cuci tangan ataupun basuh pinggan. Kalau sebelum ni mudah sangat kulit gatal ataupun naik blister sebab rimas. So far, Lovisa okay tapi kalau jumpa pilihan lebih murah haruslah kita beralih arah :)

2 comments

  1. Tros rasa nak serbu Lovisa bila tgk you pakai nampak lawo.. sbb kat Perth ni terasa mcm hari2 je Lovisa buat sale.

    ReplyDelete
  2. murahnya! selalu tengok dari luar je Lovisa ni, tak pernah masuk. susah nak carik cincin murah yang takde allergy reaction

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.