Berbuka Puasa Dengan Pizza Hut, Sabak Bernam

Monday 2 May 2022

Restoran Pizza Hut mula beroperasi di Sabak Bernam pada bulan Mac 2022 haaa kira baru sangat lah kan datang ke pekan Sabak. Besar juga lah lot kedai yang diambil Pizza Hut ni sebab ambil corner lot dan 2 tingkat atas. Dari jauh dah nampak warna bangunan merah menyala dengan logo Pizza Hut sebesar alam tu. 


I tak lah happy sangat sebab tak gemar sangat pizza keluaran Pizza Hut sebab base dia tebal, tak macam Domino's Pizza. Tapi disebabkan adik request nak berbuka dengan Pizza Hut, maka terpaksa lah jejakkan kaki ke sini. 

Kebetulan Pizza Hut tengah buat combo pizza dan side dish. Beli satu pizza sama ada saiz personal, regular ataupun large dan boleh dapat dua side dishes percuma. Agak susah jugak nak pilih menu yang mana sebab adik cakap dia tak kisah. Kan senang kalau dia spesifik sebab I tak makan Pizza Hut T.T


Sudahnya I ambil satu Beef Pepperoni saiz regular dengan roti bawang putih dari set combo promo. Tambah satu Supreme Chicken saiz regular dengan Marinara Meatball dan sup cendawan. Lama jugak lah nak tunggu order siap sampai satu jam sebab staff Pizza Hut terlupa nak siapkan meatball tu. Nasib baik lah restoran Pizza Hut ni dekat dengan Mr. DIY. Tak la rasa nak marah sangat sebab asyik tercongok kat situ je kan.  



Bila balik rumah, masa hidang tu macam kecewa lah dengan rupa pizza yang kitorang dapat sebab hangus. Hilang terus selera nak makan bila tengok rupa cenggitu. 



Tak lah expect sama cantik macam dalam gambar tapi I deserve ke makan pizza hangus macam ni? Nak sembang apa lagi pasal rasa kalau hangus kan? Lepasni memang order Domino's je kalau family I nak makan pizza. I baru tahu kewujudan Halo Delivery dekat Sabak Bernam so lepas ni nak try order dekat situ kalau malas nak keluar ke Sungai Besar. 

1 comment

  1. pizza hut ni dh lama sy reject sejak wujudnya domino's pizza kat tmpt sy.. haha

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.