#BerayaWithYoshi Di Chizu Nu Sentral

Monday 16 May 2022

 
Dah lama nak merasa pengalaman join cupsleeve event either under iKONIC ataupun Teume dan 14 Mei lepas dapat merasa pengalaman tu. Excited and nervous at the same time sebab I baru je stan Treasure bulan Mac lepas gara-gara kuarantin seminggu sebab Covid. 

First step nak join haruslah isi google Form untuk dapatkan ID untuk event tersebut. Awal jugak lah admin keluarkan pengesahan untuk cupsleeve event ni. Sebulan sebelum tu dah kena decide nak pergi tarikh yang mana. Hari Sabtu Open House Treasure dan Yoshi Day manakala hari Ahad untuk Hyunsuk Day dan Hauto Day. 

Kalau ikutkan nak pergi hari Ahad sebab bias I Hyunsuk dengan Haruto so boleh lah jumpa geng yang sama dan dapat photocard atau freebies related with both rappers. Tapi memandangkan I takut something happened on that weekend, Sabtu adalah hari yang selamat supaya Ahad boleh rehat. Faham tak cara I berfikir? Hshshs 

Lagipun hari Sabtu tu Open House Treasure so semua member ada lah kan, kira fair and square lah. Pelik lah jugak kenapa Haruto dengan Hyunsuk hari Ahad sedangkan birthday Yoshi jatuh hari Ahad. Anyway I memang book hari Sabtu untuk slot pukul 12pm hingga 1pm sebab yang ni je available. 

Walaupun slot I start pukul 12pm tapi terlambat sikit lah sebab Grab driver ataupun bas tak ada. Memang tak lah nak masuk KL drive sendiri. Parking dekat Nu Sentral pun mengundang jugak rate dia per hour. Dalam 12.15 macam tu baru kitorang sampai. By kitorang, I mean me and my sister lah walaupun dia MOA tapi dia casual listener Treasure jugak. 



Dari jauh lagi dah nampak bunting Yoshi ni terus mood fangirling sampai. Registration counter agak tersorok dekat dalam. Admin bagitahu kena purchase 1 drink dan 1 croissant untuk join the event. Nasib baik lah kitorang memang layan Chizu. Bila tunjuk ID yang I dapat via email, admin sahkan ada lepastu bagi freebies. Malangnya I tak dapat seat pun. Then what's the point of having ID if you're not eligible for any seat? I tak tahu lah cupsleeve events yang lain macam mana but for this one I'm quite disappointed. 

Admin pun tak ramah untuk mengalu-alukan Teumes yang datang sebab most of them cuma berkumpul dekat dalam. Dekat registration counter tu ada ruang duduk so diorang berkumpul dekat situ je tanpa beramah mesra dengan Teume yang datang. I dah lah tak kenal siapa. Nasib baik datang dengan adik. Kalau datang sorang memang blur teruk. Bukan ke open house tuan rumah kena sambut tetamu? Then kenapa tuan rumah menyorok dekat dalam? 

For the decoration memang penuh lah dengan gambar Yoshi tapi ada yang senang tercabut sebab admin tampal dekat bahagian tengah je. Not secure enough lah for the rest of the day. Patutnya tampal 4 penjuru, tak payah tebal pun tak apa. 






Lepas setengah jam dekat event ni, ambil gambar sana sini baru lah dapat meja untuk duduk. Boleh lah bagi hilang dahaga kejap. Meja sebelah pun kosong then ada yang tanya seat sebelah ni kosong ke tidak. Tanya itu ini tup tup follow Twitter account lepastu buat plan lepak sekali dekat MyTown. Pergghhh that's soooo easy to make friends huh? 

Dalam 10 gambar ini yang terbaik hshshs


Photocard dari Blooming Treasure

Thank you for the freebies! 

I tak tahu peraturan untuk event ni macam mana tapi kalau boleh admin letak la banyak sikit tempat untuk bergambar kalau tak ada aktiviti dari pihak admin sebab ruang dekat Chizu tu pun luas lagi. Dan admin pun sejenis nak menyorok dekat dalam biarkan je tetamu datang layan diri sendiri. Event ni tak kira percuma lah sebab wajib beli makanan dekat Chizu untuk join. 

Masa tengah bergambar tu pun admin kira rude jugak dengan kutuk belakang bila ada Teumes yang bergambar lama dekat satu tempat. Suka hati lah nak bergambar 50 keping pun unless pihak Chizu atau admin dah letak limit masa untuk satu section berapa lama saja seorang boleh bergambar. Masa I bergambar pun ada admin yang kacau bila diorang setup kerusi. I mean boleh je kan tegur elok-elok nak buat kerja kejap. 

Walaupun pengalaman pertama ni buruk tapi I tetap bersyukur dapat join dan jumpa kawan-kawan baru. Not sure if I will join another cupsleeve events under Teume MY but I will seek another experience from other fandom like MOA, Carats, Atiny or maybe Jebbies lol. 

4 comments

  1. saya selalu teringin nak join cs ni tapi dah jarang pegi KL sebab kerja. memang kena register ke eh, ingatkan boleh main masuk je terus dapat freebies haha :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab musim covid. kena ikut sop

      Delete
  2. complain je tau

    ReplyDelete
  3. you takkan tak tau chizu tu public cafe. you nak orang organizer sambut people macam open house??? thats not their house, its a cafe??

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.