Eco Bakery Sungai Besar Cawangan Ke-5

Tuesday 3 May 2022


Sebaik saja selesai shopping dekat Eco Shop Sungai Besar, terus melangkah laju ke Eco Bakery sebab tak pernah lagi rasa makanan dekat sini. al-maklumlah baru je Eco Shop come up dengan idea ni. Kalau Eco Shop menggunakan warna merah terang sebagai warna tema, Eco Bakery pula menggunakan warna hijau malap. Kontra betul walaupun di bawah satu syarikat. 


Dekat Eco Bakery ni bukan setakat ada bun, roti, muffin dan pastries tapi ada aneka pilihan toast, jam dengan kek juga. Harga makanan dekat dalam bakery ni terikat dengan RM2.90 lah rata-ratanya. Sebelum ni Eco Bakery tawarkan harga RM2.50 tapi mungkin diorang naikkan harga sejak harga barang dah naik. Yang ditawarkan di Eco Bakery ni murah sikit lah berbanding bakery lain. Saiz pun ada perbezaan juga even rupa fizikal pun tak lah fancy macam bakery yang popular. 


Masa pergi Eco Bakery ni dah banyak lah makanan yang dah habis sebab dah petang. Bulan puasa pulak tu, jadi tak banyak lah yang Eco Bakery sediakan sebab tagline diorang ialah Roti Hari Ini. Kang kalau tak habis, membazir pula ye dak? 

I perasan dekat monitor dan poster Eco Bakery ni ada beberapa menu baru jadi Eco Bakery ni mungkin akan tambah lagi pelbagai jenis pastries untuk tarik lebih ramai pelanggan. Mana tahu esok lusa ada sushi pula sebab harga sushi pun lebih kurang harga menu makanan dekat sini je. 



Selain makanan, Eco Bakery pun ada juga menyediakan aneka minuman dan juga pencuci mulut seperti aiskrim tapi disebabkan bulan puasa, tak dapat lah nak cuba. Boleh je nak try sebab tak puasa tapi lecehnya lah nak makan dalam kereta. Takut belum sampai kawasan parkir, aiskrim dah cair macam aiskrim Family Mart. 

Aiskrim dekat Eco Bakery ada perisa La' Chocolate, Salted Caramel Coconut dan Mixed Flavor. Yang Mixed Flavor tu entah ada perisa apa sebab tak ada description in details pun. 


Minuman dekat Eco Bakery ada Espresso, Black Coffee, Bamboo Salty Coffee, Mocha, Cafe Latte, Hot Chocolate, Teh Tarik, Soya, Teh Buah Pic, English Breakfast Tea, Iced Black Coffee dengan Iced Eco Coffee. Yang tak bestnya dekat Eco Bakery selain tiada tempat duduk disediakan, Cafe Latte juga cuma ada hidangan panas. 


Sebab nak cuba rasa kopi Eco Bakery, try je lah beli Iced Eco Coffee dengan harga RM2.90 juga. 


'Rasa ini, Saiz ini,, Harga ini, hanya di Eco Bakery' katanya tapi rasa kopi dia macam kopi dekat restoran biasa tu je. Kalau beli kopi yang ada susu pun dia akan pakai susu tin atau susu sejat. Clearly I memang tak akan beli dah la, bukan sebab tak sedap tapi tak kena dengan tekak. Susu pun I prefer susu segar memandangkan susu tin banyak gula. Untuk yang nak enjoy minum kopi dengan harga murah dan bersaiz besar, this is the place. 


Ni antara pastries yang I dah cuba. I suka black sesame bread tu sebab rasa bijan hitam dia sedap dan tak pahit walaupun letak banyak sampai melimpah keluar. Croissant tu a bit keras walaupun dia besar. Yang lain so so je lah rasa dia, sesuai dengan harga. So kalau nak menghilangkan lapar mungkin okay lah tapi kalau nak sedap, beli dekat bakery lain. 

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.