TV Show Review | Treasure Map Season 1 Episode 26 🎊

Monday 14 March 2022


Director : N/A
Writer : N/A
Cast : Choi Hyunsuk (Leader), Park Jihoon (Leader), Kim Junkyu, Kanemoto Yoshinori, Mashiho, Hamada Asahi, Watanabe Haruto, Park Jeongwoo, Bang Yedam, Yoon Jaehyuk, Kim Doyoung, So Junghwan
Production Company : YG Entertainment
Distributor : Treasure Youtube account, vLive
Genre : Variety Show
Running Episodes : 28 episodes (25.56 minutes for episode 26)
Release Date : 17 January 2020 – 24 July 2020
Video : 


Episod kali ni unik sikit sebab staff YG kumpulkan semua penalti yang Treasure dapat dekat beberapa episod awal. Penalti pertama adalah chaperon kepada Treasure member yang masih bersekolah gara-gara kalah dalam Episod 12 – Escape House. Junkyu kena hantar Junghwan ke sekolah manakala Jihoon pula hantar Jeongwoo ke sekolah dia. Sebelum ke sekolah masing-masing kena pastikan maknaes diorang dah bersarapan. 

‘I get how our parents feel. No matter how late you are, they want you fed well.’ – Junkyu


Baik betul Junkyu jaga Baby Cow sampai hantar depan gate walaupun dia tak suka bangun awal pagi tapi jadi semangat sebab nak pastikan Junghwan happy dan selamat ke sekolah. Jihoon pula macam bapak tipikal, kejut anak dalam kiraan 10 lepastu menyembang sampai tersalah naik tren. Nasib baik berjaya sampai jugak ke sekolah. 


Mesti Yedam cuak Jeongwoo tak sampai lagi ke sekolah sampai tunggu depan gate. Gara-gara penalty je Jeongwoo pergi sekolah dengan Jihoon sebab setiap pagi ayah Yedam yang hantar diorang berdua ke sekolah. 

Penalti kedua pula dari episod yang sama di mana Yedam dengan Jeongwoo kena buat funny dress-up. Jeongwoo pilih Peongsoo manakala Yedam pilih kartun kegemaran dia, Pink Panther.  Masa Jeongwoo apply make-up dekat muka Yedam kira okay lagi sebab muka Jeongwoo bersih lagi. Masa turn Yedam, seksa Jeongwoo nak tahan gelak. 


Lepas habis penalti kedua, Yedam dengan Jeongwoo join baby Junghwan dengan Jaehyuk cuci kereta untuk penalty dalam Episod 19 – Mission Impossible. Sepetang tu diorang berjaya basuh dua biji kereta je sebab memasing pun pertama kali cuci kereta. Tak tahu lah macam mana Junghwan dengan Jaehyuk tahan gelak tengok Jeongwoo dengan Yedam.  

Penalti seterusnya ialah bungee jumping untuk Haruto dan Mashiho tapi Yoshi, Asahi, Jihoon, Junghwan dengan Jeongwoo volunteer nak buat jugak sebab ada dalam wishlist diorang. Japan line memang sejenis berani kecuali Haruto haha nampak sangat J-line manjakan Haruto dari kecik. 3 jam jugak Haruto ambil masa nak terjun walaupun Mashiho, Yoshi dengan Asahi cheers dekat bawah. 

‘Bungee jumping isn’t fun. You guys should be careful.’ - Haruto


Penalti terakhir untuk Episod 26 ialah hiking di Gunung Bugak setinggi 3420 meter sebab kalah masa Treasure Hunt dalam Episod 23. Penalti tu untuk Junkyu dengan Jaehyuk tapi Doyoung dengan Junghwan nak join sekali sebab diorang suka hiking. Kelakar tengok part hiking ni sebab Junkyu merungut tak sudah dari tangga pertama sampai ke puncak. Nasib baik lah dia hiking dengan Junghwan dan Jaehyuk, tak putus bagi kata semangat. Kalau hiking dengan Jihoon setiap minit kena bahan je.

‘I can’t believe how weak I am.’ – Junkyu


Junkyu je mengada penat nak mendaki padahal trek dekat Gunung Bugak ni paling senang sebab tempat dia bersih dan trek bertangga. Kalau Junkyu panjat Bukit Saga mau menangis dia sebab trek tanah merah lepastu ada part kena guna tali untuk panjat. Kalau trek bertangga macam ni siap ada resting area yang cantik, I pun nak join hiking jugak. View dekat puncak memang cantik sangat. 


Dalam episod ni boleh nampak baby Junghwan paling aktif dalam Treasure sebab semua aktiviti dia join. Tak tahu lah dia memang suka outdoor activities ataupun dia saja nak cipta kenangan dengan hyungs dia but whichever it is, Junghwan memang certified extrovert. 

1. Team Production +1, 2. Visual +1, 3. Audio +1, 4. Storyline +1, 5. Casting +1, 6. Genre +1, 7. Themes +1, 8. Editing +1, 9. Social Message +1, 10. Personal Thought +1 = 10/10

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.