TV Show Review | Treasure Map Season 1 Episode 28 ✨

Monday 14 March 2022



Director : N/A
Writer : N/A
Cast : Choi Hyunsuk (Leader), Park Jihoon (Leader), Kim Junkyu, Kanemoto Yoshinori, Mashiho, Hamada Asahi, Watanabe Haruto, Park Jeongwoo, Bang Yedam, Yoon Jaehyuk, Kim Doyoung, So Junghwan
Production Company : YG Entertainment
Distributor : Treasure Youtube account, vLive
Genre : Variety Show
Running Episodes : 28 episodes (25.38 minutes for episode 28)
Release Date : 17 January 2020 – 24 July 2020
Video : 


Treasure Map Season 1 dah sampai ke penghujung episod dan staff YG biarkan Treasure buat T-log terakhir sebelum diorang debut. Siapa yang tengok sebelum debut mesti sedih masa ni kan? Nasib baik I lambat stan Treasure, dapat la marathon terus ke Season 2. 

T-log pertama dari Doyoung yang bersiap untuk ke sekolah. Dia show off baju sekolah dia warna merah jambu cair dengan vest merah jambu pekat. Nampak cantik je lah dekat dia sebab Doyoung berkulit putih melepak. Lepastu bersambung pula ke T-log Yedam dengan Jeongwoo dekat sekolah bila diorang lunch sama-sama. 


‘Sleeping restores your energy, but I feel only 70% charged. That works, though. It’s tough, but you keep going.’ – Yedam

Sementara maknaes ke sekolah, member Treasure dekat dorm baru bangun pukul 10 pagi dan straight away pergi ke dapur mencari makanan. Memandangkan Treasure akan debut jadi diorang kena jaga diet. Untuk breakfast, Jihoon dengan Mashiho makan dua biji telur rebus, sebiji pisang, setengah biji tomato dan satu tiub air kacang soya. Cantik betul warna rambut Mashiho masa ni, kena dengan warna kulit dia. Dorm bawah, Hyunsuk, Jaehyuk dengan Junghwan pun makan pisang untuk debut concept photoshoot.


Belah petang Treasure pergi ke bangunan YG untuk English class since diorang akan berkomunikasi dengan international fans nanti. Setiap ahli Treasure ada nama English macam Yedam akan guna Kyle ataupun Jeongwoo guna nama Justin. Suka dengar Yedam, Jeongwoo dengan Hyunsuk bila converse dalam English sebab tak ada pelat Korea. 

Lepas habis kelas masuk pula kelas vokal ataupun practice sendiri dekat studio sementara tunggu turn. Yang rapper berlatih rap dengan guru rap. Masa ni Treasure masih lagi dekat bangunan YG yang lama sebab interior studio dia biasa je. Studio pun kebanyakannya bersaiz kecil tak macam bangunan YG yang baru. 


Habis test suara kena pergi gym pula untuk tone body supaya cantik masa debut nanti. Asahi dah lama tak pergi gym sampai merah menyala muka bila trainer suruh exercise. Suara dia je penuh satu gym tu. Sama lah jugak dengan Jeongwoo bila dia tak larat dengan alasan dia dah workout sampai otot dia lemah dua hari lepas. 

‘I regularly work hard but got shy in front of camera.’ -  Jeongwoo


Malam pula group dance practice untuk lagu debut Treasure. Masa ni tak nampak apa pun sebab editor blurkan koreografi sebab taknak lagu diorang leak. Junkyu guna duit hasil kerja part-time dekat Handsome Gimbap dalam Episod 27 untuk belanja members makan aiskrim. 

‘As we prepare for our debut, all the preparations we make will remind me of our trainee days.’ – Mashiho

I rasa extra footage dalam episod ni yang buatkan YG staff continue ke Season 2 sebab bukan senang nak dapat recognition dari Youtube. Boleh kata tu pencapaian pertama diorang semua sebagai Treasure. Semua kerja keras untuk Treasure Map memang berbaloi lah. Thanks to Asahi yang keluar dari comfort zone dia yang 3% tu untuk ceriakan hari Teume. Thanks to Hyunsuk yang buang rasa malu dan just have fun walaupun injured. Thanks to all Treasure yang bekerja keras selama 6 bulan untuk Treasure Map. 


Berbaloi team production Treasure Map lepas penat bekerja dan editor-nim yang kelakar dengan caption dan suntingan meme dia. Dari tak cam beberapa ahli Treasure especially Jihoon, Junkyu dan Doyoung, Hyunsuk dengan Mashiho dan Asahi dengan Yoshi terus jadi kenal siap cam suara masing-masing bila menyanyi. Kreatif lah YG buat rancangan ni sebelum Treasure debut so fans rasa lebih dekat dengan kesemua 12 orang ahli Treasure. I dah tengok 4 kali tapi gelak sama level macam tengok pertama kali. Recommended to watch kalau rasa stress dengan hidup. 

1. Team Production +1, 2. Visual +1, 3. Audio +1, 4. Storyline +1, 5. Casting +1, 6. Genre +1, 7. Themes +1, 8. Editing +1, 9. Social Message +1, 10. Personal Thought +1 = 10/10

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.