Chocolate Brownies Fudge With Seasalt La Cremeria

Wednesday 30 March 2022


Bila scroll Twitter rajin betul aiskrim perisa baru dari La Cremeria ni lalu-lalang sampai I hilang pedoman. Tengah musim panas macam sekarang ni memang menggelupur lah tekak nak rasa. Nak pulak perisa baru ni perisa chocolate brownies sebab brownies antara fav desserts lah. Turun pergi 7E tak ada lagi. Hampa betul rasa. Lepas tu kawan bagitau ada dekat Family Mart terus pecut pergi sana. 



Masa tengok perkataan seasalt tu macam dah boleh agak akan kecewa sikit sebab I tak suka kemasinan yang dibawa tu tapi siapa tahu kombinasi ni akan jadi sedap kan? Tak cuba, tak tahu ye dak? Harga untuk sebatang aiskrim cantik dalam packaging berwarna ungu ni around RM4.00 macam tu tapi depends dekat mana dijual lah. Kalau mini mart have have naik lah sikit harga dia. Kalau beli dekat stesen minyak pun melebur lah sikit duitnya. 

Sembang pasal packaging dia, dah lah cantik warna ungu which is my favorite color haha so a bit bias lah ek, packaging dia pun mesra alam sebab diperbuat dari kertas. Coating luar aiskrim ni agak tebal which obviously you guys can see from the picture below. Lepastu dia ada benjolan brownies dengan taburan seasalt. Dekat bahagian dalam ada aiskrim coklat. Tu je lah nak cerita. 


Rasa dia mengecewakan, bukan sebab seasalt tapi sebab brownies fudge tu tak banyak. Sebelum ni I memang selalu beli aiskrim Wall's Selection Choco Almond Fudge sebab brownies dia terasa benar bila makan. Mahal pun tak kisah sebab sedap. Bila makan tu terasa aiskrim coklat, kacang dengan brownies dekat dalam mulut. Tapi bila makan Chocolate Brownies Fudge With Seasalt La Cremeria rasa macam makan coklat yang masin. 

Tak berbaloi masa, tenaga dan wang I untuk beli lagi lepas ni. First and last lah merasa perisa baru La Cremeria and I will stick with Wall's Selection Choco Almond Fudge until further notice. Dangggg!

4 comments

  1. Tak sedap. Akak tak suka sebab masin 😩

    ReplyDelete
  2. tak beli sebab tau dah mesti manis huhu

    ReplyDelete
  3. tak menterai lagi, akak tak berapa minat dengan kemanisan aiskrim la cremeria ni, pernah beli yg buah ke apa manis sangat rasanya.... itu kalau ada yg lain pun akak tak berapa minat nk beli hehhehe

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.