Movie Review | Chopsticks

Thursday 4 July 2019


Director : Sachin Yardi
Writer : Sachin Yardi
Cast : Mithila Palkar, Abhay Deol, Vijay Raaz
Production Company : Viniyard Productions
Distributor : Netflix
Genre : Comedy/Drama
Running Time : 100 minutes
Release Date : 31 May 2019
Trailer :


Apa jadi bila kereta baru beli hilang tapi kita sendiri yang bagi kunci dekat pencuri? Buat report polis pun kena gelak je. Nak marah pun tak boleh sebab silap sendiri. Nak usaha tapi tak tahu nak mula dari mana.


Kebetulan ada lelaki bagi contact number Mr. Artist (Abhay Deol ) untuk tolong carikan kereta tapi Neerma Sahastrabuddhe (Mithila Palkar) ragu-ragu nak jumpa ataupun tak sebab dia conman yang pakar dalam bab kunci. Terdesak nak dapatkan kereta dia balik, Neerma try jumpa ikut alamat yang dia dapat.


Kereta Neerma yang dicuri tu dijual kepada gangster Faiyaz Bhai (Vijay Raaz) dan akan dihantar ke Uttarakhand tapi kambing kesayangan Faiyaz Bhai, Bahubali suka lepak dalam kereta tu. Disebabkan Bahubali dianggap macam anak dia sendiri, semua permintaan dia dipenuhi.


Neerma dengan Mr. Artist jumpa jalan buntu bila pencuri awal tu menipu lokasi sebenar kereta dia. Sudahnya Mr. Artist dapat tahu kereta tu ada pada Faiyaz Bhai tapi dia tak berani nak kacau. Neelam dah start bengang kemudian plan nak culik Bahubali sebagai tebusan kereta dia. Plan diorang berjalan lancar tapi apa jadi tu kena tengok sendiri.


Jalan cerita Chopsticks not bad and kelakar dia menjadi cuma penat nak tengok bila lawak nama Neelam tu diulang banyak kali. Karakter Neelam agak lurus bendul tapi kadang boleh terlajak sebagai kebodohan juga untuk beberapa scene.


Dari penyiasat upahan kepada penasihat dalam kehidupan, well surely Neerma belajar something and boost level confidence dia which is quite predictable and somehow cliché. There’s nothing new from this movie tapi kalau nak layan secara santai tu boleh la. 

1. Team Production +0.6, 2. Visual +0.5, 3. Audio +0.4, 4. Storyline +0.4, 5. Casting +0.7, 6. Genre +0.5, 7. Themes +1, 8. Editing +0.4, 9. Social Message +0.3, 10. Personal Thought +0 = 4.8/10

7 comments

  1. There are many large companies that provide all of the services needed to make movies, such as special effects, lighting, set building.  solar movie

    ReplyDelete
  2. kambing suka duduk dalam kereta ye.. mesti comel kambing tu.. hehehe..

    ReplyDelete
  3. After movies are shown on movie screens for a period of weeks or months, they may be marketed through several other media.  123movies

    ReplyDelete
  4. Hollywood has also been considered a transnational cinema. https://0123movie.net/

    ReplyDelete
  5. Joker is a 2019 American psychological thriller film directed by Todd Phillips, who co-wrote the screenplay with Scott Silver. The film, based on DC Comics characters, stars Joaquin Phoenix as the Joker. watch free movies online without downloading - 123movies

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.