Blogger Challenge : My Current Relationship

Wednesday 24 July 2019


As for now tengah hidup sebagai manusia single yang bebas dari segala relationship commitment and stress. Yang mana dah lama follow blog ni pernah la nampak entri mention tentang 'dia' sebab dah in relationship for nearly 3 years tapi hasilnya dia kahwin dengan orang lain dah pun. 

Nak kata dah move on, belum lagi sebab belum setahun pun lagi putus so banyak lagi kenangan yang tak boleh nak dibuang nak pula bila masa bercinta tu memang dah banyak buat perancangan bersama sebab dah nak kahwin dah pun tapi lain pula yang jadinya. 

Nak kata belum move on pun tak juga sebab tak ada dah episod sendu sebabak ataupun terkenang cerita lama. Kalau teringat pun dah boleh gelakkan kebodohan sendiri je sebab invest masa, duit dan perasaan dekat orang yang salah. 

Boleh kata sekarang ni single but not available sebab tengah fokus nak improve diri sendiri, career and reward diri sendiri. Sepanjang in relationship tu dah korbankan dan compromise banyak benda sangat sampai jadi stress dan penat. Ada je try terima orang lain or join dating apps tapi hati belum terbuka lagi. 

Tunggu la masuk umur 30 tahun nanti, bila adik-adik dah besar, financial pun dah stabil and dah jumpa yang betul-betul sesuai baru fikir balik bab relationship ni. Tapi kalau ada yang buka pintu hati sebelum umur 30 pun kita terima je lah. Kalau ada tu ada lah, kalau tak ada pun tak kisah. 

2 comments

  1. insyaAllah, akan jumpa yg lg baik dr 'dia'..
    teruskan hidup mcm biasa..
    biarkan 'dia' bahagia..
    =)

    ReplyDelete
  2. Inshaa Allah nanti jumpa yang lagi better. By the way, kita ni sama-sama single 😂😂😂

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.