Bert's Cafe, Shah Alam

Tuesday 23 July 2019


Last week dating dengan cousin dekat Berts Cafe, nak belanja makan katanya. Tak pernah lagi sampai ke sini sebab jauh dari rumah, jalan pun agak berliku jugak lah. Waze pun salah bagi jalan sampai kena patah balik. Mencabar habis jalan dia tapi sebab dah berjanji nak jumpa kita redah jugak sampai jadi. 

Cafe ni tak la crowded mana pun even dah cecah Isyak mungkin sebab jauh dari kawasan bandar kot sebab kedai lain pun tak berapa naik sangat. Kawasan ni agak sunyi jugak lah. 

credit to Google

Yang tak bestnya dekat Berts ni bila kena order dekat kaunter dan bayar terus. It's not a problem at all of course tapi bagi la menu letak dekat setiap meja or satu tempat khas before order. Satu hal kita tengah pilih menu lepastu orang dekat belakang kepedasan nak air tapi kena tunggu kita habis order dan bayar dulu. 

Lagi sakit hati bila dah order tapi dah not available pulak, jenuh nak fikir makan apa padahal orang dekat belakang dah merah padam muka. Hmmm 

Sudahnya ambil Butter Chicken Milk dengan Spaghetti Bacon Creamy. Kalau dah namanya makanan western, memang ambil masa lama la nak siap. Sempat lagi bergambar dekat area cafe ni sebab deco dia memang cantik walaupun ada la satu atau dua tempat. 



Bila cousin dah sampai boleh la menyembang banyak sementara tunggu makanan sampai. Since dalam menu tak ada gambar so tak expect apa-apa pun. 


Spaghetti ni not bad lah  nak makan walaupun agak masin nak ditelan. Nothing much to impressed pun. 


Buttermilk dia pun nothing much yang boleh sembang. Boleh la nak makan untuk pertama kali dan terakhir.


Dessert ni cousin sponsor padahal perut masing-masing dah penuh dah dengan angin dan makanan. Meringue Sunday ni nampak meriah tapi indah khabar dari rupa je lah. Dia tak la manis sangat walaupun nampak macam meriah tapi rasa dia agak bland. 


Mini pavlova pun lebih kurang je rasa dia dengan meringue.


Dekat Berts ni keunikan dia bila ada ruang bermain kanak-kanak. Kalau bawa anak-anak lepaskan je la dekat sini. Balik rumah tinggal tidurkan je sebab dah penat main dekat sini.


For me, tak nak datang dah dekat sini sebab jauh sangat dari rumah & jalan pun quite challenging, staff dia tak ramah, sistem order dan bayar pun tak bagus mana, menu tak banyak dan tak lah sedap mana untuk travel sejauh tu, mahal tu of course lah sebab cafe so not worth it untuk labur duit dekat sini. 

Oh forget to mention, meja dia agak kecil so macam tak berapa selesa untuk makan beramai-ramai dekat sini even banyak meja bersaiz besar disediakan. Mengecewakan. 

4 comments

  1. Alamak. Syaza take note la kalau nampak Bert Cafe ni tak mai dah lepas baca review awak 😂

    ReplyDelete
  2. ok take note la..tp tah bila zaman la akak nak sampai sini...

    ReplyDelete
  3. cafe mmg slalunya kena order dkat kaunter & sy pun xsuka order mcm tu hahaha nak tgk menu dah 5 minit berlalu pastu nak pilih makanan tu lagi ughhhh

    ReplyDelete
  4. oh no. okay, dina tak nak cuba kedai ni

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.