Blogger Challenge : Everyday makeup look. A picture of you.

Wednesday 31 July 2019


Ni makeup look paling cepat dan simple lah kalau nak pergi ke office ataupun jalan-jalan lepak dekat luar. Kalau nak photoshoot (cehhhh acah-acah model) tempek la tebal sikit. 

Tapi tempek yang biasa pun dah okay dah sebab kalau everyday makeup look kita cari makeup yang paling selesa dan nampak cantik. 


So this is my recipe 

1. Skincare Nutox - Cleanser, Toner, Moisturizer, Serum
2. Maybelline Super Stay 24H Foundation ni terbaikkkk! I recommend sangat untuk yang tengah mencari foundation yang tak melekit, tak keringkan kulit and super soft. 
3. Untuk bahagian mata I tak makeup eyebrow sebab yang natural pun okay dah. Cuma tambah eyeshadow dari palette biasa je. Letak base warna paling gelap pastu blend lah dengan mana-mana warna yang sesuai dengan tudung/lipstick. 
4. Then apply mascara dari In2it waterproof. Kalau period je pakai sebab susah nak tanggalkan & I malas nak bawa oil cleanser.
5. Untuk lipstick suka blend 2 atau 3 warna lipstick. Untuk base, pakai lipmatte dari Silkygirl lepastu apply lipstick matte kod Claret dari In2it then blend dengan lipstick Silkygirl OMG kod Rosewood. 
6. Last sekali baru apply compact powder Pixy. 


Bila dah siap makeup cari la lighting untuk selfie di belakang langsir hshshsh dah siapppp!

5 comments

  1. Wah, makeup biasa-biasa pun dah cantik. Pandainya Kak Farhana makeup😊.

    ReplyDelete
  2. ala comelnya dia..
    dulu2 akak pun sama..time menses je pakai maskara...sebab malas nak cuci time nak ambik wudhu.
    sekarang...langsung tak pernah beli dan pakai. malas

    ReplyDelete
  3. Cantik and sweet everyday make up look Farhana..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.