Career Test

Saturday 27 July 2019



Tengok dekat Twitter tengah trending career test then terasa nak join sekali buat career test ni. Mana tahu ada something yang boleh explore. Genuine ataupun tak tu I'm not so sure lah tapi dua kali buat, dia ada la lari sikit dari yang awal tu. 

Soalan dia tak lah susah mana pun, ada 31 soalan kena jawab untuk dapat result kerjaya mana yang sesuai untuk diri kita berdasarkan minat dan tahap kreativiti individu. Cumanya dalam test ni kerjaya tu tak lah pelbagai sangat cabangnya. 



Tak kisah sangat dengan kerjaya tu sebenarnya tapi nak tengok berapa banyak level realistic, creativity, investigate and other characteristic dalam diri sendiri. Kadang kita bukannya sedar sangat pun bab ni. 

Yang nak try ambil test ni, tekan je gambar dekat atas tu nanti keluar lah link career test ni. Good luck!

5 comments

  1. Wah, sis dapat consultant ye.hehe. kita baru tried.. macam lebih kurang je dapatnya.

    ReplyDelete
  2. Oh, saya tak pernah lagi try buat career test ni. Kalau test untuk tahu kita ni dominan otak kiri atau kanan adalah cuba dulu.

    ReplyDelete
  3. sya dah try and dapat magazine editor hahaha wow tak sangka..

    https://mylittlestoryi.blogspot.com/2019/07/do-you-listen-to-kdrama-ost.html

    ReplyDelete
  4. tried it and the result was something that never in my imagination. hahaha

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.