Gerai Gelas Besar Subang Bestari

Saturday 20 July 2019


Selalu sangat dengar kawan office recommend makan dekat sini sebab sedap. Since dah bosan makan dekat Roti Canai Terbang, try pulak dekat tempat baru, Gerai Gelas Besar ni. Tak silap ni cawangan kedua GGB lepas bertapak di Kota Damansara.

Terkenal dengan harga makanan yang murah berbanding tempat lain. Portion pun just nice la untuk seorang makan dengan kenyang. 



GGB ni betul-betul tepi jalan and you guys boleh cari guna Waze je cuma yang rengsa bila nak park kereta sebab parking space quite limited. 
 

Kitorang order Nasi Goreng Fish & Chip, Nasi  Goreng Chicken Chop, Lamb Chop dengan Spaghetti Bolognese. For drinks,  A&W Float, Carrot susu dengan sirap limau. 


Kalau ada yang datang sini, I totally recommend for bolognese sebab sedap and gravy dia melimpah ruah.


What I don't really think you guys should choose is this one - Nasi Goreng Fish & Chip sebab tepung je lebih plus tartar sauce tu masuk sangat dengan tepung goreng. 


Sama jugak kejadiannya dengan Nasi Goreng Chicken Chop ni and oh ya nasi goreng dia hambar and quite bland. Mungkin sebab harga murah so I cannot complaint much lah kot.


As cliche lamb chop should be, yupp banyak tulang dari isi. Tapi sebab bajet murah kan so tak boleh letak expectation tinggi mana lah.


Untuk harga murah, yes you boleh pilih untuk makan dekat sini tapi kalau bab sedap tu I don't think so. Keselesaan tu tak berapa sangat, cutlery pun tak sesuai untuk makanan western and the drinks hmmm carrot susu tu agak kecewa lah. You guys tengok gambar pun dah boleh imagine level cair dia tahap mana. 

Guess my first and last makan dekat sini sebab location GGB ni pun jauh dengan rumah so tak berbaloi lah nak bersesak semata nak experience the same thing again kan? 

4 comments

  1. Wah memang murah la harga dia. Tengok harga jus tu normal glass size eh? kalau besar memang best dah tu

    ReplyDelete
  2. Bolognese mmg nampak sedap tuu. Hehe

    ReplyDelete
  3. Murah harganya. Biasanya western food dijual dengan harga atas daripada RM 10.

    ReplyDelete
  4. Nmpk mcm mnarik ja makanan dia. ..
    Sbb tu murah kot, so rasa dia pon kurang lah

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.