First Time Merasa Habuan Adsense

Thursday 26 May 2022

Menjerit bila tengok Adsense dah cukup 100%, maklumlah first time cecah tempoh matang untuk withdraw. Punya lah lama baru dapat merasa duit dari Adsense padahal dah 13 tahun jadi blogger. 8 tahun tu blogger celup, update entry pun macam kanak-kanak ribena. Start jadi blogger separuh masa pun tahun 2017 itupun tak banyak update. Berjaya pasang Adsense hujung tahun 2018 lepastu dari 5 sen naik lah dollar. 

Mencabar jugak lah nak mencecah 100% sebab ada kes account suspended beberapa bulan sebab banyak sangat spam comments. Bila tukar setting untuk approve comment baru lah elok balik. Bila dah elok, Google pulak buat hal telan PV. Tak lama kemudian invalid traffic pulak sampai Adsense potong duit. Kemain berliku perjalanannya sampai lah awal minggu ni berjaya jugak masuk.


Masa banyak hal jadi tu rasa macam dah lemau dah nak guna Adsense. Nak terima paid job je tapi kasi chance lah sebab tinggal sikit je lagi nak penuh. Bila dah dapat duit ni rasa semangat balik nak bekerja dengan Adsense haha. Lepas ni kalau orang kata blog dah tak relevan, I cabai je mulut dia. Tibehhhhhh!

14 comments

  1. Alhamdulillah.. Tahniah Farhana..
    Semoga terus bersemangat..

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah.. merasa jugak tu... duit raya.. hehehe

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah.. congrats!!! nak shopping apa la tu wat kenangan duit berblog...

    ReplyDelete
  4. Congrulations:) i wish my adsense payments receive me ...

    ReplyDelete
  5. tahniah..baru juga letak adsense tapi iklan punyalah banyak hai..just dari memblog kosong kan,,

    ReplyDelete
  6. Tahniah Farhana. Semoga terus sukses di dunia blogging.. :)

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah, tahniah farhana. makin semangat lagi nak blogging lepas ni..hehe

    ReplyDelete
  8. Wah semangat.. Kita kena stop sebab pin tak sampai lagi. hurm..

    ReplyDelete
  9. Usaha tangga kejayaan.

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah! Tahniah! Saya masih mengumpul. Jauh lagi nak capai hahahaha >.<

    ReplyDelete
  11. wahh tahniah. syu belum merasa lagi habuan adsense.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.