Watsons One Utama Dah Ada Self-Checkout Machine!

Wednesday 4 May 2022

Masa pergi shopping raya minggu lepas dekat One Utama, singgah masuk kejap dekat Watsons sebab nak beli Zentel. Dah settle mencari semua barang yang diperlukan ternampak ada booth baru dekat dalam Watsons ni. Rupanya Self-Checkout machine untuk pelanggan yang nak bayar secara ekspres tanpa perlu beratur. 


Self-Checkout Machine ni tak besar mana pun dan Watson letak dua mesin bayar dengan dua orang pembantu Watsons untuk tolong pelanggan bayar. Tak pasti diorang tolong sebab nak test machine tu smooth ke tak ataupun memang Watsons nak pastikan pelanggan rasa terharu dibantu. Sebab mesin kendiri mesti lah kita buat sendiri A to Z kan? Self-Checkout Machine ni hanya boleh digunakan untuk 5 barang ke bawah sahaja. Masa kitorang beli tu ada 4 jenis barang walaupun kuantiti dia lebih dari 1. 


Self-Checkout Machine Watsons ni tak susah pun nak guna. Scan je semua barang yang kita nak beli dari Watsons dekat bahagian scanner yang besar tu lepastu pilih je lah cara pembayaran sama ada melalui kad debit, kad kredit (Visa, Master), Touch n Go, QRpay, Boost, Grabpay atau lagi satu apps yang I tak familiar dan tak berapa nampak. Dekat bahagian kanan mesin tu ada manual untuk pelanggan rujuk bila nak bayar. 


Masa ni kitorang bayar guna kad debit so touch je lah sebab guna Wave. Dah dapat resit, masukkan barang dalam plastik Watsons dan selesai. Dah boleh keluar dengan tenang. Tak payah beratur lama dah bila nak bayar. Memudahkan dan menjimatkan masa pelanggan. 

Hopefully Watsons perbanyakkan self-checkout machine ni sebab kadang tu masuk Watsons nak beli shampoo dengan conditioner je tapi kena beratur lama. Lagi gedik kalau datang mood nak beli lipstick sebatang. Tak ke penat nak tunggu orang depan bayar barang sampai sebakul tu ye dak? Thank you Watsons! 

1 comment

  1. pernah guna sekali je di NU Sentral. memang senang lah kalau barang sikit

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.