First time Jalan-Jalan Di MyTown Shopping Centre

Monday 16 May 2022


Lepas habis cupsleeve event #BerayaWithYoshi di Nu Sentral, Sya dengan Tira ajak pergi ke MyTown Shopping Centre dekat Cheras. Memandangkan tak pernah lagi pergi ke mall ni kitorang angguk je lah dan biarkan diorang guide. Selama ni tak pernah tahu langsung tentang kewujudan MyTown sebab tak pernah pergi Cheras. 

Pergi lah tapi bukan dekat area sini. Pergi pun semata lintas Cheras lepastu masuk ke Hulu Langat. Bila Tira bagitahu boleh naik MRT Muzium Negara lepastu turun dekat stesen Cochrane macam oooohhhh je. Kalau ikutkan boleh pergi ke MyTown dari rumah lah tanpa perlu tukar platform pun. Memang lepas ni jalan-jalan dekat sini sebab dah bosan dengan OU. 


Dari MRT Cochrane tu berjalan je masuk ke MyTown so tak perlu risau panas atau hujan kecuali ada zombie datang serang. Agak jauh jugak lah kalau berjalan so advisable untuk pakai sneakers atau selipar. Kalau heels confirm murung melainkan ruang bawah ni adalah fashion runway rekaan. Shoot video TikTok dekat bawah ni pun syok jugak. 

Ruang paling bawah adalah ruang makanan. Macam-macam jenis bau makanan ada dekat LG sampai tak boleh buat keputusan nak makan mana. Cantik jugak lah susunan setiap restoran kecuali Family Mart yang sentiasa tak cukup staff. Masa naik eskalator terdengar bunyi kompang dekat ruang tengah. Rupanya ada geng kompang mengalukan kedatangan pelanggan yang beraya dekat mall. Which is us hshshs


MyTown Shopping Centre ni memang besar sbab keluasan dia seluas 20 padang bola. Satu hari berjalan mana cukup nak usha semua kedai dan tempat menarik. Yang I sempat tengok pun ada panggung wayang GSC dan seharusnya lah penuh dengan manusia dekat dalam tu layan Dr. Stranger dengan KKN Desa Penari. Tealive pun taknak kalah sampai ada dua outlet dekat LG satu booth, dekat Tingkat 3 ada lagi satu. Dua-dua penuh dengan orang sebab dekat MyTown ni ramai budak OOD dan keluarga. 


Tingkat 3 banyak attractions macam Parentland untuk hantar anak-anak main playground dekat situ. Untuk remaja dan dewasa boleh main dekat tempat ala Skytrex. Macam tertarik jugak dengan yang ni sebab 2 jam RM48 je. Dah lama tak buat outdoor activities macam ni tapi kira outdoor ke sebab dia indoor tapi ada sukan separa lasak. Ada Escape Room jugak dekat Tingkat 2 tapi adik I refuse untuk pergi sebab dia kata takut stuck lama tak boleh nak keluar sebab dia jarang makan kismis minda pfftttt


Food court dekat Tingkat 3 ni pun penuh dengan orang so tengok dari jauh je lah kemeriahan dia. Tak tahu pun makanan apa ada jual dekat situ. Nampak tak maknanya apa? Yes, maknanya kena pergi lagi untuk explore. 

Semalam nak masuk kedai deko rumah lepas pergi Book Xcess tapi itu lah, masuk Book Xcess pun dah makan masa satu jam setengah dan tak habis explore lagi, memang tak sempat lah nak jengah kedai lain. Panda Eyes dekat sebelah tu pun tak sempat nak pergi. 


Dekat Tingkat 3 ni ada pusat kiropraktik tapi bila tanya pasal rawatan dia, kot celah mana pun kena pergi refer hospital dulu walaupun dah ada simptom sakit yang ketara. Macam sakit belakang, sakit bahu ataupun sakit sendi. 

IKEA yang bersambung dengan MyTown Shopping Centre ni adalah IKEA yang terbesar di Malaysia buat masa ni. Memandangkan masa dah suntuk, maka terpaksa lah pandang sipi je IKEA tu. Next time lah pergi sana sebab ada barang yang dicari tapi bukan sekarang. Syok jugak ek pergi MyTown kalau ada perayaan besar datang sebab Padini, Brands Outlet dengan Uniqlo dia besar. Asyukkkk nak shopping ni!

Sebelum balik nak pergi ke Madam Croffle sebab viral dekat TikTok tapi line dia memang zahabedah panjang. Memang tak lah nak beratur dekat situ. Again, next timeeeeee!  

3 comments

  1. dekat kedah tak ada lagi lah jawabnya huhu

    ReplyDelete
  2. kalau terserempak tegur lah. ni antara mall paling kerap akak pergi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha ye ke?! Boleh la kak sal jadi tourist guide pana >.<

      Delete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.