Day 28 Quarantine : Perut Yang Hebat Datang Dari Orang Yang Hebat

Sunday 19 April 2020

Selalu kalau pergi NSK memang suka beli barang pukal stok sebulan except sayur lah. Kalau ambil sayur ambik yang jenis tahan lama macam bendi, terung, kacang, kobis macam tu. Yang tak tahan lama kita dahulukan masaknya. 

Bahan kering memang memborong lah cerita dia sebab suka borong kan. Since dah lama tak masak tomyam, kebetulan haritu dah beli daun ketumbar haaa kita happy la masak tomyam ayam dan paru. Happy betul masak masa tu sebab tomyam sedap lagipun dah lama tak makan kan. 

Dah kenyang makan, esoknya baru perasan expiry date kiub tomyam ni tahun lepas!


EXPIRY DATE DIA BUKAN SEMINGGU DUA TAU, DAH SETAHUNNNN!!!!


Elok je terletak expiry date ni depan mata. Memang dunia nak bagitahu yang kitorang makan tomyam dah expired. Eh tapi sedap je. Kalau tak sedap takkan lah kitorang makan bertambah kan? Takde pulak episod cirit-birit ke apa. Power betul perut kitorang hshshshs

7 comments

  1. hahahaha terhibur kejap. but hopefullu xde pape la. i guess sbb it was stored in a good way it doesn't go bad. maybe just maybe

    ReplyDelete
  2. Kih kih setahun yang lepas punya pana. Nasib tak ada apa-apa

    ReplyDelete
  3. Nasib baik x jadi apa2. Alhamdulillah. Rezeki tu

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah perut kebal hehe.. tapi kalo time makan rasa elok tu insyallah xde pape..
    akak penah masak fishball da expired 3 bulan wakakaka.. padahal time makan elok je.. mujur ok..

    ReplyDelete
  5. ya Allah..hahahahahhahahahhahahah!!!! tomyam expired namanya tu...

    ReplyDelete
  6. pernah juga jadi.. Tapi Alhamdulillah.. Sama macam Farhana tak jadi apa..
    Take care tau Farhana..

    ReplyDelete
  7. Kebal tu perut FJ. Kiki. Mujur tak de apa2. Tak cirit.

    Hehe. Apa2 lepas ni, cek dulu ya tarikh luputnya

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.