New Normal Ramadhan 2020

Saturday 25 April 2020

No photo description available.

Dah masuk bulan Ramadhan hari ni. Tahun ni berbeza sangat sepanjang hidup dalam dunia ni sebab first time kena kuarantin. Tak boleh keluar rumah untuk pergi bazaar. Tak boleh pergi solat teraweh. 

Sebab dah bosan makan masakan sendiri and nak tolong peniaga lain dapat sumber rezeki, order menu iftar hari ni dekat bazaar online. Okay lah apps e-bazaar tu sebab memudahkan cuma tak bestnya kena pilih 3 vendor je. Kalau nak makan kuih-muih memang sakit lah sebab delivery charge dah mahal. Macam tak berbaloi beli kuih RM3 tambah dengan delivery charge. Tengah mencari lagi yang ada menu iftar dengan side dishes. 

For teraweh, macam tahun lepas lah buat solat sunat teraweh sendiri dekat rumah. Kalau dekat kampung boleh pergi teraweh dekat surau. Malam ada moreh. Ramadhan kali ni sunyi lah sebab surau dengan masjid tak meriah macam tahun sudah. 

Anyway, selamat berpuasa semua. Semoga ibadah kita diterima. Insya-allah amin. 

12 comments

  1. selamat berpuasa fana 😊

    ReplyDelete
  2. salam 2 ramadhan sis. ye sepanjang hidup dah 3 dekad ni baru pertama kali rasa macam ni. 2020 betul2 sesuatu. hehe. sesuatu yang baik kita boleh ambil hikmahnya~

    ReplyDelete
  3. Ramadhan Kareem buat farhana n family

    ReplyDelete
  4. Selamat berpuasa, Kak Farhana.

    ReplyDelete
  5. Salam Ramadan..selamat berpuasa farhana.

    ReplyDelete
  6. Selanat berpuasa pana... begitulah kan... nak beli kueh takkan upah runner 3 kali harga kueh. Nak buat sendiri, takkan boleh buat 4 ketul. 1 adunan paling cikai dapat 15 biji. Sampai sahur la ulang kueh tu aje

    ReplyDelete
  7. Salam ramadan ya... follow sini https://nrzlnar.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. ayo daftarkan diri anda di AJOQQ :D
    menangkan jackpot dengan sebanyak-banyaknya :D

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.