Sambutan Ulangtahun Ke-24 Tetuan Ram Reza & Muhammad

Friday 2 September 2022

Terkejut bila dapat whatsapp dari HR sebab tak ada angin, tak ada ribut tiba-tiba dapat jemputan untuk Anniversary's Celebration untuk ulangtahun ke-24 Messrs Ram Reza & Muhammad. Bila tengok dress code kena pakai blazer dah tahu dah ada sesi bergambar formal untuk majalah Ram Reza & Muhammad. 

Event bertempat di The Club Bukit Utama, Damansara dari jam 10.45 pagi sampai jam 2 petang. Kalau dah namanya event, kena lah datang setengah jam awal jadi pukul 10 kitorang dah bergerak dari Oasis sebab takut stuck dalam jam. Walaupun pukul 10 pagi, dah lepas peak hour tapi cuaca tak berapa nak okay. 

Tepat jam 11 pagi majlis bermula dengan pantun 4 kerat dari pengerusi majlis, Laila Azwa. Kemudian majlis dimulakan dengan bacaan doa oleh En. Raden memohon keberkatan dan perlindungan oleh-NYA. 



Disambung dengan ucapan perasmian oleh Managing Partner, En. Nor Hisham Muhammad dengan ucapan terima kasih sebagai tanda penghargaan untuk semua warga RRM yang sudi hadir ke majlis ulangtahun tersebut. Terutamanya setinggi penghargaan kepada RRM Penang dan Terengganu yang berbeza jarak beratus kilometer dari Lembah Klang. 

Dalam ucapan En. Hisham sarat dengan latar belakang Ram Reza & Muhammad, perjalanan dari awal penubuhan, RRM ketika zaman reformasi, kejayaan RRM sebagai firma guaman di Malaysia sehingga lah sekarang. En. Hisham perkenalkan juga barisan partners dalam Ram Reza & Muhammad sebab ada chambering students dan staff baru yang join event RRM buat pertama kali. 

Tak lupa juga kegagalan RRM untuk capai misi tapi kalau tak gagal, tak bermula perancangan dan misi baru yang lebih baik. Kita cuma merancang tapi Allah lebih mengetahui perjalanan yang lebih sesuai untuk kita. 


Ikutkan adat resam Ram Reza & Muhammad, warga baru kena buat talent show depan semua tapi disebabkan pandemik covid-19, dah lama ditinggalkan adat tu. Masa I join RRM dulu kira bertuah lah dapat perform berkumpulan. Itupun segan jugak lah sebab perform dekat annual dinner. Tapi perform santai je kan, salah steps pun tak kisah sebab nak enjoy je. 

Lepas ni boleh lah hidupkan balik sebab dah boleh buat office trip dengan annual dinner balik. Sama juga dengan aktiviti beriadah. Sebelum ni setiap minggu ada aktiviti futsal, badminton ataupun beriadah sama-sama tapi terhenti gara-gara covid-19. Sekarang covid-19 dah habis, dah boleh aktifkan balik semua aktiviti riadah. Aktiviti macam ni lah penting untuk eartkan hubungan dengan semua warga RRM. Dari tak kenal jadi kenal, yang tak rapat boleh dekat. 

Alang-alang dah sembang pasal sukan dan riadah ni, Oasis cadangkan untuk adakan pertandingan boling RRM sebab Oasis dah ada wakil boling negeri, pertandingan badminton pun silap-silap kitorang boleh tapau. 

Selesai ucapan, sesi potong kek ulangtahun yang ke-24 ditempah khas dengan warna tema Tetuan Ram Reza & Muhammad, biru dan putih. Kemudian terus bergerak ke luar dewan untuk sesi fotografi rasmi. Untuk majlis ulangtahun dengan sesi fotografi ni HQ panggil dua orang photographer jadi kitorang dah tak perlu risau bab gambar. 

Ram Reza & Muhammad


Partners Ram Reza & Muhammad

Admin Department 

RRM Penang

RRM Terengganu

RRM Petaling Jaya, Corporate Department

RRM Petaling Jaya - Conveyancing Department

RRM HQ - Conveyancing Department

RRM HQ - Litigation & Syariah Department

Lama juga ambil masa untuk sesi bergambar ni sebab ikut giliran partners, setiap department dan branch lepastu individu pula. Sementara tunggu turn tu boleh lah dapat free time untuk menyembang dan bergambar. Yang dah settle pun boleh makan tengahari dulu. 









Special thanks to Ms Aida and team berjaya jumpa katering sedap sebab semua menu yang dihidangkan pun sedap. Nasi putih, sambal ayam, masak lemak daging salai, udang buttermilk oat, lasagna, roti jala, kuih seri muka, kuih koci, puding roti dan buah-buahan. Banyak sampai tak tahu nak makan mana satu, sedap sampai tersandar kenyang. Lepas ni boleh guna khidmat katering ni lagi. 

Lepas habis event ni En. Hisham kata ada office trip tahun depan, sempat lah semua nak menabung untuk personal spending. Nak ke mana tu belum tahu lagi. Last office trip tahun 2020 pergi Desaru, Johor. 

Selamat ulangtahun ke-24 Ram Reza & Muhammad, bukan mudah untuk teguh berdiri tambah pula masa negara dilanda pandemik hingga masuk fasa endemik. Walaupun banyak berita sedih tapi sekarang Ram Reza & Muhammad dah mula dapat banyak berita gembira. Macam yang En. Hisham selalu sebut, victory through unity!

1 comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.