Spend Time Dengan Datin, Thank You for the Bithday Gift!

Sunday 4 September 2022

 

Last time I jumpa Datin Kinah masa anak sulung dia Zubayr umur setahun. Sekarang ni Zubayr dah ada adik nama Zylkarnain. Tak tahu kenapa anak datin semuanya ada huruf Z sebab husband dia initial S, datin pun S jugak. Care to explain Datin?

Memandangkan dah lama tak jumpa dan birthday I jatuh on weekend, maka datin ajak lah keluar lepak Setia City Mall. Dari rumah I dalam 30 minit je, dari rumah datin pulak 15 minit. Ikutkan nak cari hadiah untuk adik sekali tapi keluar rumah pun dah pukul 3 petang, sampai sana dah nak menginjak pukul 4 dah, mana sempat nak berjalan sangat. 

Sampai je dekat Setia City Mall datin ajak makan sebab diorang satu family belum lunch lagi. Masa lunch tu baru nak berkenalan dengan Zylkarnain. Comel orangnya, muka ikut abang dia jugak masa kecik dulu. Mata besar, pipi gebu. Senang ramah dengan orang pulak tu, sembang sikit je tapi dia punya reaction tu A+, sama macam parents dia jugak. 


Lepas habis lunch kitorang pergi ambil angin dekat padang dataran yang famous dekat Setia City Mall. Awan mendung tapi tak ada tanda nak hujan pun. Mendung berangin, just nice lah untuk budak-budak main. Ada yang main bubble, ada yang bagi makan ikan. Tak perasan ada yang terbangkan layang-layang ke tak masa tu.



Zubayr yang tidur dari awal kitorang jumpa tadi terus terjaga bila ayah dia park stroller dekat taman. Bertuah perangai, bab main laju je buka mata. Nampak je padang terus switch play mode. Sebab ramai yang main bubble, ayah dia pun sewa satu bekas. Ada 2 bubble maker stick orang kedai tu bagi. Syok lah nak main bubble masa ni sebab tak payah beria tiup pun, angin tolong tiupkan. 





ayah Zubayr sewa bubble maker ni untuk anak dia tapi I pulak yang beria main hshshs sorry lah Zubayr


Percubaan Zubayr tiup bubble.... gagal



Padang dataran ni berlecak jugak masa tu. Tak pasti lah sebab bubble banyak sangat ataupun sebab dah hujan pagi tu. Over nau orang main bubble banyak sangat sampai basah ye dak? Nasib baik lah Zubayr pakai crocs, tak la terjejas sangat. Zylkarnain je biar dekat dalam stroller sebab dia baru di fasa merangkak. Kang habis basah seluar dia kalau lepas dekat bawah. 

Dah habis air sabun sebekas, awan pun makin gelap, kitorang pun bergambar sebab dah nak balik dah. 


Tapi nak dapat satu gambar yang elok dengan Zylkarnain memang mencabar ye. Patutnya ada Zubayr sekali tapi dia tengah seronok berlari sana-sini. 




Masa nak balik tu kemain Zubayr menangis sebab tak puas main. I pun tak puas jumpa datin tapi nak buat macam mana, terpaksa gerak jugak sebab ada schedule lain. Walaupun kejap je tapi happy dapat spend time dengan datin sekeluarga. Terima kasih bagi hadiah birthday. Ada rezeki lagi, kita spend time sama-sama :)

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.