ABANG LONG FADIL 3 BERJAYA RAIH KUTIPAN SNEAK PREVIEW RM1.2 JUTA

Wednesday 7 September 2022

Filem komedi aksi terbaik tahun ini, Abang Long Fadil 3, arahan Syafiq Yusof berjaya raih kutipan ‘sneak preview’ semalam sebanyak RM 1.2 juta! Terima kasih penonton Malaysia yang telah menonton filem terbitan Skop Productions & Astro Shaw. Teruskan menyokong filem lokal dengan menonton di pawagam berhampiran anda. Abang Long Fadil 3 akan ditayangkan secara rasmi di pawagam seluruh negara bermula 8 September. 

Berikut adalah review penonton terawal yang telah menonton Abang Long Fadil 3 di sneak preview semalam:

1. OMG! Abang Long Fadil 3 is the entertainment blockbuster of the year! Great movie that is value for money. Ada action yang sangat wow! Comedy yang buat korang release from stressful life – twitter @afnanshahrim

2. Just watched Abang Long Fadil 3 Super Funny – twitter @Ashley91570268

3. Maya Karin cantik & kelakar dalam #abanglongfadil 3 – twitter @nabil_Luqman_

4. Btw Abang Long Fadil 3 best, kelakar gilak, ada part peril banyak, ada running gag, memacam la..Korang pergi la tengok dan support industri filem tempatan – twitter @idraki

5. Abang Long Fadil 3 memang best. Semua watak punyai peranan penting tersendiri. Boleh bawak anak2 sebab ada serius dan banyak kelakar.. Rasa nak repeat lagi – facebook @sitiazlinaabdulrahman 

6. Abang Long Fadil 3 is doneee. Bapak kelako. Berdekah la tanpa rasa bersalah. Kahkahkah – facebook @jijahdelejen 

7. Aksi, komedi, terbahak-bahak aku. Terbaik! 9.5/10 – twitter @nrozrorae 

8. Settle layan alf3, sangat sangat best, lawak pecah perut. Aku bagi 100 bintang – twitter @themat7eenhansei Abang Long Fadil 3 sumpah crack giler!😂 every 20 minutes akan ada je punchline and action pack lagi gempak dari ALF 1/2.5⭐️. – twitter @Waibesocmed 

9. Gabungan Jozan memang mantap dan membuatkan anda ketawa tidak henti daripada awal sehingga penamat filem ini. – twitter @hanishans

10. Abang long fadil 3 mmg best... dan kali nie mmg xde tiru citer memane... elizabeth tan mmg sesuai la jd watak tu... harap leh tgk dia blakon lg watak mcm tu utk cite2 akan dtg... korg boleh pg tgk... – twitter @afdhalluddin

Abang Long Fadil 3 adalah idea asal serta diarahkan oleh pengarah muda berbakat besar, Syafiq Yusof. Terdahulu, beliau telah menghasilkan Abang Long Fadil 1 dan 2 dan mencipta fenomena tersendiri apabila Abang Long Fadil 2 berjaya menjadi filem tempatan pertama yang menembusi kutipan pecah panggung melebihi RM18 juta. Uniknya ketiga-tiga francais Abang Long Fadil, penonton dapat melihat transisi konsep cerita di mana francais pertama menonjolkan tema dunia gengster, manakala francais kedua ketengahkan Fadil dalam dunia mafia, dan naskhah terbaru paparkan Fadil dalam konsep spy.

Filem Abang Long Fadil 3 akan mengadakan sesi jelajah yang turut dimeriahkan dengan barisan pelakon pada 10, 11 September di Johor dan Melaka, 16, 17, 18 September di Kedah, Pulau Pinang dan Perak. Untuk maklumat selanjutnya mengenai jelajah ini boleh ikuti Instagram, Twitter, Facebook Astro Shaw. 

Filem Abang Long Fadil 3 menyaksikan Fadil kembali dengan misi terbaru yang lebih berprofil tinggi. Fadil perlu menjatuhkan konspirasi jahat Chow Han, namun dalam pada yang sama Fadil diburu oleh King Cobra atas dendam dahulu. 

Saksikan filem daripada francais komedi aksi no 1 Malaysia, Abang Long Fadil 3, kini di pawagam seluruh Malaysia, Brunei, Singapura. Gunakan #AbangLongFadil3 dan #ALF3 di platform media sosial bagi berkongsi reaksi anda mengenai filem ini. Ikuti perkembangan terbaru serta klip-klip menarik filem ini di TikTok, Instagram, Twitter, Facebook Astro Shaw dan Astro Gempak. 

1 comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.