Drama Review | Fabulous Lives of Bollywood Wives Season 2 (2022)

Sunday 18 September 2022


Director : Karan Johar
Cast :  Neelam Kothari, Maheep Kapoor, Bhavna Pandey, Seema Khan, Gauri Khan, Sanjay Kapoor, Chunky Pandey, Samir Soni, Bobby Deol, Shanaya Kapoor, Arjun Kapoor, Ranveer Singh, Farah Khan
Genre : Reality Show / Comedy
Running Episodes : 8 episodes
Release Date : 03 September 2022
Production Company : Dharma Productions
Distributor : Netflix 
Trailer :


Musim kedua Fabulous Lives of Bollywood Wives Season 2 bermula dengan Maheep, Neelam, Bhavna dan Seema atas yacht throwing shade sebab tak dapat undangan majlis kahwin Katrina Kaif dan Vicky Kaushal. Sebagai peminat Kattu since 2012, let me clarify this thing, Kat sepatutnya buat majlis untuk rakan artis dan selebriti tapi sebab ada varian covid yang baru, VicKat putuskan untuk buat majlis kecil khas untuk keluarga dan kawan rapat. I know KJo was being bitter on this because he's throwing shade on this series and Koffee With Karan Season 7 as well. 

Kalau dalam musim pertama boleh nampak Seema dengan Sohail dah tak okay disebabkan kes curang dan musim kedua ni mereka secara rasminya bercerai. Happy tengok Seema dah mula move on dan fokus dengan koleksi terbaru, Waysted. Masa dia heart to heart dengan Nirvaan tu comel sebab anak sulung dia matang dan boleh diharap. 


Sebelum ni tak nampak sangat macam mana relationship Malaika Arora Khan dengan Seema walaupun diorang adalah biras dalam keluarga Salman Khan tapi dalam musim kedua boleh nampak diorang chill hang out sama-sama sebab Arhaan Khan dengan Nirvaan Khan rapat dan akan belajar di universiti yang sama. Cara Seema dengan Malaika lebih kurang sama bila besarkan anak sebab nampak Arhaan dengan Nirvaan chill lepak dengan mak walaupun berbeza karakter. 

Dalam musim pertama Karan Johar tunjuk macam mana karakter setiap watak utama, Bhavna dengan Neelam lebih sopan dan tenang, Maheep dengan Seema pula jenis kepoh. Dalam musim kedua diorang reveal yang sebenarnya Neelam berkawan baik dengan Seema tapi lepas kahwin, Neelam buang Seema dan rapat dengan Bhavna. 


Tengok rant dekat Twitter ramai yang tak suka dengan Maheep sebab mulut kasar tapi I suka perangai dia yang jujur dan straightforward. Bhavna dengan Neelam memang elok lah berkawan rapat sebab masing-masing jenis toxic positive. Bila ada masalah jenis simpan, ignore lepastu biar orang lain yang selesaikan. Boleh faham lah kenapa Maheep menyampah setiap kali Bhavna cakap sitting on fence sebab macam tak ada pendirian. Lagi menyerlah perangai hipokrit Bhavna bila Maheep kata dia ada seafood allergy tapi bila Maheep suruh buat test rupanya tak ada pun. It's not a big deal pun tapi mungkin Maheep menyampah bila hidang makanan kata ada allergy pastu kena gagau cari makanan lain untuk Bhavna. Kelakar jugak lah sebab Bhavna dengan Maheep tak ngam tapi anak diorang Shanaya dengan Ananya best friend dari kecil. 


Musim kedua ni ada beberapa part yang buat I tersentuh dan hampir menangis sebab Seema. Mungkin sebab dia bercerai tapi yang pastinya part dia menangis masa confront Neelam sebab kena dump tu arggghhh relatable sangat. I mean siapa je tak terasa kalau kawan baik terus menyepi lepas kahwin. Merepek jugak lah Neelam kata dia utamakan keluarga sedangkan Seema pun ada keluarga. Kalau Maheep boleh reach Seema, kenapa Neelam tak boleh? 8 tahun Neelam berkahwin dengan Samir tapi tak pernah pun dia kenalkan dengan Seema. Boleh relate dengan diri sendiri sebab ada je kawan baik yang kahwin lepastu terus diam. I mean, you can just contact me sembang pasal your family or whatsoever bukannya cut off terus. Tak semua kawan lah tapi ada. Kita doakan yang terbaik je lah, orang dah buang takkan kita nak terhegeh ye dak? 


Sama macam musim lepas, Karan Johar masukkan The Glamorous Gauri Khan dalam series Fabulous Lives of Bollywood Wives ni. I menyampah bila Gauri datang sebab dia agak membosankan. Dalam musim ni dia promote koleksi perabot dan karya seni dia yang terbaru. Gauri ajak Maheep, Bhavna, Seema dengan Neelam untuk jadi model. Karan tambah lagi seorang housewife dalam musim ni iaitu Shweta Bachchan Nanda, anak sulung Amitabh Bachchan dan Jaya Bachchan. Sama lah macam Gauri, bosan. Dalam musim ni boleh nampak ye Gauri toksik macam suami dia jugak. No wonder lah dia boleh rapat dengan Karan Johar. Certified BFF. 

Dari awal musim lagi Karan Johar dah bagi hint Ranveer Singh akan buat penampilan khas sebab kesemua Bollywood Wives suka dengan Ranveer. Kalau Neelam kata series ni tak scripted, I believe part Ranveer Singh ni idea KJo untuk promote Ranveer. Selekeh betul masa Ranveer tunduk sebab ibu jari dia cramp tu. Muka Seema pun macam terpaksa je melayan kerenah Ranveer. 


But thanks to KJo for bringing Bobby Deol in this season. Handsome terukkkk! Kalau jumpa Bobby Deol depan mata mungkin perangai akan jadi macam Neelam, tengok tak berkelip lepastu Bobby buat lawak hambar pun I gelak beria. 

Sweet masa tengok vow renewal Bhavna dengan Chunky Panday lepas 20 tahun berkahwin masih lagi romantik. Walaupun Seema menyampah dengan idea tu tapi dia yang terpaling lebar senyum bila tengok Bhavna dengan Chunky lafaz janji. Tak boleh blah betul panggil Farah Khan datang sebagai officiator padahal sebelum kahwin dengan Bhavna, Chunky Panday bercinta dengan Farah. 


Yang tak sukanya ialah wedding dress Bhavna dari Manish Malhotra. Macam Manish kutip stok dari koleksi dia tak laku dijual lepastu bagi Bhavna pakai. Tak percaya langsung lehenga tu dari Manish, boleh pulak Bhavna approve semata nak promote punya pasal. Baik dia pakai lehenga Sabyasachi ataupun Anamika Khanna. Dalam musim ni I terpukau tengok wardrobe Seema sebab cantik sangat. Outfit dia masa malam bbq tu A++! Collection Waysted tu pun menarik walaupun agak horror tapi kalau dia jual dengan harga mampu milik mesti ramai yang beli. 

Hopefully Karan Johar akan proceed musim ketiga tahun depan dengan cameo dari pelakon dan selebriti Bollywood lain. Nak tengok jugak impak series ni kepada semua isteri Bollywood ni sebab mereka berempat dah mula dapat photoshoot, ads deal dan juga business deal. Tak sabar nak tengok Youtube channel Maheep Kapoor nanti. 

1. Team Production +0.9, 2. Visual +1, 3. Audio +1, 4. Storyline +1, 5. Casting +1, 6. Genre +1, 7. Themes +1, 8. Editing +0.7, 9. Social Message +0.8, 10. Personal Thought +1 = 9.4/10

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.